zkoumá možnost zřízení vlastní továrny v Evropě, uvedl jeden z vedoucích pracovníků pro agenturu Bloomberg News, což naznačuje, že čínský automobilový gigant spíše zřídí vlastní továrnu než převezme továrnu společnosti Ford Motor Co. v Německu.
„Nezaměřujeme se na zařízení některých společností,“ uvedla výkonná viceprezidentka společnosti BYD Stella Liová v rozhovoru z nové severoamerické centrály společnosti v kalifornské Pasadeně. Uvedla, že automobilka má větší zájem o výstavbu vlastních závodů než o akvizici továren jiných společností.
„Provádíme studie proveditelnosti, abychom zjistili naše plány do budoucna,“ řekla Liová. „Třeba jestli v tomto regionu zřídíme svůj závod, jaké je tam nejlepší řešení.“
I když zatím „neexistují žádné cílové země, kde by se měly stavět závody“, společnost BYD chce mít v Evropě pevné prodejní a dealerské sítě spolu se servisními středisky, aby si zajistila důvěru zákazníků ve značku, uvedla.
Ford jedná s přibližně 15 potenciálními investory do svého závodu v německém Saarlouis, včetně společnosti BYD, uvedli lidé obeznámení s touto záležitostí. O předběžných jednáních poprvé informoval minulý měsíc deník Wall Street Journal.

Po divokém úspěchu na domácím trhu s prodejem cenově dostupných elektromobilů masám se společnost BYD poohlíží i mimo Čínu. Již oznámila plány na prodej svých vozidel v Evropě, včetně Německa, Švédska, Norska, Nizozemska, Francie a Velké Británie. V Asii staví BYD svůj první závod na výrobu elektromobilů v jihovýchodní Asii, v Thajsku, a prodává je spotřebitelům v Austrálii, Japonsku a Singapuru. Montážní linku má také v Indii.
Společnost, jejímž největším akcionářem je Berkshire Hathaway Inc. Warrena Buffetta, však čelí v Evropě a USA rostoucím obavám z rostoucí konkurence v čínském automobilovém průmyslu a z toho, že se tato země stává automobilovou exportní velmocí.
Nový zákon o klimatu a energetice, který loni přijal prezident Joe Biden, se snaží omezit závislost na nerostných surovinách z Číny v dodavatelském řetězci elektromobilů a povzbudit více společností, aby vyráběly elektromobily v USA na místě.
Konkurenční výrobci automobilů také přemýšlejí, jak konkurovat v oblasti nákladů: Generální ředitel společnosti Stellantis NV Carlos Tavares v prosinci uvedl, že „abychom mohli bojovat s Číňany, budeme muset mít srovnatelnou strukturu nákladů“.
Společnost BYD se sídlem v Šen-čenu, která v loňském roce prodala 1,86 milionu čistě elektrických a hybridních automobilů, převážně v Číně, soustřeďuje své úsilí především na Asii, Evropu a Latinskou Ameriku ve snaze ovládnout trh s čistou osobní dopravou.

Bidenův zákon o snížení inflace „nepomáhá USA být konkurenceschopné v závodě o elektromobily ani nepomáhá americkým spotřebitelům užívat si nejlepší, nejinovativnější technologie,“ řekla Liová a dodala, že společnost BYD vidí Čínu a Evropu jako lídry v zavádění elektromobilů a v blízké budoucnosti se posunout k míře rozšíření elektromobilů přesahující 30 %.
V Latinské Americe plánuje společnost BYD působit na všech hlavních trzích a zaujímá agresivní přístup k registraci prodejců, kteří budou prodávat nejen osobní automobily, ale i užitkové dodávky, autobusy a taxíky, uvedl Li.
„Společnost BYD chce v Latinské Americe v příštích třech až pěti letech zvýšit míru rozšíření elektromobilů na 10 až 20 % ze současných méně než 2 %,“ uvedla Liová. „Myslím, že tato změna začne od firemních a vládních vozových parků.“
Kromě závodů na výrobu automobilů chce společnost BYD, která vyrábí vlastní baterie a polovodiče, „určitě“ vybudovat závod na výrobu baterií mimo Čínu a představuje si vlastní dodavatelský řetězec, který bude skutečně globální a bude schopen obsloužit její závody ve světě, ať už budou kdekoli.
Přestože se Liová snažila rozmělnit zájem společnosti BYD o převzetí stávajících automobilových aktiv jiných společností, v minulosti se o tom diskutovalo.
V listopadu společnost BYD uvedla, že jedná s brazilským státem Bahia o převzetí některých tamních bývalých závodů společnosti Ford, a v prosinci společnost sdělila agentuře Bloomberg, že se poohlíží po více než jednom evropském závodě na výrobu osobních elektromobilů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky