Apple dosáhl významného úspěchu v maloobchodních prodejích smartphonů během letošního Singles‘ Day v Číně, což vedlo k 3% nárůstu celkového objemu trhu ve srovnání s předchozím rokem. Tento růst byl vykoupen převážně zvýšeným prodejem iPhonu 17, jehož základní model byl obzvlášť žádaný.
Podle výzkumu agentury Counterpoint se prodeje základního modelu iPhonu více než zdvojnásobily, zatímco u modelů Pro a Pro Max došlo k nárůstu ve středních až vysokých dvojciferných procentech. Slevy na varianty Pro, které dosahovaly přibližně 300 jüanů, rovněž přispěly k úspěchu prodejů.
V kontrastu s tím, prodeje ostatních značek zaznamenaly pokles o 5 % oproti předchozímu roku, což poukazuje na slabou spotřebitelskou náladu a nedostatek momentum před čtvrtým čtvrtletím. Mezi nejvíce zasažené značky patří Huawei, jehož prodeje klesly kvůli opožděnému uvedení vlajkového modelu Mate 80, zatímco Xiaomi zaznamenalo pokles o 11 %, protože jejich nová řada Xiaomi 17 byla uvedena na trh příliš brzy.
Analytici varují, že mnozí spotřebitelé si již v průběhu roku vyměnili zařízení na základě dotačních programů a značky zaměřily své úsilí na nově uvedené prémiové modely, což vytváří tlak na průměrné prodejní ceny a celkové objemy prodeje.
Chcete využít této příležitosti?
Apple dosáhl významného úspěchu v maloobchodních prodejích smartphonů během letošního Singles‘ Day v Číně, což vedlo k 3% nárůstu celkového objemu trhu ve srovnání s předchozím rokem. Tento růst byl vykoupen převážně zvýšeným prodejem iPhonu 17, jehož základní model byl obzvlášť žádaný.
Podle výzkumu agentury Counterpoint se prodeje základního modelu iPhonu více než zdvojnásobily, zatímco u modelů Pro a Pro Max došlo k nárůstu ve středních až vysokých dvojciferných procentech. Slevy na varianty Pro, které dosahovaly přibližně 300 jüanů, rovněž přispěly k úspěchu prodejů.
V kontrastu s tím, prodeje ostatních značek zaznamenaly pokles o 5 % oproti předchozímu roku, což poukazuje na slabou spotřebitelskou náladu a nedostatek momentum před čtvrtým čtvrtletím. Mezi nejvíce zasažené značky patří Huawei, jehož prodeje klesly kvůli opožděnému uvedení vlajkového modelu Mate 80, zatímco Xiaomi zaznamenalo pokles o 11 %, protože jejich nová řada Xiaomi 17 byla uvedena na trh příliš brzy.
Analytici varují, že mnozí spotřebitelé si již v průběhu roku vyměnili zařízení na základě dotačních programů a značky zaměřily své úsilí na nově uvedené prémiové modely, což vytváří tlak na průměrné prodejní ceny a celkové objemy prodeje.Chcete využít této příležitosti?