Podle poslední analýzy od J.P. Morgan se evropské letecké společnosti potýkají s rostoucím tlakem v důsledku zvyšující se kapacity krátkých letů a slábnoucí cenové dynamiky s blížícími se roky 2026. Analytici předpovídají, že celková nabídka míst v evropských leteckých společnostech vzroste o přibližně 5 % meziročně.
Růst kapacity se zastoupením úzkotrupých letadel o 6,3 % a širokotrupých letadel o 4 % souvisí s urychlením dodávek letadel. J.P. Morgan předpokládá, že ceny začnou klesat po výrazných postpandemických nárůstech, zejména v nízkonákladových segmentů, kde se očekává pokles průměrného výnosu na jednotku o 0,5 %. Naproti tomu ceny tradičních leteckých společností mají vzrůst o 0,5 %.
V rámci jednotlivých akcií J.P. Morgan doporučuje International Consolidated Airlines Group (mateřská společnost British Airways a Iberie) s cílovou cenou 6 €, což představuje potenciál vzrůstu o 32 % do konce listopadu 2025. Air France-KLM byla zhodnocena z „neutral“ na „overweight“ s cílovou cenou 14 €, opět s možností 32 % nárůstu.
Dále byla společnost Lufthansa přeřazena z „underweight“ na „neutral“ s cílovou cenou 7,5 €, což představuje 8 % pokles vzhledem k rostoucím ekonomickým podmínkám, ale s pozorováním rizika spojeného s restrukturalizací.
Chcete využít této příležitosti?
Kritika se rovněž zaměřuje na nízkonákladové letecké společnosti, kdy byla easyJet snížena na „underweight“ s cílovou cenou 400p, což implikuje 18 % pokles v důsledku očekávaného cenového tlaku a rozšiřování kapacity. Naopak Ryanair si zachovává status „overweight“ s cílovou cenou 33,5 € díky disciplíně v nákladech a silné schopnosti generovat volné peněžní toky.
Podle poslední analýzy od J.P. Morgan se evropské letecké společnosti potýkají s rostoucím tlakem v důsledku zvyšující se kapacity krátkých letů a slábnoucí cenové dynamiky s blížícími se roky 2026. Analytici předpovídají, že celková nabídka míst v evropských leteckých společnostech vzroste o přibližně 5 % meziročně.
Růst kapacity se zastoupením úzkotrupých letadel o 6,3 % a širokotrupých letadel o 4 % souvisí s urychlením dodávek letadel. J.P. Morgan předpokládá, že ceny začnou klesat po výrazných postpandemických nárůstech, zejména v nízkonákladových segmentů, kde se očekává pokles průměrného výnosu na jednotku o 0,5 %. Naproti tomu ceny tradičních leteckých společností mají vzrůst o 0,5 %.
V rámci jednotlivých akcií J.P. Morgan doporučuje International Consolidated Airlines Group s cílovou cenou 6 €, což představuje potenciál vzrůstu o 32 % do konce listopadu 2025. Air France-KLM byla zhodnocena z „neutral“ na „overweight“ s cílovou cenou 14 €, opět s možností 32 % nárůstu.
Dále byla společnost Lufthansa přeřazena z „underweight“ na „neutral“ s cílovou cenou 7,5 €, což představuje 8 % pokles vzhledem k rostoucím ekonomickým podmínkám, ale s pozorováním rizika spojeného s restrukturalizací.Chcete využít této příležitosti?
Kritika se rovněž zaměřuje na nízkonákladové letecké společnosti, kdy byla easyJet snížena na „underweight“ s cílovou cenou 400p, což implikuje 18 % pokles v důsledku očekávaného cenového tlaku a rozšiřování kapacity. Naopak Ryanair si zachovává status „overweight“ s cílovou cenou 33,5 € díky disciplíně v nákladech a silné schopnosti generovat volné peněžní toky.