9 %, což představuje výrazné zpomalení oproti předchozím dvěma letům. A akcie dostaly na frak, od svého historického maxima klesly o 76 %.
Stejně jako většina ostatních podniků se i PayPal potýká s náročnými srovnáními, makroekonomickými problémy a normalizací chování spotřebitelů, což by samo o sobě nestačilo k tomu, aby se spustil poplach. Je tu však ještě něco, čemu by akcionáři měli začít věnovat pozornost.
Zde je důvod, proč by Apple
Na první pohled by se mohlo zdát, že lídrovi v oblasti fintech, společnosti PayPal, nestojí nic v cestě. V loňském roce zpracoval 1,36 bilionu dolarů v TPV a platební platforma má dnes 435 milionů aktivních účtů. Ještě působivější je, že funkce pokladen PayPal je dostupná u 79 % z 1 500 největších maloobchodníků v Severní Americe a Evropě.

Apple Pay, který byl uveden na trh koncem roku 2014, se však stává silným protivníkem. Jedná se o mobilní platební službu tohoto technologického giganta, která uživatelům umožňuje přidat debetní nebo kreditní karty do digitálních peněženek v jejich zařízeních a platit u milionů obchodníků, ať už v obchodech, nebo online. V době uvedení na trh dal generální ředitel Tim Cook jasně najevo, že chce mít podíl na odvětví plateb.
Apple Pay udělal pozoruhodný pokrok. U 1 500 největších obchodníků v Severní Americe a Evropě má 28% míru akceptace, což je druhý nejlepší výsledek po PayPalu. Apple navíc tvrdí, že Apple Pay přijímá 85 % amerických maloobchodníků. Tato téměř všudypřítomnost je na službu, která nebyla k dispozici ani deset let, vynikající.
Výhodou společnosti Apple oproti společnosti PayPal je, že tato společnost nyní čítá neuvěřitelné 2 miliardy aktivních zařízení po celém světě. A přestože je Apple Pay integrován pouze do čtyř typů produktů – iPhonu, Apple Watch, Macu a iPadu – potenciál pro vyšší využití tu rozhodně je.
Dalším pádným argumentem, který podporuje Apple Pay, je skutečnost, že uživatelé iPhonů mají obecně vyšší příjmy než jejich protějšky se systémem Android. To znamená, že mají větší kupní sílu, což je pro Apple Pay, který z každé transakce získává 0,15 %, výhodou.
Chytré telefony jsou již dnes pro spotřebitele v podstatě vstupní branou ke všemu, co dělají. Je těžké tvrdit, že se tato zařízení jednoho dne nemohou stát faktickou platební metodou, zejména pro osobní transakce, v čele s Apple Pay.
V to věří i společnost Ark Invest. Podle zprávy Big Ideas 2023 této investiční společnosti bude v roce 2030 5,6 miliardy uživatelů digitálních peněženek, zatímco dnes je to 3,2 miliardy.
Navíc tento technologický gigant z kalifornského Cupertina vykazuje v poslední době v porovnání se společností PayPal slibnou sílu. Podle Bryana Keanea, analytika z Deutsche Bank, vzrostl počet uživatelů Apple Pay v listopadu celosvětově meziročně o 52 %. Z údajů, které Keane zkoumal, také vyplývá, že používání služby PayPal ve stejném období celosvětově skutečně pokleslo o 8 %. Bylo to v době, kdy se spotřebitelé soustředili na nákupy ve sváteční sezóně. To by mohlo být předzvěstí budoucích trendů.

Z neoficiálních zkušeností vyplývá, že odhlašování pomocí Apple Pay je bezproblémovější než používání služby PayPal při online transakcích. Stačí dvě klepnutí na boční tlačítko, iPhone spustí software pro rozpoznávání obličeje a transakce je dokončena. Naproti tomu PayPal vyžaduje k dokončení nákupu přihlášení do samostatného okna.
Apple příjmy z Apple Pay nerozděluje. Podle Statisty však Apple Pay v roce 2023 vygeneruje příjmy ve výši 4 miliard dolarů, což je obrovský nárůst oproti necelé miliardě dolarů v roce 2019. Pro srovnání: PayPal zaznamenal v roce 2022 celkové tržby ve výši 27,5 miliardy dolarů.
Apple Pay vstoupil do oblasti fintech až 16 let po založení společnosti PayPal, ale tento technologický gigant už nyní dělá rychlé pokroky. Jejímu růstu popularity by měli akcionáři společnosti PayPal věnovat pozornost.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky