Šéfka divize energetiky a nabíjení koncernu Volkswagen si nechává otevřené všechny možnosti dlouhodobé struktury podniku, včetně možného vstupu na burzu, uvedla šéfka divize Elke Temme v rozhovoru pro agenturu Reuters.
Divize, stejně jako všechny nekótované značky automobilky a její bateriová divize PowerCo, prochází přípravou na vstup na burzu jako tréninkovým cvičením, které zavedl generální ředitel Oliver Blume poté, co automobilka loni uvedla na burzu značku sportovních vozů Porsche.
Výsledky těchto cvičení, která Volkswagen nazval „virtuálními příběhy o akciích“, budou interně prezentovány ve čtvrtek, řekl agentuře Reuters zdroj, který si nepřál být jmenován, s cílem sdělit je externě na dni kapitálových trhů později v tomto roce.
Temme, bývalá manažerka RWE, která vedla energetickou divizi automobilky, uvedla, že elektromobily by mohly pomoci stabilizovat velké cenové výkyvy na trhu s elektřinou tím, že by fungovaly jako dočasné úložiště nadbytečné zelené elektřiny v síti – tzv. obousměrné nabíjení.
Regulační orgány však musí nejprve vytvořit rámec, který by umožnil ekonomickou životaschopnost tohoto způsobu nabíjení. „Nebude to trvat dalších pět let,“ předpověděla Temme a dodal, že elektromobily Volkswagen na platformě MEB jsou pro tuto funkci vybaveny.
Temme, která je ve funkci od ledna 2021, má za úkol spojit různé energetické aktivity automobilky, jako je získávání energie, umožnění zákazníkům nabíjet jejich vozy doma i na cestách a prodej potřebné elektřiny.
Podle analýzy agentury Reuters Volkswagen se svými investičními plány do roku 2030 v oblasti elektromobilů a baterií zdaleka vede mezi staršími světovými automobilkami a do roku 2025 plánuje utratit 35 miliard eur za elektromobily s bateriemi.
„Automobily se stanou součástí energetického systému,“ řekla v pondělí Temme. „Energetika a trh s automobily se stále více proplétají.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky