Společnost Waymo , součást mateřské společnosti Alphabet , oznámila rozsáhlou rekvalifikaci více než 3 000 svých samořiditelných vozidel v USA. Tento krok nastal kvůli softwarovému problému, který byl přestavěn prostřednictvím aktualizace.
Podle Úřadu pro bezpečnost silničního provozu došlo k situacím, kdy vozidla projížděla kolem zastavených školních autobusů, což zvyšovalo riziko nehod. Softwarová aktualizace, která byla implementována do 17. listopadu, měla tuto chybu odstranit.
Úřad NHTSA otevřel vyšetřování po incidentu v Texasu, kde Waymo vozidla v průběhu školního roku porušila pravidla a projela kolem zastavených autobusů nejméně 19krát. Waymo přiznává, že softwarový problém způsobil, že vozidla někdy zpomalovala nebo zastavovala, ale následně pokračovala v jízdě.
Vedení Waymo potvrdilo, že intenzivně sleduje situaci a plánuje další aktualizace, aby zajistila bezpečnost svých uživatelů. NHTSA vyžaduje odpovědi na otázky ohledně incidentů do 20. ledna 2026.
Chcete využít této příležitosti?
Waymo uvedla, že obnova a údržba bezpečnosti jejich vozidel zůstává prioritou a pracují na tom, aby se podobné incidenty v budoucnu neopakovaly. Bezpečnostní orgány se nadále zaměřují na regulaci samořiditelných technologií a jejich potenciální dopad na veřejné bezpečí.
Společnost Waymo , součást mateřské společnosti Alphabet , oznámila rozsáhlou rekvalifikaci více než 3 000 svých samořiditelných vozidel v USA. Tento krok nastal kvůli softwarovému problému, který byl přestavěn prostřednictvím aktualizace.
Podle Úřadu pro bezpečnost silničního provozu došlo k situacím, kdy vozidla projížděla kolem zastavených školních autobusů, což zvyšovalo riziko nehod. Softwarová aktualizace, která byla implementována do 17. listopadu, měla tuto chybu odstranit.
Úřad NHTSA otevřel vyšetřování po incidentu v Texasu, kde Waymo vozidla v průběhu školního roku porušila pravidla a projela kolem zastavených autobusů nejméně 19krát. Waymo přiznává, že softwarový problém způsobil, že vozidla někdy zpomalovala nebo zastavovala, ale následně pokračovala v jízdě.
Vedení Waymo potvrdilo, že intenzivně sleduje situaci a plánuje další aktualizace, aby zajistila bezpečnost svých uživatelů. NHTSA vyžaduje odpovědi na otázky ohledně incidentů do 20. ledna 2026.Chcete využít této příležitosti?
Waymo uvedla, že obnova a údržba bezpečnosti jejich vozidel zůstává prioritou a pracují na tom, aby se podobné incidenty v budoucnu neopakovaly. Bezpečnostní orgány se nadále zaměřují na regulaci samořiditelných technologií a jejich potenciální dopad na veřejné bezpečí.