Honda, druhý největší výrobce automobilů v Japonsku, oznámil snížení svého celoročního výhledu zisku o 20 % kvůli růstu nákladů na elektrická vozidla a nedostatku komponentů způsobenému globálními problémy s dodávkami čipů.
Tato situace zhoršila ohodnocení společnosti a její akcie v pondělí klesly o 4,7 %. Honda žene krizi zejména americké cla, kde odhaduje ztrátu 385 miliard jenů (přibližně 2,6 miliardy dolarů), což je méně než původně předpokládaných 450 miliard jenů.
Růst konkurence ze strany čínských výrobců elektrických vozidel, jako je BYD, komplikuje situaci v jihovýchodní Asii, což je region, kde Honda kdysi dominovala. V současnosti očekává prodej 925 000 vozidel v Asii, což představuje pokles o více než 10 % ve srovnání s předchozím výhledem 1,09 milionu vozidel.
Na zasedání, na kterém byly oznámeny nové zprávy, uvedl Noriya Kaihara, výkonný viceprezident: „V Thajsku je konkurenční prostředí velmi intenzivní a celkově jsme ztratili naši konkurenční výhodu.“ Výroba a snížení cen pro přilákání zákazníků se staly novou normou, což dále zhoršuje marže společnosti.
Chcete využít této příležitosti?
V Indii, která je přitom uzavřená pro čínské EV výrobce, plánuje Honda investice za účelem zvýšení výrobní kapacity pro elektrická vozidla. V celosvětovém měřítku Honda snížila očekávání prodeje na 3,34 milionu vozidel.
Během jednotlivých tržních segmentů se společnosti Honda podařilo získat 42 % svých prodejů z trhu v USA, ale i v této oblasti čelí značným výzvám způsobeným nedostatkem čipů, který vedl k přerušení výroby v Mexiku.
Honda, druhý největší výrobce automobilů v Japonsku, oznámil snížení svého celoročního výhledu zisku o 20 % kvůli růstu nákladů na elektrická vozidla a nedostatku komponentů způsobenému globálními problémy s dodávkami čipů.
Tato situace zhoršila ohodnocení společnosti a její akcie v pondělí klesly o 4,7 %. Honda žene krizi zejména americké cla, kde odhaduje ztrátu 385 miliard jenů , což je méně než původně předpokládaných 450 miliard jenů.
Růst konkurence ze strany čínských výrobců elektrických vozidel, jako je BYD, komplikuje situaci v jihovýchodní Asii, což je region, kde Honda kdysi dominovala. V současnosti očekává prodej 925 000 vozidel v Asii, což představuje pokles o více než 10 % ve srovnání s předchozím výhledem 1,09 milionu vozidel.
Na zasedání, na kterém byly oznámeny nové zprávy, uvedl Noriya Kaihara, výkonný viceprezident: „V Thajsku je konkurenční prostředí velmi intenzivní a celkově jsme ztratili naši konkurenční výhodu.“ Výroba a snížení cen pro přilákání zákazníků se staly novou normou, což dále zhoršuje marže společnosti.Chcete využít této příležitosti?
V Indii, která je přitom uzavřená pro čínské EV výrobce, plánuje Honda investice za účelem zvýšení výrobní kapacity pro elektrická vozidla. V celosvětovém měřítku Honda snížila očekávání prodeje na 3,34 milionu vozidel.
Během jednotlivých tržních segmentů se společnosti Honda podařilo získat 42 % svých prodejů z trhu v USA, ale i v této oblasti čelí značným výzvám způsobeným nedostatkem čipů, který vedl k přerušení výroby v Mexiku.