Společnost Nestlé, globální lídr v oblasti spotřebního jídla, oznámila plány na prodej svých značek vitamínů, minerálů a doplňků stravy, které jsou považovány za nízkého růstu a nízkých marží. Tento krok byl potvrzen po nástupu nového generálního ředitele Philippa Navratila v září.
Podle zprávy McKinsey & Co o budoucnosti wellness v roce 2024, spotřebitelé stále více upřednostňují vysokokvalitní a vědecky podložené produkty. Tím se Nestlé snaží zbavit značek jako Nature’s Bounty a Osteo Bi-Flex, které nemají více než 2,1 % podílu na trhu USA s vitamíny.
Akvizice těchto značek z roku 2021 za 5,75 miliardy dolarů byla třetí největší v oblasti vitamínů a doplňků v posledních 12 letech. Avšak ubývající zájem investorů a rozpadající se trh s doplňky stravy představuje velké výzvy pro potenciální prodej.
Marley Brocker, analytička agentury IBISWorld, uvádí, že růst v segmentu wellness a vyšší nároky spotřebitelů mohou ztížit Nestlé dosáhnout předchozích ocenění. V konkurenci s firmami jako Danone a Unilever se tyto značky stávají méně atraktivními pro převzetí.
Změny v regulačním prostředí USA také zvyšují nejistotu. Plánované úpravy systému schvalování nových potravinových aditiv mohou zpřísnit marketingové praktiky v odvětví doplňků. Tento krok vyvolal obavy u Rady pro odpovědnou výživu, která se domnívá, že současné regulace by měly být důkladněji prosazovány, místo aby se rozšiřovaly.
Jak uvádí Alex Evans, partner ve firmě L.E.K. Consulting, potenciální buyout fondy by mohly oslovit segment dietních doplňků i přes složité jednání o ceně a podmínkách.

Společnost Nestlé, globální lídr v oblasti spotřebního jídla, oznámila plány na prodej svých značek vitamínů, minerálů a doplňků stravy, které jsou považovány za nízkého růstu a nízkých marží. Tento krok byl potvrzen po nástupu nového generálního ředitele Philippa Navratila v září.
Podle zprávy McKinsey & Co o budoucnosti wellness v roce 2024, spotřebitelé stále více upřednostňují vysokokvalitní a vědecky podložené produkty. Tím se Nestlé snaží zbavit značek jako Nature’s Bounty a Osteo Bi-Flex, které nemají více než 2,1 % podílu na trhu USA s vitamíny.
Akvizice těchto značek z roku 2021 za 5,75 miliardy dolarů byla třetí největší v oblasti vitamínů a doplňků v posledních 12 letech. Avšak ubývající zájem investorů a rozpadající se trh s doplňky stravy představuje velké výzvy pro potenciální prodej.
Marley Brocker, analytička agentury IBISWorld, uvádí, že růst v segmentu wellness a vyšší nároky spotřebitelů mohou ztížit Nestlé dosáhnout předchozích ocenění. V konkurenci s firmami jako Danone a Unilever se tyto značky stávají méně atraktivními pro převzetí.
Změny v regulačním prostředí USA také zvyšují nejistotu. Plánované úpravy systému schvalování nových potravinových aditiv mohou zpřísnit marketingové praktiky v odvětví doplňků. Tento krok vyvolal obavy u Rady pro odpovědnou výživu, která se domnívá, že současné regulace by měly být důkladněji prosazovány, místo aby se rozšiřovaly.
Jak uvádí Alex Evans, partner ve firmě L.E.K. Consulting, potenciální buyout fondy by mohly oslovit segment dietních doplňků i přes složité jednání o ceně a podmínkách.