Moody’s Ratings potvrdil hodnocení Ba1 pro Ford Motor Company , přičemž udržel stabilní výhled. Toto rozhodnutí přichází po přestrukturalizaci operací společnosti v oblasti elektrických vozidel.
Ratingová agentura uvedla, že klíčovými faktory pro toto hodnocení jsou konkurenční pozice Fordu na severoamerickém trhu s lehkými vozidly a komerčními dodávkami, jakož i nízký podíl na dluhu a značné hotovostní rezervy.
Vzhledem k nedávným změnám v emisních regulacích v USA, Ford plánuje širší nabídku vozidel, která zahrnuje jak vozidla se spalovacím motorem, tak hybridní a elektrická vozidla s prodlouženým dojezdem. Vývoj bateriových elektrických vozidel bude zaměřen na nízkonákladovou univerzální platformu, jejíž výroba by měla začít v roce 2027.
Očekává se, že marže EBIT automobilky se v roce 2026 rozšíří na 4,2 %, přestože v roce 2025 klesne na 2,2 % v důsledku tarifů a výrobných potíží způsobených nedostatkem hliníku.
Chcete využít této příležitosti?
Ford předpokládá, že náklady na přestrukturalizaci svých operací v oblasti elektrických vozidel činí téměř 20 miliard dolarů, přičemž většina těchto nákladů jsou nepeněžní transakce. Očekávané hotovostní náklady přesahující 5 miliard dolarů by však neměly ohrozit silný likvidní profil společnosti.
Ke dni 30. září měla společnost 32,9 miliardy dolarů v hotovosti a tržních cenných papírech, přičemž navíc měla k dispozici dalších 23,6 miliardy dolarů z dostupných úvěrových zařízení.
Moody’s rovněž uvádí, že hodnocení může být zvýšeno, pokud Ford udrží marži EBIT nad 5 % a prokáže schopnost financovat kapitálové výdaje a pravidelné dividendy z automobilových operací. Na druhé straně může dojít k downgradu, pokud marže EBIT klesne pod 4 % nebo pokud se poměr dluhu k EBITDA dostane nad 3.
Moody’s Ratings potvrdil hodnocení Ba1 pro Ford Motor Company , přičemž udržel stabilní výhled. Toto rozhodnutí přichází po přestrukturalizaci operací společnosti v oblasti elektrických vozidel.
Ratingová agentura uvedla, že klíčovými faktory pro toto hodnocení jsou konkurenční pozice Fordu na severoamerickém trhu s lehkými vozidly a komerčními dodávkami, jakož i nízký podíl na dluhu a značné hotovostní rezervy.
Vzhledem k nedávným změnám v emisních regulacích v USA, Ford plánuje širší nabídku vozidel, která zahrnuje jak vozidla se spalovacím motorem, tak hybridní a elektrická vozidla s prodlouženým dojezdem. Vývoj bateriových elektrických vozidel bude zaměřen na nízkonákladovou univerzální platformu, jejíž výroba by měla začít v roce 2027.
Očekává se, že marže EBIT automobilky se v roce 2026 rozšíří na 4,2 %, přestože v roce 2025 klesne na 2,2 % v důsledku tarifů a výrobných potíží způsobených nedostatkem hliníku.Chcete využít této příležitosti?
Ford předpokládá, že náklady na přestrukturalizaci svých operací v oblasti elektrických vozidel činí téměř 20 miliard dolarů, přičemž většina těchto nákladů jsou nepeněžní transakce. Očekávané hotovostní náklady přesahující 5 miliard dolarů by však neměly ohrozit silný likvidní profil společnosti.
Ke dni 30. září měla společnost 32,9 miliardy dolarů v hotovosti a tržních cenných papírech, přičemž navíc měla k dispozici dalších 23,6 miliardy dolarů z dostupných úvěrových zařízení.
Moody’s rovněž uvádí, že hodnocení může být zvýšeno, pokud Ford udrží marži EBIT nad 5 % a prokáže schopnost financovat kapitálové výdaje a pravidelné dividendy z automobilových operací. Na druhé straně může dojít k downgradu, pokud marže EBIT klesne pod 4 % nebo pokud se poměr dluhu k EBITDA dostane nad 3.