V říjnu 2025 došlo k poklesu prodeje automobilů v Číně, který přerušil osmiměsíční růstovou šňůru. Prodeje se snížily o 0,8 % na 2,27 milionu kusů v porovnání s předchozím rokem. Tento pokles přichází po 6,6 % nárůstu v září, což naznačuje oslabení spotřebitelské nálady v zemi.
Omezení daňových výjimek a vládních dotací na nová vozidla vedlo k opatrnosti mezi kupujícími, přičemž mladí lidé projevují menší zájem o koupi automobilů. Expert Cui Dongshu upozornil na nedostatek prvních kupců, což dále zhoršuje situaci na trhu.
Růst prodeje elektrických vozidel a plug-in hybridů se také zpomalil, když vzrostl o 7,3 %, což je méně než 15,5 % v září. To je do značné míry způsobeno připravovaným snížením daňových úlev na nákup těchto vozidel, které mají od roku 2026 klesnout na polovinu.
V důsledku klesajících subvencí se také v současnosti zmenšuje počet letních výměn automobilů, s více než 12 miliony obchody v roce 2025. Mnohé čínské provincie a města začaly snižovat dotované výměny automobilů, což negativně ovlivnilo kupní aktivitu.
Chcete využít této příležitosti?
Na trhu nejvíce konkuruje firma BYD, jejíž prodeje nadále klesají. Na druhé straně firmy jako Geely a Leapmotor dosáhly rekordního prodeje, přičemž model Aion UT se dostal do konkurenčního boje s nejlevnějším elektromobilem BYD, modelem Dolphin.
Čínské vývozy automobilů vzrostly o 27,7 % v říjnu, což je výrazné zrychlení v porovnání s 20,7 % v září. Tento nárůst ukazuje, že výrobci automobilů diversifikují své trhy a usilují o posílení své přítomnosti na mezinárodní scéně.
V říjnu 2025 došlo k poklesu prodeje automobilů v Číně, který přerušil osmiměsíční růstovou šňůru. Prodeje se snížily o 0,8 % na 2,27 milionu kusů v porovnání s předchozím rokem. Tento pokles přichází po 6,6 % nárůstu v září, což naznačuje oslabení spotřebitelské nálady v zemi.
Omezení daňových výjimek a vládních dotací na nová vozidla vedlo k opatrnosti mezi kupujícími, přičemž mladí lidé projevují menší zájem o koupi automobilů. Expert Cui Dongshu upozornil na nedostatek prvních kupců, což dále zhoršuje situaci na trhu.
Růst prodeje elektrických vozidel a plug-in hybridů se také zpomalil, když vzrostl o 7,3 %, což je méně než 15,5 % v září. To je do značné míry způsobeno připravovaným snížením daňových úlev na nákup těchto vozidel, které mají od roku 2026 klesnout na polovinu.
V důsledku klesajících subvencí se také v současnosti zmenšuje počet letních výměn automobilů, s více než 12 miliony obchody v roce 2025. Mnohé čínské provincie a města začaly snižovat dotované výměny automobilů, což negativně ovlivnilo kupní aktivitu.Chcete využít této příležitosti?
Na trhu nejvíce konkuruje firma BYD, jejíž prodeje nadále klesají. Na druhé straně firmy jako Geely a Leapmotor dosáhly rekordního prodeje, přičemž model Aion UT se dostal do konkurenčního boje s nejlevnějším elektromobilem BYD, modelem Dolphin.
Čínské vývozy automobilů vzrostly o 27,7 % v říjnu, což je výrazné zrychlení v porovnání s 20,7 % v září. Tento nárůst ukazuje, že výrobci automobilů diversifikují své trhy a usilují o posílení své přítomnosti na mezinárodní scéně.