Analytik společnosti Morgan Stanley , James Faucette, dne 18. prosince 2025, snížil hodnocení akcií společnosti PayPal na úroveň Underweight, a to na základě čtyř klíčových faktorů, které mohou nadále negativně ovlivnit růst a ziskovost firmy.
Faucette snížil také cílovou cenu akcií z 74 USD na 51 USD. Tento krok přišel poté, co akcie PayPal v předobchodování klesly o 1,7 %.
Prvním z faktorů je pomalý pokrok u produktu Branded Checkout, který podle Faucetta ztrácí na konkurenci. Uvedl, že „PayPal se pohyboval příliš pomalu v zlepšování Branded Checkout, a iniciativy nového vedení se ukázaly jako složitější a časově náročnější, než se očekávalo“.
Druhým faktorem je vzestup agentikového obchodu, což Faucette označuje za stále rostoucí riziko. Očekává, že adopce této technologie zůstane na pozadí, a to i s ohledem na historicky slabé technologické integrace ve srovnání s konkurenty jako Stripe a Adyen .
Chcete využít této příležitosti?
Třetím bodem jsou obavy ohledně monetizace služby Venmo, při níž Faucette vyjádřil pesimismus ohledně zisku z mladých uživatelů, kterého se nepodařilo dosáhnout. Je přesvědčen, že „okno pro významné monetizování uživatelského základu Venmo je již uzavřeno“.
Nakonec se analytik obává, že dochází k riziku snížení zisku na akcii (EPS) a předpovídá, že management bude nucen upravit své střednědobé cíle. Očekává, že růst transakčních marží dosáhne zhruba 3,3 % do roku 2027, což je výrazně pod předchozími očekáváními znamenajícími vysoké jednociferné procenta.
Analytik společnosti Morgan Stanley , James Faucette, dne 18. prosince 2025, snížil hodnocení akcií společnosti PayPal na úroveň Underweight, a to na základě čtyř klíčových faktorů, které mohou nadále negativně ovlivnit růst a ziskovost firmy.
Faucette snížil také cílovou cenu akcií z 74 USD na 51 USD. Tento krok přišel poté, co akcie PayPal v předobchodování klesly o 1,7 %.
Prvním z faktorů je pomalý pokrok u produktu Branded Checkout, který podle Faucetta ztrácí na konkurenci. Uvedl, že „PayPal se pohyboval příliš pomalu v zlepšování Branded Checkout, a iniciativy nového vedení se ukázaly jako složitější a časově náročnější, než se očekávalo“.
Druhým faktorem je vzestup agentikového obchodu, což Faucette označuje za stále rostoucí riziko. Očekává, že adopce této technologie zůstane na pozadí, a to i s ohledem na historicky slabé technologické integrace ve srovnání s konkurenty jako Stripe a Adyen .Chcete využít této příležitosti?
Třetím bodem jsou obavy ohledně monetizace služby Venmo, při níž Faucette vyjádřil pesimismus ohledně zisku z mladých uživatelů, kterého se nepodařilo dosáhnout. Je přesvědčen, že „okno pro významné monetizování uživatelského základu Venmo je již uzavřeno“.
Nakonec se analytik obává, že dochází k riziku snížení zisku na akcii a předpovídá, že management bude nucen upravit své střednědobé cíle. Očekává, že růst transakčních marží dosáhne zhruba 3,3 % do roku 2027, což je výrazně pod předchozími očekáváními znamenajícími vysoké jednociferné procenta.