Podle středečního průzkumu poradenské společnosti Deloitte si stále více amerických spotřebitelů chce pořídit elektromobil, ale obává se rostoucích cen, zatímco méně jich chce kupovat vozidla na benzinový pohon.
Podle průzkumu provedeného v období od září do října 2022 téměř 7 z 10 potenciálních kupců elektromobilů ve Spojených státech očekává, že za svůj příští vůz zaplatí méně než 50 000 USD.
Více než polovina respondentů v průzkumu uvedla, že nedostatečná cenová dostupnost je největší obavou, pokud jde o přijetí elektromobilů, a to v době, kdy přední výrobci elektromobilů zvyšují ceny v souvislosti s vysokou inflací.
Cena populárního Modelu Y společnosti Tesla Inc. začíná na 65 990 dolarech, zatímco cena Mustangu Mach-E starší automobilky Ford Motor Co. začíná na 46 895 dolarech, jak uvádějí příslušné internetové stránky společností.
Navzdory cenovému přiškrcení se záměr pořídit si elektromobil ve Spojených státech meziročně zvýšil o 3 procentní body, přičemž totožný nárůst byl zaznamenán u hybridních elektromobilů a plug-in hybridních elektromobilů, uvedla společnost Deloitte ve své „Globální studii automobilových spotřebitelů 2023“. Záměr nákupu vozidla se spalovacím motorem klesl z 68 % na 62 %.
„Přestože historicky vysoké transakční ceny představují pro spotřebitele značnou výzvu, silná touha snížit náklady na tankování je hnací silou záměru nákupu elektrických vozidel po celém světě,“ uvedla místopředsedkyně společnosti Deloitte LLP a vedoucí pracovnice pro automobilový průmysl v USA Karen Bowmanová.
Průzkum také ukázal, že 30 % amerických spotřebitelů nikomu nesvěřuje data ze svých vozidel, což signalizuje významnou výzvu pro výrobce, kteří chtějí dále zpeněžit zkušenosti s mobilitou.
V celosvětovém měřítku by spotřebitelé raději platili za propojené technologie předem v rámci transakční ceny vozidla nebo za každé použití, než za předplatné, uvedla studie.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky