Společnost Foxconn , největší výrobce elektroniky na světě, plánuje investice ve výši 2 až 3 miliardy dolarů ročně do technologií umělé inteligence (AI). Tato strategie byla oznámena předsedou společnosti Youngem Liuem během návštěvy Tokia, kde také vyjádřil očekávání, že se trh s elektrickými vozidly v Číně brzy stabilizuje.
Liu uvedl, že investice do AI by měla tvořit více než polovinu z přibližně 5 miliard dolarů ročních kapitálových výdajů Foxconnu. Důraz na AI ukazuje na rychlý posun ve struktuře příjmů společnosti, kdy její cloudové a síťové služby nyní převyšují tržby z spotřební elektroniky.
Podle Liua čelí čínský trh s elektrickými vozidly silné konkurenci a brzy dojde ke konsolidaci, když méně výnosné startupy přestanou fungovat. „Nedělají žádné zisky,“ podotkl Liu a dodal, že vládní podpora není dostatečná na to, aby udržela všechny výrobce EV. Jak se očekává, automobilový sektor se stane stabilnějším po této konsolidaci.
Liu také zmínil, že Foxconn odložil svůj cíl získat 5 % podíl na globálním trhu s EV do roku 2025, zejména kvůli poklesu poptávky na trhu. Společnost však nevzdává víru v EV a potencionálně hledá investice do kvantových počítačů a robotiky.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost je v kontaktu s japonskou vládou ohledně možných investic do AI a EV, přičemž Liu zdůraznil, že místní výroba AI systémů je klíčová pro národní suverenitu dat. Očekává se, že konkurence na trhu s elektrickými vozidly povede k outsourcingu, podobně jako to bylo v raných dobách osobních počítačů, což ukazuje na možné budoucí změny v dodavatelských řetězcích.
Společnost Foxconn , největší výrobce elektroniky na světě, plánuje investice ve výši 2 až 3 miliardy dolarů ročně do technologií umělé inteligence . Tato strategie byla oznámena předsedou společnosti Youngem Liuem během návštěvy Tokia, kde také vyjádřil očekávání, že se trh s elektrickými vozidly v Číně brzy stabilizuje.
Liu uvedl, že investice do AI by měla tvořit více než polovinu z přibližně 5 miliard dolarů ročních kapitálových výdajů Foxconnu. Důraz na AI ukazuje na rychlý posun ve struktuře příjmů společnosti, kdy její cloudové a síťové služby nyní převyšují tržby z spotřební elektroniky.
Podle Liua čelí čínský trh s elektrickými vozidly silné konkurenci a brzy dojde ke konsolidaci, když méně výnosné startupy přestanou fungovat. „Nedělají žádné zisky,“ podotkl Liu a dodal, že vládní podpora není dostatečná na to, aby udržela všechny výrobce EV. Jak se očekává, automobilový sektor se stane stabilnějším po této konsolidaci.
Liu také zmínil, že Foxconn odložil svůj cíl získat 5 % podíl na globálním trhu s EV do roku 2025, zejména kvůli poklesu poptávky na trhu. Společnost však nevzdává víru v EV a potencionálně hledá investice do kvantových počítačů a robotiky.Chcete využít této příležitosti?
Společnost je v kontaktu s japonskou vládou ohledně možných investic do AI a EV, přičemž Liu zdůraznil, že místní výroba AI systémů je klíčová pro národní suverenitu dat. Očekává se, že konkurence na trhu s elektrickými vozidly povede k outsourcingu, podobně jako to bylo v raných dobách osobních počítačů, což ukazuje na možné budoucí změny v dodavatelských řetězcích.