Evropská unie se snaží podnítit výrobce automobilů k přechodu na elektrická vozidla (EV), avšak prodeje těchto vozidel jsou v Evropě nerovnoměrné. Zatímco v Norsku dosáhly prodeje EV v prvních sedmi měsících roku 2025 94 % celkových prodejů automobilů, země jako Chorvatsko vykázaly pouze 1 %.
V severním a západním evropském regionu vlády investovaly do subvencí a infrastruktury pro nabíjení, což podpořilo prodeje. Avšak v jižní a východní Evropě se zavádění EV setkává s překážkami kvůli vysokým nákladům a nedostatku nabíjecí infrastruktury. Tyto rozdíly v přijetí EV ukazují na vážné výzvy, kterým čelí EU v oblasti životního prostředí.
Průmyslové hlasy v Evropě nyní upozorňují na nutnost uvolnění emisních cílů pro rok 2035. Odborníci varují, že poptávka po elektrických vozidlech se vyvíjí pomaleji, než bylo očekáváno, a že výrobci potřebují více času na transformaci z motorů na spalovací.
V unijních zemích, které iniciovaly programy na podporu nákupu elektrických automobilů, se stále více dostávají na trh čínští výrobci, kteří nabízejí cenově dostupnější modely, čímž zvyšují konkurenci vůči evropským rivalům.
Chcete využít této příležitosti?
Podle dat konzultantské firmy Inovev za prvních sedm měsíců roku 2025 byl celkový podíl přijetí EV v mnoha částech Evropy v rozmezí nízkých až středních jednotkových procent.
Evropská unie se snaží podnítit výrobce automobilů k přechodu na elektrická vozidla , avšak prodeje těchto vozidel jsou v Evropě nerovnoměrné. Zatímco v Norsku dosáhly prodeje EV v prvních sedmi měsících roku 2025 94 % celkových prodejů automobilů, země jako Chorvatsko vykázaly pouze 1 %.
V severním a západním evropském regionu vlády investovaly do subvencí a infrastruktury pro nabíjení, což podpořilo prodeje. Avšak v jižní a východní Evropě se zavádění EV setkává s překážkami kvůli vysokým nákladům a nedostatku nabíjecí infrastruktury. Tyto rozdíly v přijetí EV ukazují na vážné výzvy, kterým čelí EU v oblasti životního prostředí.
Průmyslové hlasy v Evropě nyní upozorňují na nutnost uvolnění emisních cílů pro rok 2035. Odborníci varují, že poptávka po elektrických vozidlech se vyvíjí pomaleji, než bylo očekáváno, a že výrobci potřebují více času na transformaci z motorů na spalovací.
V unijních zemích, které iniciovaly programy na podporu nákupu elektrických automobilů, se stále více dostávají na trh čínští výrobci, kteří nabízejí cenově dostupnější modely, čímž zvyšují konkurenci vůči evropským rivalům.Chcete využít této příležitosti?
Podle dat konzultantské firmy Inovev za prvních sedm měsíců roku 2025 byl celkový podíl přijetí EV v mnoha částech Evropy v rozmezí nízkých až středních jednotkových procent.