Ford a Renault oznámili spolupráci na vývoji levných elektrických vozidel pro evropský trh, aby snížili náklady a čelili rostoucí konkurenci ze strany čínských výrobců. Tento krok přichází v době, kdy tradiční evropští výrobci automobilů čelí silnému tlaku od značek jako BYD , Changan a Xpeng .
Podle výroků generálního ředitele Fordu Jima Farleyho, „jsme ve velkém boji o naše přežití v odvětví“. První z plánovaných malých elektrických vozidel má přistát v evropských autosalonech v roce 2028, přičemž bude menší než kterékoliv Ford model pro americký trh a zaplní mezeru v produktu automobilky.
Obě společnosti rovněž vyvinou dodávky pod značkami Renault a Ford pro Evropu. „Společně můžeme vytvořit silného hráče v oblasti lehkých komerčních vozidel, se kterým bude pro Čínu těžké soutěžit,“ dodal Farley. To poukazuje na strategii, která má za cíl zabezpečit dominantní postavení na rostoucím trhu lehkých komerčních vozidel.
V období od roku 2019 do současnosti se podíl Fordu na evropském trhu osobních automobilů téměř zpolovil, a to z 6,1 % na 3,3 % v prvních deseti měsících tohoto roku. Tato situace je výsledkem restrukturalizací a uzavření výroby ve německém Saarlouis.
Chcete využít této příležitosti?
Renault, nejmenší tradiční evropský výrobce automobilů, se snaží na trhu rozšířit a hledá další partnerství, aby snížil náklady na vývoj nových EV. „Naším cílem je ukázat, že v Evropě můžeme produkovat elektrické automobily tak soutěživě, jak jen to jde, včetně konkurence s výrobci z Číny,“ uvedl Francois Provost, generální ředitel Renaultu.
Ford a Renault oznámili spolupráci na vývoji levných elektrických vozidel pro evropský trh, aby snížili náklady a čelili rostoucí konkurenci ze strany čínských výrobců. Tento krok přichází v době, kdy tradiční evropští výrobci automobilů čelí silnému tlaku od značek jako BYD , Changan a Xpeng .
Podle výroků generálního ředitele Fordu Jima Farleyho, „jsme ve velkém boji o naše přežití v odvětví“. První z plánovaných malých elektrických vozidel má přistát v evropských autosalonech v roce 2028, přičemž bude menší než kterékoliv Ford model pro americký trh a zaplní mezeru v produktu automobilky.
Obě společnosti rovněž vyvinou dodávky pod značkami Renault a Ford pro Evropu. „Společně můžeme vytvořit silného hráče v oblasti lehkých komerčních vozidel, se kterým bude pro Čínu těžké soutěžit,“ dodal Farley. To poukazuje na strategii, která má za cíl zabezpečit dominantní postavení na rostoucím trhu lehkých komerčních vozidel.
V období od roku 2019 do současnosti se podíl Fordu na evropském trhu osobních automobilů téměř zpolovil, a to z 6,1 % na 3,3 % v prvních deseti měsících tohoto roku. Tato situace je výsledkem restrukturalizací a uzavření výroby ve německém Saarlouis.Chcete využít této příležitosti?
Renault, nejmenší tradiční evropský výrobce automobilů, se snaží na trhu rozšířit a hledá další partnerství, aby snížil náklady na vývoj nových EV. „Naším cílem je ukázat, že v Evropě můžeme produkovat elektrické automobily tak soutěživě, jak jen to jde, včetně konkurence s výrobci z Číny,“ uvedl Francois Provost, generální ředitel Renaultu.