Společnost FTAI Aviation Ltd. byla nedávno upgradována agenturou S&P Global Ratings z ratingu ‚B‘ na ‚BB‘, což vyplývá ze zlepšujících se kreditních metrik a silného růstu v segmentu Aerospace Products.
Očekává se, že tržby FTAI v roce 2025 dosáhnou 2,6 miliardy dolarů a do roku 2027 překročí 3 miliardy dolarů, což je významný nárůst ve srovnání s 1,2 miliardy dolarů v roce 2023.
Tento růst je poháněn především expanzí v oblasti údržby, oprav a motorů (MRE). I přes postupný ústup od provozování vysoce ziskových leasingových aktivit, FTAI si uchovává značnou ziskovost s projekcí EBITDA marží nad 40 % během celého prognózovaného období.
Společnost čelila nárůstu dluhu, který však rostl pomalejším tempem v důsledku sníženého zaměření na leasing a umírněných kapitálových výdajích. Poměr dluhu k EBITDA se ustálil těsně pod 3x, zatímco poměr FFO k dluhu se pro rok 2025 odhaduje na 22–26 %.
Chcete využít této příležitosti?
Důležitým faktorem, který ovlivňuje FTAI, je silná poptávka po letecké dopravě a trvalé nedostatky nových letadel, což vede k stárnutí flotil a nedostatku motorů. FTAI nabízí výměny motorů a modulů s využitím svých zásob repasovaných dílů, což umožňuje rychlejší opravy než konkurenci.
Společnost nedávno rozšířila své MRE schopnosti akvizicí firem jako QuickTurn a Lockheed Martin Commercial Engine Solutions , což zvyšuje její kapacitu pro opravy motorů CFM56. Důležité také jsou partnerství, například se společností Palantir , které slouží ke zlepšení efektivity podnikání pomocí umělé inteligence.
Jak uvedli analytici S&P, stabilní výhled naznačuje, že FTAI si udrží své zlepšené kreditní metriky, avšak pokud poměr dluhu k EBITDA vzroste nad 4x, rating by mohl být downgradován. Naopak, možnost zvýšení ratingu existuje, pokud se FTAI podaří snížit poměr dluhu k EBITDA pod 3x a FFO k dluhu přes 30 %.
Společnost FTAI Aviation Ltd. byla nedávno upgradována agenturou S&P Global Ratings z ratingu ‚B‘ na ‚BB‘, což vyplývá ze zlepšujících se kreditních metrik a silného růstu v segmentu Aerospace Products.
Očekává se, že tržby FTAI v roce 2025 dosáhnou 2,6 miliardy dolarů a do roku 2027 překročí 3 miliardy dolarů, což je významný nárůst ve srovnání s 1,2 miliardy dolarů v roce 2023.
Tento růst je poháněn především expanzí v oblasti údržby, oprav a motorů . I přes postupný ústup od provozování vysoce ziskových leasingových aktivit, FTAI si uchovává značnou ziskovost s projekcí EBITDA marží nad 40 % během celého prognózovaného období.
Společnost čelila nárůstu dluhu, který však rostl pomalejším tempem v důsledku sníženého zaměření na leasing a umírněných kapitálových výdajích. Poměr dluhu k EBITDA se ustálil těsně pod 3x, zatímco poměr FFO k dluhu se pro rok 2025 odhaduje na 22–26 %.Chcete využít této příležitosti?
Důležitým faktorem, který ovlivňuje FTAI, je silná poptávka po letecké dopravě a trvalé nedostatky nových letadel, což vede k stárnutí flotil a nedostatku motorů. FTAI nabízí výměny motorů a modulů s využitím svých zásob repasovaných dílů, což umožňuje rychlejší opravy než konkurenci.
Společnost nedávno rozšířila své MRE schopnosti akvizicí firem jako QuickTurn a Lockheed Martin Commercial Engine Solutions , což zvyšuje její kapacitu pro opravy motorů CFM56. Důležité také jsou partnerství, například se společností Palantir , které slouží ke zlepšení efektivity podnikání pomocí umělé inteligence.
Jak uvedli analytici S&P, stabilní výhled naznačuje, že FTAI si udrží své zlepšené kreditní metriky, avšak pokud poměr dluhu k EBITDA vzroste nad 4x, rating by mohl být downgradován. Naopak, možnost zvýšení ratingu existuje, pokud se FTAI podaří snížit poměr dluhu k EBITDA pod 3x a FFO k dluhu přes 30 %.