Čínský výrobce elektrických vozidel BYD informoval některé své dodavatele, že hodlá zrušit používání interních finančních směnek k platbám. Tento krok přichází v době, kdy čelí tlakům ze strany dodavatelů, kteří si stěžují na zpoždění v platbách a na tlak od automobilek, aby snižovali ceny.
BYD, jeden z největších výrobců elektrických vozidel na světě, plánuje přejít na komerční papíry nebo bankovní směnky místo promissory notes vydávaných na platformě DILIAN, kterou firma uvedla na trh v roce 2018. Nové pravidla vydaná čínskými regulátory vyžadují, aby automobilky platily dodavatelům do 60 dnů, což v praxi přináší výzvy pro dodavatele, kteří často čelí dlouhým obdobím bez plateb. Analytici poukazují na to, že Dilian IOUs nese vyšší riziko defaultu a její využití BYD již dříve pomohlo firmě udržet pod kontrolou náklady.
Kromě toho tržní podmínky a brutální cenová válka v čínském automobilovém průmyslu vyústily ve strmý pokles objemu prodeje BYD, který v říjnu zaznamenal pokles o 12 % v porovnání se stejným obdobím minulého roku. Jeho podíl na domácím trhu, který tvoří více než 80 % celkových prodejů, klesl na 13,2 % z 19,1 % před rokem.
BYD také plánuje investice na zahraničních trzích, zatímco jeho příjmy poklesly o 3 % v posledním čtvrtletí, což je první pokles za více než pět let. Firmě se tak významně mění platební praktiky v době, kdy čelí rostoucímu tlaku na zajištění likvidity a optimalizaci svého pracovního kapitálu.
Chcete využít této příležitosti?
Čínský výrobce elektrických vozidel BYD informoval některé své dodavatele, že hodlá zrušit používání interních finančních směnek k platbám. Tento krok přichází v době, kdy čelí tlakům ze strany dodavatelů, kteří si stěžují na zpoždění v platbách a na tlak od automobilek, aby snižovali ceny.
BYD, jeden z největších výrobců elektrických vozidel na světě, plánuje přejít na komerční papíry nebo bankovní směnky místo promissory notes vydávaných na platformě DILIAN, kterou firma uvedla na trh v roce 2018. Nové pravidla vydaná čínskými regulátory vyžadují, aby automobilky platily dodavatelům do 60 dnů, což v praxi přináší výzvy pro dodavatele, kteří často čelí dlouhým obdobím bez plateb. Analytici poukazují na to, že Dilian IOUs nese vyšší riziko defaultu a její využití BYD již dříve pomohlo firmě udržet pod kontrolou náklady.
Kromě toho tržní podmínky a brutální cenová válka v čínském automobilovém průmyslu vyústily ve strmý pokles objemu prodeje BYD, který v říjnu zaznamenal pokles o 12 % v porovnání se stejným obdobím minulého roku. Jeho podíl na domácím trhu, který tvoří více než 80 % celkových prodejů, klesl na 13,2 % z 19,1 % před rokem.
BYD také plánuje investice na zahraničních trzích, zatímco jeho příjmy poklesly o 3 % v posledním čtvrtletí, což je první pokles za více než pět let. Firmě se tak významně mění platební praktiky v době, kdy čelí rostoucímu tlaku na zajištění likvidity a optimalizaci svého pracovního kapitálu.Chcete využít této příležitosti?