Tesla nově požaduje po svých dodavatelích, aby v procesu výroby automobilů v USA vyloučili komponenty vyrobené v Číně. Podle informací zveřejněných Wall Street Journal v pátek, automobilka pod vedením Elona Muska již nahradila některé součástky výrobky z jiných zemí.
Ambice Tesly je během příštího jednoho až dvou let přejít k dodavatelům mimo Čínu pro všechny komponenty. Tento krok přichází v klíčovém období, kdy se společnosti snaží vyrovnat s nejednoznačnostmi plynoucími z kolísajících tarifních sazeb v obchodním sporu USA a Číny.
V posledních dvou letech Tesla zvyšovala podíl součástek získávaných ze Severní Ameriky ve svých amerických výrobních závodech, čímž chtěla reagovat na narůstající hrozby tarifů. Odborníci se shodují, že tento krok je důsledkem neustálého napětí a byrokracie ve vztazích mezi oběma supervelmocemi.
Data z Čínské asociace osobních automobilů ukázala, že prodeje Tesly, včetně modelu Model 3 a Model Y, vyrobených v Šanghaji, klesly v říjnu o 9,9 % na 61 497 jednotek. Tento pokles způsobil, že se automobilka dostala do situace, která si žádá inovativní řešení ve výrobě a dodavatelských procesech.
Chcete využít této příležitosti?
Nejen Tesla, ale i General Motors v tomto týdnu požádal tisíce svých dodavatelů o odstranění čínských součástek ze svých dodavatelských řetězců, což ukazuje na širší trend v automobilovém průmyslu, který se snaží přizpůsobit zvyšující se nejistotě.
Tesla nově požaduje po svých dodavatelích, aby v procesu výroby automobilů v USA vyloučili komponenty vyrobené v Číně. Podle informací zveřejněných Wall Street Journal v pátek, automobilka pod vedením Elona Muska již nahradila některé součástky výrobky z jiných zemí.
Ambice Tesly je během příštího jednoho až dvou let přejít k dodavatelům mimo Čínu pro všechny komponenty. Tento krok přichází v klíčovém období, kdy se společnosti snaží vyrovnat s nejednoznačnostmi plynoucími z kolísajících tarifních sazeb v obchodním sporu USA a Číny.
V posledních dvou letech Tesla zvyšovala podíl součástek získávaných ze Severní Ameriky ve svých amerických výrobních závodech, čímž chtěla reagovat na narůstající hrozby tarifů. Odborníci se shodují, že tento krok je důsledkem neustálého napětí a byrokracie ve vztazích mezi oběma supervelmocemi.
Data z Čínské asociace osobních automobilů ukázala, že prodeje Tesly, včetně modelu Model 3 a Model Y, vyrobených v Šanghaji, klesly v říjnu o 9,9 % na 61 497 jednotek. Tento pokles způsobil, že se automobilka dostala do situace, která si žádá inovativní řešení ve výrobě a dodavatelských procesech.Chcete využít této příležitosti?
Nejen Tesla, ale i General Motors v tomto týdnu požádal tisíce svých dodavatelů o odstranění čínských součástek ze svých dodavatelských řetězců, což ukazuje na širší trend v automobilovém průmyslu, který se snaží přizpůsobit zvyšující se nejistotě.