Podle nové zprávy UBS se evropské společnosti vyrábějící luxusní zboží připravují na ozdravení v roce 2026, po dvou letech stagnace a poklesu zisků o přibližně 20 %. Zpráva naznačuje, že v roce 2026 dojde k 5 % organickému růstu prodeje, který naváže na plochý výkon v roce 2025.
Očekává se, že zisky na akcii vzrostou o 12 %, po poklesu o 12 % v letošním roce. Průměrná marže EBIT by měla dosáhnout 21,3 %, což představuje nárůst o 50 základních bodů, po předchozím útlumu o 510 základních bodů v letech 2023-2025.
Stabilizace poptávky ze strany čínských spotřebitelů, kteří tvořili přibližně 26 % prodeje v roce 2025, bude klíčová pro tento obrat. Čínští kupci vykazují známky obnovy po značné slabosti během celého roku. 15 hlavních značek ve svém portfoliu provedlo změny, přičemž v roce 2025 došlo ke změnám oproti 8 značkám v 2024.
Růst objemu prodeje by měl v roce 2026 vzrůst o 3 % po dvou letech poklesu, přičemž 2 % bude pocházet z cenového růstu, což je výrazný pokles oproti 8 % průměrným nárůstům cen v 2022 a 6 % v 2023. Očekává se, že američtí spotřebitelé, představující asi 25 % prodeje, porostou o 7 % v roce 2026.
Chcete využít této příležitosti?
UBS identifikovala posun od „tichého luxusu“ k výraznějším a maximalistickým designům, přičemž značky jako Missoni a Pucci vykazují zrychlení prodeje. Zájem o šperky roste, a to i přes obavy investorů. Šperky vzrostly z 15 % prodejů v roce 2021 na 18 % v roce 2024.
Očekává se, že prodeje značky Hermès budou po dvou letech downgradu stabilně růst a UBS doporučuje investice do švýcarského konglomerátu Richemont a francouzského giganta LVMH . Naproti tomu byla italská značka Prada downgradována na neutrální hodnocení.
Podle nové zprávy UBS se evropské společnosti vyrábějící luxusní zboží připravují na ozdravení v roce 2026, po dvou letech stagnace a poklesu zisků o přibližně 20 %. Zpráva naznačuje, že v roce 2026 dojde k 5 % organickému růstu prodeje, který naváže na plochý výkon v roce 2025.
Očekává se, že zisky na akcii vzrostou o 12 %, po poklesu o 12 % v letošním roce. Průměrná marže EBIT by měla dosáhnout 21,3 %, což představuje nárůst o 50 základních bodů, po předchozím útlumu o 510 základních bodů v letech 2023-2025.
Stabilizace poptávky ze strany čínských spotřebitelů, kteří tvořili přibližně 26 % prodeje v roce 2025, bude klíčová pro tento obrat. Čínští kupci vykazují známky obnovy po značné slabosti během celého roku. 15 hlavních značek ve svém portfoliu provedlo změny, přičemž v roce 2025 došlo ke změnám oproti 8 značkám v 2024.
Růst objemu prodeje by měl v roce 2026 vzrůst o 3 % po dvou letech poklesu, přičemž 2 % bude pocházet z cenového růstu, což je výrazný pokles oproti 8 % průměrným nárůstům cen v 2022 a 6 % v 2023. Očekává se, že američtí spotřebitelé, představující asi 25 % prodeje, porostou o 7 % v roce 2026.Chcete využít této příležitosti?
UBS identifikovala posun od „tichého luxusu“ k výraznějším a maximalistickým designům, přičemž značky jako Missoni a Pucci vykazují zrychlení prodeje. Zájem o šperky roste, a to i přes obavy investorů. Šperky vzrostly z 15 % prodejů v roce 2021 na 18 % v roce 2024.
Očekává se, že prodeje značky Hermès budou po dvou letech downgradu stabilně růst a UBS doporučuje investice do švýcarského konglomerátu Richemont a francouzského giganta LVMH . Naproti tomu byla italská značka Prada downgradována na neutrální hodnocení.