Prodeje Tesly v Evropě se v říjnu 2025 propadly o 48,5 % oproti předchozímu roku, když společnost zaregistrovala pouze 6 964 nových vozů v Evropské unii, oblasti volného obchodu a ve Velké Británii. Tento pokles znamená, že tržní podíl Tesly v regionu klesl na 0,6 %, což je pokles z 1,3 % v loňském roce.
Na druhé straně čínský výrobce BYD prodal v říjnu 17 470 vozů, což představuje nárůst o 206,8 % meziročně. BYD rovněž získal vyšší tržní podíl, který nyní činí 1,6 %. Celkově prodeje automobilů v říjnu vzrostly o 4,9 % na 1,09 milionu jednotek, přičemž hybridní elektrická vozidla zůstávají největší částí trhu.
Situace Tesly se zhoršila kvůli zvýšené konkurenci a stížnostem týkajícím se politických postojů jejího generálního ředitele, Elona Muska. Zlepšení prodeje se ani po nedávném přepracování modelové řady, které zahrnovalo nové cenově dostupné verze modelů Y a 3, nedařilo. Společnost čelí problémům i na dalších významných trzích, zejména v Číně.
BYD naopak rychle rozšiřuje své mezinárodní aktivity; jeho prodeje do Evropy pokračují navzdory přísným dovozním daním uplatněným na čínské elektrické vozy v roce 2024, což BYD částečně zvládá díky svému sortimentu plug-in hybridů.
Chcete využít této příležitosti?
Prodeje Tesly v Evropě se v říjnu 2025 propadly o 48,5 % oproti předchozímu roku, když společnost zaregistrovala pouze 6 964 nových vozů v Evropské unii, oblasti volného obchodu a ve Velké Británii. Tento pokles znamená, že tržní podíl Tesly v regionu klesl na 0,6 %, což je pokles z 1,3 % v loňském roce.
Na druhé straně čínský výrobce BYD prodal v říjnu 17 470 vozů, což představuje nárůst o 206,8 % meziročně. BYD rovněž získal vyšší tržní podíl, který nyní činí 1,6 %. Celkově prodeje automobilů v říjnu vzrostly o 4,9 % na 1,09 milionu jednotek, přičemž hybridní elektrická vozidla zůstávají největší částí trhu.
Situace Tesly se zhoršila kvůli zvýšené konkurenci a stížnostem týkajícím se politických postojů jejího generálního ředitele, Elona Muska. Zlepšení prodeje se ani po nedávném přepracování modelové řady, které zahrnovalo nové cenově dostupné verze modelů Y a 3, nedařilo. Společnost čelí problémům i na dalších významných trzích, zejména v Číně.
BYD naopak rychle rozšiřuje své mezinárodní aktivity; jeho prodeje do Evropy pokračují navzdory přísným dovozním daním uplatněným na čínské elektrické vozy v roce 2024, což BYD částečně zvládá díky svému sortimentu plug-in hybridů.Chcete využít této příležitosti?