Švýcarská precizní strojírenská firma K.R. Pfiffner se ocitá v těžké situaci, když musí propustit 80 ze 105 zaměstnanců kvůli negativním dopadům amerických cel a zpomalujícího automobilového sektoru. Norbert Steuer, dlouholetý pracovník firmy, přiznává, že oznámení o propouštění bylo jako výbuch bomby.
Firma Pfiffner, která vyrábí milionové stroje pro automobilky jako Mercedes-Benz, čelí rozsáhlým problémům na evropském trhu, oslabovanému celními sazbami USA, které činí 39 %, a poklesem vzájemného exportu z Číny. Odborníci odhadují, že v mechanickém a strojírenském sektoru Švýcarska by mohlo do konce roku 2026 přijít o práci až 30 000 lidí, pokud celní tarify zůstanou v platnosti.
Mezi dalšími firmami, které musely oznámit propouštění, je i Robert Bosch, který plánuje snížení stavu o 13 000 zaměstnanců. Dle zprávy společnosti EY ztratily německé průmyslové firmy více než 114 000 pracovních míst za poslední rok, přičemž situace se rychle zhoršila.
Generální ředitel Pfiffner, Andreas Ewald, označil vliv tarifů na podnikání za devastující: „To zabíjí jakýkoliv byznys,“ řekl. Růst nákladů na export kvůli slabšímu dolaru oddálil objednávky od amerických klientů, což situaci ještě zhoršuje. Pokud Washington a Bern dosáhnou dohody o snížení cel, existuje naděje, že se podaří zachránit některá pracovní místa.
Chcete využít této příležitosti?
Problémy v automobilovém sektoru mají dalekosáhlé důsledky, a jak varují odborníci, mohou spustit negativní spirálu v celé ekonomice. Diskuse o propouštění vede mezi lidmi k opatrnosti v utrácení, což důsledně ovlivňuje domácí poptávku po zboží jako jsou auta a elektronika.
Švýcarská precizní strojírenská firma K.R. Pfiffner se ocitá v těžké situaci, když musí propustit 80 ze 105 zaměstnanců kvůli negativním dopadům amerických cel a zpomalujícího automobilového sektoru. Norbert Steuer, dlouholetý pracovník firmy, přiznává, že oznámení o propouštění bylo jako výbuch bomby.
Firma Pfiffner, která vyrábí milionové stroje pro automobilky jako Mercedes-Benz, čelí rozsáhlým problémům na evropském trhu, oslabovanému celními sazbami USA, které činí 39 %, a poklesem vzájemného exportu z Číny. Odborníci odhadují, že v mechanickém a strojírenském sektoru Švýcarska by mohlo do konce roku 2026 přijít o práci až 30 000 lidí, pokud celní tarify zůstanou v platnosti.
Mezi dalšími firmami, které musely oznámit propouštění, je i Robert Bosch, který plánuje snížení stavu o 13 000 zaměstnanců. Dle zprávy společnosti EY ztratily německé průmyslové firmy více než 114 000 pracovních míst za poslední rok, přičemž situace se rychle zhoršila.
Generální ředitel Pfiffner, Andreas Ewald, označil vliv tarifů na podnikání za devastující: „To zabíjí jakýkoliv byznys,“ řekl. Růst nákladů na export kvůli slabšímu dolaru oddálil objednávky od amerických klientů, což situaci ještě zhoršuje. Pokud Washington a Bern dosáhnou dohody o snížení cel, existuje naděje, že se podaří zachránit některá pracovní místa.Chcete využít této příležitosti?
Problémy v automobilovém sektoru mají dalekosáhlé důsledky, a jak varují odborníci, mohou spustit negativní spirálu v celé ekonomice. Diskuse o propouštění vede mezi lidmi k opatrnosti v utrácení, což důsledně ovlivňuje domácí poptávku po zboží jako jsou auta a elektronika.