Morgan Stanley snížil hodnocení akcií společnosti Vinci na úroveň „equal-weight“ a uvedl, že klíčové divize společnosti ztrácejí dynamiku, což již neopodstatňuje prémiové ocenění. Analytici vidí omezené možnosti pro re-rating, protože růst divizí Vinci Energies , Cobra IS a Vinci Airports se jeví jako „více průměrný v porovnání s konkurencí“. Cílová cena byla snížena na 138 eur ze 139 eur.
Aktivity v oblasti letišť, které byly dříve významným zdrojem provozního zisku a peněžních toků, nyní podle banky čelí očekávanému zpomalení růstu dopravy a zvýšeným kapitálovým výdajům. Růst dopravy se po obnovení po pandemii stabilizoval na přibližně 3 %, což zaostává za konkurenty na evropském trhu. Růst příjmů a EBITDA je nyní také v oblasti středních jednociferných čísel, což je znevýhodňuje ve srovnání s mnoha čistými evropskými konkurenty.
Podle Morgan Stanley vzrůstají investiční potřeby na letištích v Lisabonu, Gatwicku a Edinburgu, což bude tlačit na volné peněžní toky do příštího desetiletí. Dále bankovní analýza naznačuje, že Cobra IS se potýká se zpomalením růstu příjmů a výrazným znovu nastavením volného peněžního toku, jak se vyrovnávají zálohy na projekty.
Analytici také poukazují na to, že v oblasti fúzí a akvizic nedochází k urychlení aktivit, což značně omezuje možnosti pro hodnotově tvořící konsolidaci. „Dva ‚klenoty v koruně‘ portfolia Vinci – Vinci Energies/Cobra a letiště – ztrácejí část své přitažlivosti,“ uvádí zpráva analytiků. Vzhledem k utlumování růstu ziskovosti a blízkým odhadům konsensu se hodnocení Vinci jeví jako méně podmanivé ve srovnání s historií a konkurenty, což zvyšuje význam dalších výzev, kterým čelí.
Chcete využít této příležitosti?
Morgan Stanley snížil hodnocení akcií společnosti Vinci na úroveň „equal-weight“ a uvedl, že klíčové divize společnosti ztrácejí dynamiku, což již neopodstatňuje prémiové ocenění. Analytici vidí omezené možnosti pro re-rating, protože růst divizí Vinci Energies , Cobra IS a Vinci Airports se jeví jako „více průměrný v porovnání s konkurencí“. Cílová cena byla snížena na 138 eur ze 139 eur.
Aktivity v oblasti letišť, které byly dříve významným zdrojem provozního zisku a peněžních toků, nyní podle banky čelí očekávanému zpomalení růstu dopravy a zvýšeným kapitálovým výdajům. Růst dopravy se po obnovení po pandemii stabilizoval na přibližně 3 %, což zaostává za konkurenty na evropském trhu. Růst příjmů a EBITDA je nyní také v oblasti středních jednociferných čísel, což je znevýhodňuje ve srovnání s mnoha čistými evropskými konkurenty.
Podle Morgan Stanley vzrůstají investiční potřeby na letištích v Lisabonu, Gatwicku a Edinburgu, což bude tlačit na volné peněžní toky do příštího desetiletí. Dále bankovní analýza naznačuje, že Cobra IS se potýká se zpomalením růstu příjmů a výrazným znovu nastavením volného peněžního toku, jak se vyrovnávají zálohy na projekty.
Analytici také poukazují na to, že v oblasti fúzí a akvizic nedochází k urychlení aktivit, což značně omezuje možnosti pro hodnotově tvořící konsolidaci. „Dva ‚klenoty v koruně‘ portfolia Vinci – Vinci Energies/Cobra a letiště – ztrácejí část své přitažlivosti,“ uvádí zpráva analytiků. Vzhledem k utlumování růstu ziskovosti a blízkým odhadům konsensu se hodnocení Vinci jeví jako méně podmanivé ve srovnání s historií a konkurenty, což zvyšuje význam dalších výzev, kterým čelí.Chcete využít této příležitosti?