Společnost Airbus ve středu nařídila svému napjatému dodavatelskému řetězci, aby dodržoval časové a kvalitativní cíle, a doporučila dodavatelům, aby si vytvořili „rezervní zásoby“ kritických materiálů.
Stejně jako jeho konkurent Boeing se evropský výrobce letadel snaží zvýšit výrobu letadel. Airbus si v současné době klade za konečný cíl vyrábět do poloviny desetiletí 75 kusů své nejprodávanější rodiny jednoprostorových letadel A320neo měsíčně.
Během prezentace na výroční konferenci Pacific Northwest Aerospace Alliance Elise Charbonneauová, vedoucí oddělení strategie a transformace nákupu společnosti Airbus Americas, představila kroky, které jsou nutné k tomu, aby Airbus mohl zvýšit výrobu.
„Potřebujeme, aby naši dodavatelé plnili své smlouvy,“ řekla Charbonneauová. „To znamená dodávat včas, v kvalitě, podle specifikací, v množství a na správném místě. … Potřebujeme také, abyste kontrolovali své vlastní dodavatele.“
Charbonneauová také naznačila, že dodavatelé ponesou břemeno dodatečných zásob, aby se zmírnilo případné narušení, a uvedl, že je „velmi důležité“, aby si dodavatelé vytvořili “ rezervní zásoby“ kritických položek.
Kevin Michaels, výkonný ředitel poradenské společnosti AeroDynamic Advisory, uvedl, že ačkoli mnoho dodavatelů již pravděpodobně má dodatečné zásoby, mnozí z nich nemají provozní kapitál potřebný k nákupu dalších zásob.
„V konečném důsledku by pracovní kapitál u subdodavatelů mohl skutečně rozhodnout o tom, kolik letadel bude postaveno,“ řekl.
Komentáře přišly v době, kdy se očekává, že Airbus se svými výsledky 16. února oznámí plošnější nárůst výroby poté, co upustil od svých cílů dodávek do roku 2022 a narazil na to, co označil za rozsáhlá zpoždění ve svém dodavatelském řetězci.
Zdroje z odvětví uvedly, že dřívější plány na prudké zvýšení výroby zneklidnily dodavatele, kteří se obávají, že jim zůstanou nadbytečné zásoby, a nechtějí převážet nadbytečné zásoby.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky