Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) oznámila, že našla důkazy o únavových prasklinách v klíčové části nákladního letadla UPS MD-11, které se zřítilo 4. listopadu v Louisville. Havárie si vyžádala 14 obětí.
Důkazy ukazují na únavové praskliny ve struktuře podpory na levém pylonu, který spojuje křídlo a motor letadla. Expert na leteckou bezpečnost Anthony Brickhouse označil tyto praskliny za významný pokrok v rámci vyšetřování. Podle něj praskliny vznikaly během více letů, což naznačuje vážnou strukturální slabost.
Další expert John Cox komentoval, že „takové únavové praskliny oslabují podpůrnou strukturu“, což může vést k selhání při překročení nosnosti. NTSB rovněž vyšetřuje údržbu letadla, které bylo nedávno opravováno v Texasu. Tato údržba proběhla u společnosti ST Engineering v Singapuru.
Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (FAA) již vydal pokyny k dočasnému uzemnění flotily MD-11 a DC-10 kvůli podobnému designu. FAA doporučilo pozastavení provozu po zjištění prasklin v konstrukci letadel. Vyšetřování, včetně hodnocení údržby letadla, by mohlo trvat i několik měsíců.
Chcete využít této příležitosti?
Předběžná zpráva, která byla publikována po 30 dnech od incidentu, porovnává tuto havárii s případem nehody letadla American Airlines v roce 1979, kdy došlo k podobnému selhání u motoru během vzletu.
Národní rada pro bezpečnost dopravy oznámila, že našla důkazy o únavových prasklinách v klíčové části nákladního letadla UPS MD-11, které se zřítilo 4. listopadu v Louisville. Havárie si vyžádala 14 obětí.
Důkazy ukazují na únavové praskliny ve struktuře podpory na levém pylonu, který spojuje křídlo a motor letadla. Expert na leteckou bezpečnost Anthony Brickhouse označil tyto praskliny za významný pokrok v rámci vyšetřování. Podle něj praskliny vznikaly během více letů, což naznačuje vážnou strukturální slabost.
Další expert John Cox komentoval, že „takové únavové praskliny oslabují podpůrnou strukturu“, což může vést k selhání při překročení nosnosti. NTSB rovněž vyšetřuje údržbu letadla, které bylo nedávno opravováno v Texasu. Tato údržba proběhla u společnosti ST Engineering v Singapuru.
Národní úřad pro letectví a kosmonautiku již vydal pokyny k dočasnému uzemnění flotily MD-11 a DC-10 kvůli podobnému designu. FAA doporučilo pozastavení provozu po zjištění prasklin v konstrukci letadel. Vyšetřování, včetně hodnocení údržby letadla, by mohlo trvat i několik měsíců.Chcete využít této příležitosti?
Předběžná zpráva, která byla publikována po 30 dnech od incidentu, porovnává tuto havárii s případem nehody letadla American Airlines v roce 1979, kdy došlo k podobnému selhání u motoru během vzletu.