(TSLA) po skončení obchodování oznámil výsledky hospodaření a překonal jak zisk, tak tržby. Akcie po několika hodinách vzrostly o více než 5 % poté, co generální ředitel Elon Musk uvedl, že společnost by letos mohla být schopna vyrobit 2 miliony automobilů. Zde jsou výsledky.
Zisk (upravený): 1,19 USD oproti očekávaným 1,13 USD na akcii, podle Refinitivu. Tržby: 24,32 miliardy dolarů oproti očekávaným 24,16 miliardy dolarů, podle Refinitivu.
V předchozím čtvrtletí Tesla vykázala tržby ve výši 17,72 miliardy dolarů a upravený zisk 2,52 dolaru na akcii (0,85 dolaru upravený o rozdělení akcií v srpnu 2022).
Ve čtvrtém čtvrtletí Tesla vykázala tržby z automobilového průmyslu ve výši 21,3 miliardy USD, což představuje 33% meziroční nárůst. Z toho 467 milionů dolarů pocházelo ve čtvrtém čtvrtletí 2022 z regulačních úvěrů, což je téměř o polovinu více než v předchozím roce ve stejném období.
Hrubá marže v automobilovém průmyslu dosáhla 25,9 %, což je nejnižší hodnota za posledních pět čtvrtletí. Provozní peněžní tok se snížil o 29 % oproti loňskému roku a o 36 % oproti minulému čtvrtletí a dosáhl výše 3,28 miliardy USD.
Společnost ve zprávě pro akcionáře přiznala, že průměrné prodejní ceny „obecně klesají již mnoho let“, a uvedla, že „cenová dostupnost“ bude nutná, aby se Tesla stala společností, která ročně prodá několik milionů vozů.
Na konci roku 2022 a v letošním roce Tesla snížila ceny svých vozů po celém světě, čímž naštvala zákazníky v USA a Číně, kteří si nedávno koupili nové Tesly za vyšší ceny, a vyvolala okamžitý pokles cen ojetých vozů Tesla i v USA.
Zdá se však, že snížení cen vyvolalo poptávku. Ve středečním rozhovoru s akcionáři a analytiky generální ředitel Elon Musk řekl: „V lednu jsme zatím zaznamenali nejsilnější objednávky od začátku roku než kdykoli v naší historii. V současné době zaznamenáváme objednávky téměř dvojnásobně vyšší, než je tempo výroby.“
Jeden z analytiků se Muska zeptal, proč je výhled Tesly na výrobu v roce 2023 pouze 1,8 milionu vozů, když společnost navyšuje výrobu ve svých nových továrnách.
Musk odpověděl: „Říkáme 1,8, protože se vždycky zdá, že se někde na Zemi stane nějaká zatracená vyšší moc. Nemáme kontrolu nad tím, jestli dojde k zemětřesení, tsunami, válkám, pandemiím atd. Pokud bude rok bezproblémový, bez nějakého velkého přerušení dodavatelského řetězce nebo masivního problému, máme potenciál udělat letos 2 miliony aut. Myslím, že i po tom by byla poptávka.“
Společnost nevydala nové výhledy, ale ve své zprávě o výsledcích zopakovala: „Plánujeme co nejrychlejší růst výroby v souladu s cílem 50% složeného ročního tempa růstu, ke kterému jsme se začali řídit na začátku roku 2021.“
Zdroj: Getty Images
Akcionáři položili otázku, jak Musk plánuje ochránit značku a pověst společnosti Tesla před případnou odezvou vyplývající z jeho politických výroků a nové práce generálního ředitele společnosti Twitter, sociální sítě, kterou koupil v říjnu 2022. Musk odpověděl propagací Twitteru jako skvělého způsobu komunikace se zákazníky:
„Mám 127 milionů sledujících. A stále rychle roste. To je to, co naznačuje, že jsem přiměřeně populární. U některých lidí možná populární nejsem. Ale pro naprostou většinu lidí, jako je počet sledujících, mluví sám za sebe. Mám jeden z nejinteraktivnějších účtů, účtů na sociálních sítích, možná na světě, určitě na Twitteru, a to vlastně ještě před akvizicí. Takže Twitter je vlastně neuvěřitelně mocný nástroj pro zvýšení poptávky po Tesle. A opravdu doporučuji společnostem všeho druhu, ať už automobilovým nebo jiným, aby více využívaly Twitter a aby své účty na Twitteru používaly zajímavým, informativním a zábavným způsobem, což pomůže zvýšit prodeje, stejně jako se to podařilo společnosti Tesla.“
Další údaje o výdělcích Příjmy společnosti Tesla ze služeb a ostatních činností, které zahrnují mimo jiné poplatky za mimozáruční opravy vozidel, dosáhly ve čtvrtletí 1,6 miliardy USD.
Tržby z výroby a skladování energie se meziročně i sekvenčně zvýšily a dosáhly 1,31 miliardy dolarů. Náklady na výnosy energetické divize však byly vysoké a ve čtvrtém čtvrtletí činily 1,15 miliardy dolarů.
Společnost Tesla uvedla, že instalovala kapacitu – ve všech svých továrnách – na výrobu 100 000 vozů Model S a X ročně a 1,8 milionu vozů Model Y a Model 3.
Výrobní kapacita v Šanghaji umožňuje společnosti Tesla vyrábět 750 000 elektromobilů Model 3 a Model Y ročně, uvedla společnost, zatímco její první továrna ve Fremontu v Kalifornii může vyrábět 100 000 dražších vozů Model S a X a 550 000 vozů Model 3 a Y. Továrny v texaském Austinu a poblíž německého Berlína mají kapacitu na výrobu 250 000 vozů Model Y ročně, uvádí společnost.
Zdroj: Getty Images
Tesla rovněž uvedla, že přibližně 400 000 zákazníků v Severní Americe má nyní možnost vyzkoušet si její experimentální asistenční systém pro řidiče „FSD Beta“. Společnost v souvislosti s FSD vykázala za čtvrtletí odložené příjmy ve výši 324 milionů dolarů, uvedla v prezentaci pro akcionáře.
Tento asistenční systém je k dispozici pouze zákazníkům, kteří si zakoupí nebo předplatí prémiový balíček asistenčních služeb společnosti Tesla, prodávaný pod názvem FSD neboli Full Self-Driving capability. Společnost Tesla nevyrábí autonomní vozidla ani asistenční systém pro řidiče, který by bylo možné bezpečně používat bez řidiče za volantem, který by byl neustále připraven řídit a brzdit. FSD Beta obsahuje nové softwarové funkce, které společnost ještě plně neodladila.
Společnost rovněž zopakovala, že její pickup Cybertruck je na dobré cestě zahájit výrobu v letošním roce v Texasu, ale sériové výroby dosáhne až v příštím roce.
po skončení obchodování oznámil výsledky hospodaření a překonal jak zisk, tak tržby. Akcie po několika hodinách vzrostly o více než 5 % poté, co generální ředitel Elon Musk uvedl, že společnost by letos mohla být schopna vyrobit 2 miliony automobilů. Zde jsou výsledky.Zisk : 1,19 USD oproti očekávaným 1,13 USD na akcii, podle Refinitivu.Tržby: 24,32 miliardy dolarů oproti očekávaným 24,16 miliardy dolarů, podle Refinitivu.V předchozím čtvrtletí Tesla vykázala tržby ve výši 17,72 miliardy dolarů a upravený zisk 2,52 dolaru na akcii .Ve čtvrtém čtvrtletí Tesla vykázala tržby z automobilového průmyslu ve výši 21,3 miliardy USD, což představuje 33% meziroční nárůst. Z toho 467 milionů dolarů pocházelo ve čtvrtém čtvrtletí 2022 z regulačních úvěrů, což je téměř o polovinu více než v předchozím roce ve stejném období.Hrubá marže v automobilovém průmyslu dosáhla 25,9 %, což je nejnižší hodnota za posledních pět čtvrtletí. Provozní peněžní tok se snížil o 29 % oproti loňskému roku a o 36 % oproti minulému čtvrtletí a dosáhl výše 3,28 miliardy USD.Společnost ve zprávě pro akcionáře přiznala, že průměrné prodejní ceny „obecně klesají již mnoho let“, a uvedla, že „cenová dostupnost“ bude nutná, aby se Tesla stala společností, která ročně prodá několik milionů vozů.Na konci roku 2022 a v letošním roce Tesla snížila ceny svých vozů po celém světě, čímž naštvala zákazníky v USA a Číně, kteří si nedávno koupili nové Tesly za vyšší ceny, a vyvolala okamžitý pokles cen ojetých vozů Tesla i v USA.Zdá se však, že snížení cen vyvolalo poptávku. Ve středečním rozhovoru s akcionáři a analytiky generální ředitel Elon Musk řekl: „V lednu jsme zatím zaznamenali nejsilnější objednávky od začátku roku než kdykoli v naší historii. V současné době zaznamenáváme objednávky téměř dvojnásobně vyšší, než je tempo výroby.“Jeden z analytiků se Muska zeptal, proč je výhled Tesly na výrobu v roce 2023 pouze 1,8 milionu vozů, když společnost navyšuje výrobu ve svých nových továrnách.Musk odpověděl: „Říkáme 1,8, protože se vždycky zdá, že se někde na Zemi stane nějaká zatracená vyšší moc. Nemáme kontrolu nad tím, jestli dojde k zemětřesení, tsunami, válkám, pandemiím atd. Pokud bude rok bezproblémový, bez nějakého velkého přerušení dodavatelského řetězce nebo masivního problému, máme potenciál udělat letos 2 miliony aut. Myslím, že i po tom by byla poptávka.“Společnost nevydala nové výhledy, ale ve své zprávě o výsledcích zopakovala: „Plánujeme co nejrychlejší růst výroby v souladu s cílem 50% složeného ročního tempa růstu, ke kterému jsme se začali řídit na začátku roku 2021.“Akcionáři položili otázku, jak Musk plánuje ochránit značku a pověst společnosti Tesla před případnou odezvou vyplývající z jeho politických výroků a nové práce generálního ředitele společnosti Twitter, sociální sítě, kterou koupil v říjnu 2022. Musk odpověděl propagací Twitteru jako skvělého způsobu komunikace se zákazníky:„Mám 127 milionů sledujících. A stále rychle roste. To je to, co naznačuje, že jsem přiměřeně populární. U některých lidí možná populární nejsem. Ale pro naprostou většinu lidí, jako je počet sledujících, mluví sám za sebe. Mám jeden z nejinteraktivnějších účtů, účtů na sociálních sítích, možná na světě, určitě na Twitteru, a to vlastně ještě před akvizicí. Takže Twitter je vlastně neuvěřitelně mocný nástroj pro zvýšení poptávky po Tesle. A opravdu doporučuji společnostem všeho druhu, ať už automobilovým nebo jiným, aby více využívaly Twitter a aby své účty na Twitteru používaly zajímavým, informativním a zábavným způsobem, což pomůže zvýšit prodeje, stejně jako se to podařilo společnosti Tesla.“Další údaje o výdělcíchPříjmy společnosti Tesla ze služeb a ostatních činností, které zahrnují mimo jiné poplatky za mimozáruční opravy vozidel, dosáhly ve čtvrtletí 1,6 miliardy USD.Tržby z výroby a skladování energie se meziročně i sekvenčně zvýšily a dosáhly 1,31 miliardy dolarů. Náklady na výnosy energetické divize však byly vysoké a ve čtvrtém čtvrtletí činily 1,15 miliardy dolarů.Společnost Tesla uvedla, že instalovala kapacitu – ve všech svých továrnách – na výrobu 100 000 vozů Model S a X ročně a 1,8 milionu vozů Model Y a Model 3.Výrobní kapacita v Šanghaji umožňuje společnosti Tesla vyrábět 750 000 elektromobilů Model 3 a Model Y ročně, uvedla společnost, zatímco její první továrna ve Fremontu v Kalifornii může vyrábět 100 000 dražších vozů Model S a X a 550 000 vozů Model 3 a Y. Továrny v texaském Austinu a poblíž německého Berlína mají kapacitu na výrobu 250 000 vozů Model Y ročně, uvádí společnost.Tesla rovněž uvedla, že přibližně 400 000 zákazníků v Severní Americe má nyní možnost vyzkoušet si její experimentální asistenční systém pro řidiče „FSD Beta“. Společnost v souvislosti s FSD vykázala za čtvrtletí odložené příjmy ve výši 324 milionů dolarů, uvedla v prezentaci pro akcionáře.Tento asistenční systém je k dispozici pouze zákazníkům, kteří si zakoupí nebo předplatí prémiový balíček asistenčních služeb společnosti Tesla, prodávaný pod názvem FSD neboli Full Self-Driving capability. Společnost Tesla nevyrábí autonomní vozidla ani asistenční systém pro řidiče, který by bylo možné bezpečně používat bez řidiče za volantem, který by byl neustále připraven řídit a brzdit. FSD Beta obsahuje nové softwarové funkce, které společnost ještě plně neodladila.Společnost rovněž zopakovala, že její pickup Cybertruck je na dobré cestě zahájit výrobu v letošním roce v Texasu, ale sériové výroby dosáhne až v příštím roce.
Uklidnění obav z celních opatření vyvolává optimismus ohledně výhledu trhu IPO. Akcie izraelské společnosti eToro, známé maloobchodní platformy pro obchodování...