Trumpova administrativa představila návrh, který by mohl snížit standardy palivové účinnosti vozidel zavedené předchozí administrativou. Nový cíl pro průměrnou palivovou účinnost vozidel by měl být 34,5 milí na galon do roku 2031, což je pokles z 50,4 milí na galon zavedeného administrativou Joe Bidena.
Podle analýzy Národní správy bezpečnosti silničního provozu (NHTSA) by automobilky mohly ušetřit až 35 miliard dolarů do roku 2031, což by mohlo vést ke snížení průměrné ceny vozidel o přibližně 930 dolarů. Tato úspora se však může rychle vytratit v důsledku zvýšené spotřeby paliva, která by mohla dosáhnout 100 miliard galonů do roku 2050.
Experti upozorňují, že i když se sníží náklady na pořízení vozidel, spotřebitelé budou v dlouhodobém horizontu platit více na palivu. Jason Schwartz z Institutu pro politiku a integritu poznamenal, že „od prvního dne použití bude provoz méně účinných vozidel stát spotřebitele více.“ To zahrnuje vyšší náklady na palivo, opravy a i čas strávený při tankování.
Administrativa brání svůj návrh jako způsob, jak podpořit automobilový průmysl. Umožnění výrobě méně účinných vozidel, jako jsou rodinné dodávky, má být výhodou pro americké automobilky, mezi které patří Ford a GM .
Chcete využít této příležitosti?
Scott Cooke, vědecký pracovník z organizace Union of Concerned Scientists, uvedl, že návrh představuje pro spotřebitele finanční ztrátu. „Spotřebitelé budou platit více za palivo než za úspory z technologie,“ prohlásil. Navíc návrh pravděpodobně povede k přibližně 5 % zvýšení emisí oxidu uhličitého ve srovnání s předchozími standardy.
Odborníci se shodují, že by mohlo trvat několik let, než se jakékoliv úspory na počátečních nákladech vozidel projeví na trhu.
Trumpova administrativa představila návrh, který by mohl snížit standardy palivové účinnosti vozidel zavedené předchozí administrativou. Nový cíl pro průměrnou palivovou účinnost vozidel by měl být 34,5 milí na galon do roku 2031, což je pokles z 50,4 milí na galon zavedeného administrativou Joe Bidena.
Podle analýzy Národní správy bezpečnosti silničního provozu by automobilky mohly ušetřit až 35 miliard dolarů do roku 2031, což by mohlo vést ke snížení průměrné ceny vozidel o přibližně 930 dolarů. Tato úspora se však může rychle vytratit v důsledku zvýšené spotřeby paliva, která by mohla dosáhnout 100 miliard galonů do roku 2050.
Experti upozorňují, že i když se sníží náklady na pořízení vozidel, spotřebitelé budou v dlouhodobém horizontu platit více na palivu. Jason Schwartz z Institutu pro politiku a integritu poznamenal, že „od prvního dne použití bude provoz méně účinných vozidel stát spotřebitele více.“ To zahrnuje vyšší náklady na palivo, opravy a i čas strávený při tankování.
Administrativa brání svůj návrh jako způsob, jak podpořit automobilový průmysl. Umožnění výrobě méně účinných vozidel, jako jsou rodinné dodávky, má být výhodou pro americké automobilky, mezi které patří Ford a GM .Chcete využít této příležitosti?
Scott Cooke, vědecký pracovník z organizace Union of Concerned Scientists, uvedl, že návrh představuje pro spotřebitele finanční ztrátu. „Spotřebitelé budou platit více za palivo než za úspory z technologie,“ prohlásil. Navíc návrh pravděpodobně povede k přibližně 5 % zvýšení emisí oxidu uhličitého ve srovnání s předchozími standardy.
Odborníci se shodují, že by mohlo trvat několik let, než se jakékoliv úspory na počátečních nákladech vozidel projeví na trhu.