Airbus oznámil, že získal souhlas čínské vlády k dodání 120 letadel, která byla již dříve objednána. Tento krok je pro evropského výrobce letadel důležitý, avšak stále čeká na pokrok ohledně nových objednávek na stovky dalších letadel.
Minulý týden navštívil francouzský prezident Emmanuel Macron Čínu, kde diskutoval o geopolitice a obchodu, avšak nezmínil se o diskutovaných 500 objednávkách, které Airbus s čínskou stranou projednává již více než rok. Toto vyjednávání je obzvlášť citlivé v aktuálním geopolitickém kontextu, protože Čína obvykle zdrženlivě přistupuje k větším nákupům během období nejistoty.
Oficiální zástupce Airbusu uvedl, že dohoda o obecných podmínkách (GTA) je standardním postupem pro dodávky letadel, která jsou již zanesena v objednávkovém seznamu. V rámci této dohody bylo schváleno dodání letadel, která již byla objednána, ale neznamená to okamžité nové objednávky ze strany Číny.
Podle posledních zpráv čekají jak Airbus, tak Boeing na pokrok ohledně velkých objednávek letadel z Číny, která odkládá významné politicky citlivé objednávky již několik let. Airbus se snaží zajistit objednávku na 500 letadel, ale podle průmyslových zdrojů jsou momentálně znaky, že by se čínský trh otevřel dalším velkým objednávkám, slabé.
Chcete využít této příležitosti?
Dle průmyslových analytiků Airbus zaznamenal v prvních jedenácti měsících letošního roku netto 700 objednávek, zatímco Boeing dosáhl 782 objednávek do konce října. Airbus však očekává, že tento rok předežene Boeing v počtu dodávek, přestože nedávno snížil odhady kvůli problémům s výrobou.
Na mezinárodní úrovni je situace složitá a IATA vyjádřila znepokojení ohledně splnění dodacích cílů pro Airbus, zatímco Boeing vykazuje zlepšení výkonu. Mezičasy dodávání a dodávkové řetězce nadále zůstávají výzvou pro oba výrobce.
Airbus oznámil, že získal souhlas čínské vlády k dodání 120 letadel, která byla již dříve objednána. Tento krok je pro evropského výrobce letadel důležitý, avšak stále čeká na pokrok ohledně nových objednávek na stovky dalších letadel.
Minulý týden navštívil francouzský prezident Emmanuel Macron Čínu, kde diskutoval o geopolitice a obchodu, avšak nezmínil se o diskutovaných 500 objednávkách, které Airbus s čínskou stranou projednává již více než rok. Toto vyjednávání je obzvlášť citlivé v aktuálním geopolitickém kontextu, protože Čína obvykle zdrženlivě přistupuje k větším nákupům během období nejistoty.
Oficiální zástupce Airbusu uvedl, že dohoda o obecných podmínkách je standardním postupem pro dodávky letadel, která jsou již zanesena v objednávkovém seznamu. V rámci této dohody bylo schváleno dodání letadel, která již byla objednána, ale neznamená to okamžité nové objednávky ze strany Číny.
Podle posledních zpráv čekají jak Airbus, tak Boeing na pokrok ohledně velkých objednávek letadel z Číny, která odkládá významné politicky citlivé objednávky již několik let. Airbus se snaží zajistit objednávku na 500 letadel, ale podle průmyslových zdrojů jsou momentálně znaky, že by se čínský trh otevřel dalším velkým objednávkám, slabé.Chcete využít této příležitosti?
Dle průmyslových analytiků Airbus zaznamenal v prvních jedenácti měsících letošního roku netto 700 objednávek, zatímco Boeing dosáhl 782 objednávek do konce října. Airbus však očekává, že tento rok předežene Boeing v počtu dodávek, přestože nedávno snížil odhady kvůli problémům s výrobou.
Na mezinárodní úrovni je situace složitá a IATA vyjádřila znepokojení ohledně splnění dodacích cílů pro Airbus, zatímco Boeing vykazuje zlepšení výkonu. Mezičasy dodávání a dodávkové řetězce nadále zůstávají výzvou pro oba výrobce.