Administrativa bývalého prezidenta Donalda Trumpa plánuje zásadní snížení požadavků na ekonomiku paliva pro vozy výroby let 2022-2031. Tento krok je vnímán jako pokus učinit prodej automobilů na bázi fosilních paliv jednodušší a efektivnější. Očekává se, že Trump oznámí své plány na pohledové akci ve Washingtonu ve středu, kde se zúčastní i vedoucí představitelé tří největších amerických výrobců automobilů.
Podle zdrojů se Národní správa bezpečnosti silničního provozu (NHTSA) chystá výrazně zmírnit požadavky na účinnost paliva, které byly stanoveny během Bidenovy administrativy. Tento krok následuje po zrušení penalizací za neplnění standardů, což vedlo k tomu, že výrobcům automobilů nebyly uloženy žádné pokuty za modelový rok 2022.
Odborníci varují, že tento návrh může mít dalekosáhlé dopady na emisní normy a ekologickou politiku USA. V červnu 2024 Bidenova administrativa zintenzivnila standardy ekonomiky paliva na 20,4 km/l do roku 2031, což vedlo ke snížení spotřeby benzínu a emisí skleníkových plynů o miliardy tun. Nové navržené změny však mohou tento pokrok zpomalit.
V rámci snah o propagaci vozidel na fosilní paliva byla zrušena i daňová zvýhodnění pro elektrická vozidla. Podle expertů se očekává, že toto rozhodnutí povede k dalšímu snížení investic do alternativních pohonů, což může ovlivnit celkový důraz na udržitelnost v dopravním sektoru.
Chcete využít této příležitosti?
Podle analýzy z loňského roku, pokud by standardy stanovené Bidenem zůstaly v platnosti, mohly by vydělat až 35,2 miliardy dolarů pro řidiče díky snížení nákladů na palivo.
Administrativa bývalého prezidenta Donalda Trumpa plánuje zásadní snížení požadavků na ekonomiku paliva pro vozy výroby let 2022-2031. Tento krok je vnímán jako pokus učinit prodej automobilů na bázi fosilních paliv jednodušší a efektivnější. Očekává se, že Trump oznámí své plány na pohledové akci ve Washingtonu ve středu, kde se zúčastní i vedoucí představitelé tří největších amerických výrobců automobilů.
Podle zdrojů se Národní správa bezpečnosti silničního provozu chystá výrazně zmírnit požadavky na účinnost paliva, které byly stanoveny během Bidenovy administrativy. Tento krok následuje po zrušení penalizací za neplnění standardů, což vedlo k tomu, že výrobcům automobilů nebyly uloženy žádné pokuty za modelový rok 2022.
Odborníci varují, že tento návrh může mít dalekosáhlé dopady na emisní normy a ekologickou politiku USA. V červnu 2024 Bidenova administrativa zintenzivnila standardy ekonomiky paliva na 20,4 km/l do roku 2031, což vedlo ke snížení spotřeby benzínu a emisí skleníkových plynů o miliardy tun. Nové navržené změny však mohou tento pokrok zpomalit.
V rámci snah o propagaci vozidel na fosilní paliva byla zrušena i daňová zvýhodnění pro elektrická vozidla. Podle expertů se očekává, že toto rozhodnutí povede k dalšímu snížení investic do alternativních pohonů, což může ovlivnit celkový důraz na udržitelnost v dopravním sektoru.Chcete využít této příležitosti?
Podle analýzy z loňského roku, pokud by standardy stanovené Bidenem zůstaly v platnosti, mohly by vydělat až 35,2 miliardy dolarů pro řidiče díky snížení nákladů na palivo.