Firmy v oblasti spotřebního zboží zažívají výrazný nárůst obměn vedoucích pracovních sil, přičemž některé společnosti mění své generální ředitele s rychlostí, kterou by přirovnali k výměnám trenérů ve sportu. Nejnovějším příkladem je Kraft Heinz , který ve včerejších hodinách oznámil jmenování Stevea Cahilanera, bývalého ředitele společnosti Kellogg , novým generálním ředitelem. Tato obměna je součástí širšího trendu, který se projevuje v každé oblasti spotřebního zboží, kde se nedávno přesunuli ředitele i společnosti jako Coca-Cola a Lululemon .
Růst nátlaku ze strany vedení vyplývá z nespokojenosti s pomalým tempem růstu. Podle analýzy firmy Russell Reynolds Associates došlo do třetího čtvrtletí roku 2025 k 176 novým generálním ředitelům na celém světě, což představuje nárůst o 9 % v porovnání s předchozím rokem.
„Generální ředitelé se musí přizpůsobit neustálým změnám na trhu,“ říká Kim Pomoell z firmy Heidrick & Struggles , a dodává: „Vedení firem čelí tlaku ze strany správních rad, které požadují rychlé výsledky a efektivní reakce na výzvy jako jsou nejistota související s dovozovými tarify a problémy se dodavatelským řetězcem.“
Například společnost Lululemon se snaží lépe oslovit mladé zákazníky, kteří se přiklánějí k novým značkám, jako jsou Alo Yoga a Vuori. Rozdíly v cenové citlivosti mezi růstovými segmenty a tradičními spotřebiteli začínají být stále výraznější, což vyžaduje rychlejší inovace a lepší marketingovou strategii.
Chcete využít této příležitosti?
Případ generálního ředitele Coca-Coly, Henrique Brauna, který přebírá vedení po Jamesi Quinceyovi, podtrhuje nutnost orientace na zdravější produkty ve světle nové regulace a měnících se preferencí spotřebitelů.
Na závěr, data ukazují, že sektor spotřebního zboží v indexu S&P 500 vzrostl pouze o 3,3 % od začátku roku, ve srovnání se 15,9 % nárůstem celého S&P 500 indexu. Tato čísla naznačují, že firmy v tomto sektoru budou nadále čelit významným výzvám v nadcházejících měsících.
Firmy v oblasti spotřebního zboží zažívají výrazný nárůst obměn vedoucích pracovních sil, přičemž některé společnosti mění své generální ředitele s rychlostí, kterou by přirovnali k výměnám trenérů ve sportu. Nejnovějším příkladem je Kraft Heinz , který ve včerejších hodinách oznámil jmenování Stevea Cahilanera, bývalého ředitele společnosti Kellogg , novým generálním ředitelem. Tato obměna je součástí širšího trendu, který se projevuje v každé oblasti spotřebního zboží, kde se nedávno přesunuli ředitele i společnosti jako Coca-Cola a Lululemon .
Růst nátlaku ze strany vedení vyplývá z nespokojenosti s pomalým tempem růstu. Podle analýzy firmy Russell Reynolds Associates došlo do třetího čtvrtletí roku 2025 k 176 novým generálním ředitelům na celém světě, což představuje nárůst o 9 % v porovnání s předchozím rokem.
„Generální ředitelé se musí přizpůsobit neustálým změnám na trhu,“ říká Kim Pomoell z firmy Heidrick & Struggles , a dodává: „Vedení firem čelí tlaku ze strany správních rad, které požadují rychlé výsledky a efektivní reakce na výzvy jako jsou nejistota související s dovozovými tarify a problémy se dodavatelským řetězcem.“
Například společnost Lululemon se snaží lépe oslovit mladé zákazníky, kteří se přiklánějí k novým značkám, jako jsou Alo Yoga a Vuori. Rozdíly v cenové citlivosti mezi růstovými segmenty a tradičními spotřebiteli začínají být stále výraznější, což vyžaduje rychlejší inovace a lepší marketingovou strategii.Chcete využít této příležitosti?
Případ generálního ředitele Coca-Coly, Henrique Brauna, který přebírá vedení po Jamesi Quinceyovi, podtrhuje nutnost orientace na zdravější produkty ve světle nové regulace a měnících se preferencí spotřebitelů.
Na závěr, data ukazují, že sektor spotřebního zboží v indexu S&P 500 vzrostl pouze o 3,3 % od začátku roku, ve srovnání se 15,9 % nárůstem celého S&P 500 indexu. Tato čísla naznačují, že firmy v tomto sektoru budou nadále čelit významným výzvám v nadcházejících měsících.