Na palubě letounu United Airlines během letu 16. října nad Moabem v Utahu došlo k nebezpečnému incidentu, kdy bylo posádce spršeno sklo po zásahu zřejmě balónem počasí. Podle vyšetřování Národního úřadu pro bezpečnost dopravy (NTSB) si piloti na palubě Boeing 737 MAX museli poradit s krizovou situací, kdy se museli nouzově přistát v Salt Lake City.
Zpráva uvádí, že kapitán letu 1093 zjistil vzdálený objekt na obzoru, než balón zasáhl čelní sklo jeho letounu, což vedlo k hromadě skleněných střepů, které zasáhly oba piloty. Kapitán měl na pravé paži více povrchových řezných ran, zatímco první důstojník vyvázl bez zranění. Let měl na palubě 112 osob, včetně pasažérů a posádky.
Balón, který byl vypuštěn firmou WindBorne, měl trasu přes spolkový stát Washington, Oregon a Nevadou, než dorazil do Utahu. Podle WindBorne nalezly ve svých analýzách, že během více než 4 000 startů nenarazily na žádné další incidenty.
NTSB dodal, že i když v minulosti byly provedeny studie o riziku vesmírného odpadu, incident vyvolal diskusi o nutnosti dalšího zkoumání rizik spojených s leteckou bezpečností v souvislosti s nárůstem balónů a jiných objektů ve vzdušném prostoru.
Chcete využít této příležitosti?
Na palubě letounu United Airlines během letu 16. října nad Moabem v Utahu došlo k nebezpečnému incidentu, kdy bylo posádce spršeno sklo po zásahu zřejmě balónem počasí. Podle vyšetřování Národního úřadu pro bezpečnost dopravy si piloti na palubě Boeing 737 MAX museli poradit s krizovou situací, kdy se museli nouzově přistát v Salt Lake City.
Zpráva uvádí, že kapitán letu 1093 zjistil vzdálený objekt na obzoru, než balón zasáhl čelní sklo jeho letounu, což vedlo k hromadě skleněných střepů, které zasáhly oba piloty. Kapitán měl na pravé paži více povrchových řezných ran, zatímco první důstojník vyvázl bez zranění. Let měl na palubě 112 osob, včetně pasažérů a posádky.
Balón, který byl vypuštěn firmou WindBorne, měl trasu přes spolkový stát Washington, Oregon a Nevadou, než dorazil do Utahu. Podle WindBorne nalezly ve svých analýzách, že během více než 4 000 startů nenarazily na žádné další incidenty.
NTSB dodal, že i když v minulosti byly provedeny studie o riziku vesmírného odpadu, incident vyvolal diskusi o nutnosti dalšího zkoumání rizik spojených s leteckou bezpečností v souvislosti s nárůstem balónů a jiných objektů ve vzdušném prostoru.Chcete využít této příležitosti?