Mexická vláda schválila navýšení dovozních cel až o 50 % na stovky položek včetně automobilů, což se výrazně dotkne indických výrobců jako jsou Volkswagen a Hyundai . Tento krok, zaměřený na ochranu místních pracovních míst a průmyslu, se uskutečnil pod tlakem USA na Mexiko, aby omezilo obchod s Čínou.
Importní clo na automobily vzroste z 20 % na 50 %, což může mít závažné následky pro indické automobilky, které se na mexický trh spoléhají. V posledním fiskálním roce vyvezla Indie automobily v hodnotě téměř 1 miliardy dolarů do Mexika, což činí přibližně 6,7 % z celkových prodejů osobních vozidel v této zemi.
Indická automobilka Skoda Auto je v současnosti nejvíce zasažena, přičemž zajišťuje téměř 50 % všech indických automobilových vývozů do Mexika. Odborníci varují, že zvýšení cel může donutit výrobce k přehodnocení svých strategií a snížit konkurenceschopnost Indie na mezinárodním trhu.
Společnost Volkswagen vyjádřila obavy ohledně tohoto rozhodnutí a její zástupce Piyush Arora uvedl, že Indie byla silnou exportní základnou. „Mexiko je jedním z našich důležitých trhů,“ dodal před schválením nových cel.
Chcete využít této příležitosti?
V dopise zaslaném Ministerstvu obchodu v Indii, Společnost indických výrobců automobilů vyzvala k zasazení se o udržení statu quo na clech pro vozidla vyvážená z Indie. Nejasnosti ohledně dalších kroků indického průmyslu a vlády však stále přetrvávají.
Mexická vláda schválila navýšení dovozních cel až o 50 % na stovky položek včetně automobilů, což se výrazně dotkne indických výrobců jako jsou Volkswagen a Hyundai . Tento krok, zaměřený na ochranu místních pracovních míst a průmyslu, se uskutečnil pod tlakem USA na Mexiko, aby omezilo obchod s Čínou.
Importní clo na automobily vzroste z 20 % na 50 %, což může mít závažné následky pro indické automobilky, které se na mexický trh spoléhají. V posledním fiskálním roce vyvezla Indie automobily v hodnotě téměř 1 miliardy dolarů do Mexika, což činí přibližně 6,7 % z celkových prodejů osobních vozidel v této zemi.
Indická automobilka Skoda Auto je v současnosti nejvíce zasažena, přičemž zajišťuje téměř 50 % všech indických automobilových vývozů do Mexika. Odborníci varují, že zvýšení cel může donutit výrobce k přehodnocení svých strategií a snížit konkurenceschopnost Indie na mezinárodním trhu.
Společnost Volkswagen vyjádřila obavy ohledně tohoto rozhodnutí a její zástupce Piyush Arora uvedl, že Indie byla silnou exportní základnou. „Mexiko je jedním z našich důležitých trhů,“ dodal před schválením nových cel.Chcete využít této příležitosti?
V dopise zaslaném Ministerstvu obchodu v Indii, Společnost indických výrobců automobilů vyzvala k zasazení se o udržení statu quo na clech pro vozidla vyvážená z Indie. Nejasnosti ohledně dalších kroků indického průmyslu a vlády však stále přetrvávají.