Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Nedostatek elektrických dodávek otevírá dveře čínským a dalším výrobcům elektromobilů

Starší automobilky začaly se svými užitkovými elektrickými dodávkami pozdě, což otevřelo dveře dalším výrobcům elektrických užitkových vozidel (ECV), aby se prosadili, jako se to podařilo značce Maxus čínské společnosti SAIC Motor Corp v Evropě.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
13 června, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Fleetoví zákazníci si stěžují, že jednoduše nemohou získat dostatek elektrických dodávek od společností jako Ford Motor (NYSE:F) Co, Stellantis NV značky Peugeot (OTC:PUGOY), Renault (EPA:RENA) nebo Mercedes, a proto hledají alternativy.

Zavedené automobilky se k elektromobilům dostávaly pomalu, což umožnilo společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) Inc předstihnout osobní automobily. U užitkových vozů se však potýkaly také s problémy v dodavatelském řetězci.

Britský startup Packfleet, který se zabývá doručováním zásilek na poslední míli, používá k doručování zásilek v Londýně pro velké i malé firemní zákazníky, kteří chtějí, aby jejich doručování bylo bezemisní.

Packfleet se v roce 2022 rozrostl desetinásobně a generální ředitel Tristan Thomas uvedl, že většinu z 53 vozidel flotily společnosti tvoří dodávky Maxus. V letošním roce chce společnost svůj vozový park zdvojnásobit.

Když společnost koncem roku 2021 hledala první vozy ECV, „většina prodejců se nám v podstatě vysmála“ a většina vozů starších značek byla objednána na 12 měsíců, řekl.

Advertisement

Nedávno se společnosti Packfleet podařilo získat další vozy Peugeot, Ford a Citroen ECV, ale musí postupovat rychle, aby je získala.

„Jakmile přijedou dodávky, obchodníci nám zavolají a my musíme jednat rychle,“ řekl Thomas. „Když to neuděláme, jsou za pár dní pryč.“

Zdroj: Reuters

S přechodem vozových parků na vozidla s nulovými emisemi mají novější značky šanci získat podíl na trhu. Maxus má výhodu, zatímco starší automobilky se snaží elektrifikovat celé modelové řady.

Společnost SAIC uvedla, že v loňském roce prodala v západní Evropě a Skandinávii 18 000 převážně elektrických vozidel značky Maxus, včetně autobusů a pickupů. „Plánujeme další expanzi do oblastí střední Evropy,“ dodala.

Údaje o trhu s elektrickými dodávkami jsou nedostatečné, ale podle statistik, které agentuře Reuters poskytla Mezinárodní rada pro čistou dopravu, měla společnost Maxus v roce 2022 přibližně 6% podíl na evropském trhu s novými ECV, včetně Spojeného království, a prodala téměř 5 000 ECV. Tento celkový počet je vyšší než u společností Ford, Nissan (OTC:NSANY) nebo Fiat a oproti roku 2021 vzrostl o 28 %.

Mezi další společnosti, které chtějí získat podíl, patří značka dodávek Farizon společnosti Geely, která začne dodávat dodávky v Evropě v roce 2024.

Společnost B-ON, která odkoupila značku StreetScooter ECV od společnosti Deutsche Post (OTC:DPSGY), zvyšuje výrobu v Německu a Spojených státech, zatímco americká automobilka General Motors Co (NYSE:GM) vyrábí ve svém závodě v kanadském Ontariu dodávkové vozy BrightDrop.

„Neexistuje žádná kouzelná hůlka, která by to vyřešila, musíme jen přimět výrobce k tomu, aby to zvládli,“ řekl Tim Albertsen, generální ředitel společnosti ALD, jedné z největších evropských firem zabývajících se leasingem vozidel. „V příštích několika letech nebude dostatečná nabídka vozidel ECV.“

EXISTENCIÁLNÍ OTÁZKY

Zdroj: Canoo

Sedm z osmi vozítek ECV britského řetězce supermarketů Asda jsou modely Maxus, další je Ford. Manažer vozového parku Sean Clifton má objednáno dalších 50 dodávek Ford a 20 dodávek Maxus, ale brzy bude potřebovat další, protože Asda elektrifikuje svých 1 300 dodávek.

Clifton chce elektrické dodávky Mercedes s podvozkem, ale podle jeho slov byly původně plánovány na rok 2022, ale přijdou až v roce 2024.

Mluvčí společnosti Mercedes-Benz uvedl, že se automobilka záměrně zaměřila nejprve na vozidla ECV pro dodávku balíků a verze s kabinou na podvozku bude uvedena na trh včas v roce 2024.

Mluvčí italského výrobce nákladních automobilů, dodávek a autobusů Iveco Group uvedl, že v letošním roce by měl vyrobit několik tisíc kusů svého nového modelu eDAILY ECV, a dodal, že výroba dodávek byla postižena nedostatkem komponentů a vysokými náklady na suroviny.

Podle ředitele marketingu užitkových vozů Johna Clewortha se zpoždění konvenčních a elektrických dodávek u Renaultu neliší.

Steven Merkt, vedoucí oddělení dopravních řešení u významného dodavatele TE Connectivity (NYSE:TEL), uvedl, že starší výrobci automobilů dávají přednost velkoobjemovým osobním modelům před dodávkami kvůli omezeným dodávkám baterií pro elektromobily.

„Chevy Silverado, Mercedes EQS, Ford F-150 Lightning jsou pro tyto společnosti existenčními otázkami, dodávky nikoli,“ říká Merkt. „Pokud Ford prohraje tento boj (F-150 Lightning), Ford nebude existovat. Taková je realita.“

Šéf Fordu ve Velké Británii Tim Slatter uvedl, že automobilka podcenila poptávku po svém modelu E Transit a snaží se ji dohnat. Slatter uvedl, že zvýšit výrobu elektrických vozidel v celé modelové řadě je obtížné, a proto například automobilka letos v Evropě přestane vyrábět hatchback Ford Fiesta (NASDAQ:FRGI).

Zdroj: Getty Images

„Je to velká výzva a je třeba učinit několik těžkých rozhodnutí,“ řekl Slatter. „Jinak jste příliš roztažení.“

Ford minulý týden představil novou menší elektrickou dodávku Courier, která má v Evropě získat firemní zákazníky a vyřadit začínající firmy.

Některé elektrické startupy, jako Arrival nebo Canoo, které se v počátcích ukázaly jako slibné, propálily hory peněz a zaostaly.

Společnosti Maxus, Farizon a BrightDrop však mají bohaté sponzory.

Generální ředitel společnosti BrightDrop Travis Katz uvedl, že rozšiřování výroby je „neuvěřitelně náročný a nákladný proces“, ale s podporou GM je společnost na dobré cestě dosáhnout do roku 2025 roční kapacity 50 000 vozidel.

Po koupi společnosti StreetScooter si společnost B-ON ponechala společnost DHL jako hlavního zákazníka. V loňském roce společnost B-ON vyrobila přibližně 2 500 vozidel ECV a rozšiřuje výrobu v Německu prostřednictvím smluvního výrobce Neapco a v Kalifornii s výrobcem elektromobilů Karma Automotive.

Společnost získává 100 milionů dolarů provozního kapitálu a do dvou až tří let očekává roční kapacitu 60 000 vozů ECV rozdělenou rovnoměrně mezi Evropu a Spojené státy, uvedl generální ředitel Stefan Krause.

„Tento trh bude ještě dlouho řízen nabídkou,“ řekl Krause. „Bude zde velký prostor pro mnoho konkurentů.“

Fleetoví zákazníci si stěžují, že jednoduše nemohou získat dostatek elektrických dodávek od společností jako Ford Motor Co, Stellantis NV značky Peugeot , Renault nebo Mercedes, a proto hledají alternativy.Zavedené automobilky se k elektromobilům dostávaly pomalu, což umožnilo společnosti Tesla Inc předstihnout osobní automobily. U užitkových vozů se však potýkaly také s problémy v dodavatelském řetězci.Britský startup Packfleet, který se zabývá doručováním zásilek na poslední míli, používá k doručování zásilek v Londýně pro velké i malé firemní zákazníky, kteří chtějí, aby jejich doručování bylo bezemisní.Packfleet se v roce 2022 rozrostl desetinásobně a generální ředitel Tristan Thomas uvedl, že většinu z 53 vozidel flotily společnosti tvoří dodávky Maxus. V letošním roce chce společnost svůj vozový park zdvojnásobit.Když společnost koncem roku 2021 hledala první vozy ECV, „většina prodejců se nám v podstatě vysmála“ a většina vozů starších značek byla objednána na 12 měsíců, řekl.Nedávno se společnosti Packfleet podařilo získat další vozy Peugeot, Ford a Citroen ECV, ale musí postupovat rychle, aby je získala.„Jakmile přijedou dodávky, obchodníci nám zavolají a my musíme jednat rychle,“ řekl Thomas. „Když to neuděláme, jsou za pár dní pryč.“S přechodem vozových parků na vozidla s nulovými emisemi mají novější značky šanci získat podíl na trhu. Maxus má výhodu, zatímco starší automobilky se snaží elektrifikovat celé modelové řady.Společnost SAIC uvedla, že v loňském roce prodala v západní Evropě a Skandinávii 18 000 převážně elektrických vozidel značky Maxus, včetně autobusů a pickupů. „Plánujeme další expanzi do oblastí střední Evropy,“ dodala.Údaje o trhu s elektrickými dodávkami jsou nedostatečné, ale podle statistik, které agentuře Reuters poskytla Mezinárodní rada pro čistou dopravu, měla společnost Maxus v roce 2022 přibližně 6% podíl na evropském trhu s novými ECV, včetně Spojeného království, a prodala téměř 5 000 ECV. Tento celkový počet je vyšší než u společností Ford, Nissan nebo Fiat a oproti roku 2021 vzrostl o 28 %.Mezi další společnosti, které chtějí získat podíl, patří značka dodávek Farizon společnosti Geely, která začne dodávat dodávky v Evropě v roce 2024.Společnost B-ON, která odkoupila značku StreetScooter ECV od společnosti Deutsche Post , zvyšuje výrobu v Německu a Spojených státech, zatímco americká automobilka General Motors Co vyrábí ve svém závodě v kanadském Ontariu dodávkové vozy BrightDrop.„Neexistuje žádná kouzelná hůlka, která by to vyřešila, musíme jen přimět výrobce k tomu, aby to zvládli,“ řekl Tim Albertsen, generální ředitel společnosti ALD, jedné z největších evropských firem zabývajících se leasingem vozidel. „V příštích několika letech nebude dostatečná nabídka vozidel ECV.“EXISTENCIÁLNÍ OTÁZKYSedm z osmi vozítek ECV britského řetězce supermarketů Asda jsou modely Maxus, další je Ford. Manažer vozového parku Sean Clifton má objednáno dalších 50 dodávek Ford a 20 dodávek Maxus, ale brzy bude potřebovat další, protože Asda elektrifikuje svých 1 300 dodávek.Clifton chce elektrické dodávky Mercedes s podvozkem, ale podle jeho slov byly původně plánovány na rok 2022, ale přijdou až v roce 2024.Mluvčí společnosti Mercedes-Benz uvedl, že se automobilka záměrně zaměřila nejprve na vozidla ECV pro dodávku balíků a verze s kabinou na podvozku bude uvedena na trh včas v roce 2024.Mluvčí italského výrobce nákladních automobilů, dodávek a autobusů Iveco Group uvedl, že v letošním roce by měl vyrobit několik tisíc kusů svého nového modelu eDAILY ECV, a dodal, že výroba dodávek byla postižena nedostatkem komponentů a vysokými náklady na suroviny.Podle ředitele marketingu užitkových vozů Johna Clewortha se zpoždění konvenčních a elektrických dodávek u Renaultu neliší.Steven Merkt, vedoucí oddělení dopravních řešení u významného dodavatele TE Connectivity , uvedl, že starší výrobci automobilů dávají přednost velkoobjemovým osobním modelům před dodávkami kvůli omezeným dodávkám baterií pro elektromobily.„Chevy Silverado, Mercedes EQS, Ford F-150 Lightning jsou pro tyto společnosti existenčními otázkami, dodávky nikoli,“ říká Merkt. „Pokud Ford prohraje tento boj , Ford nebude existovat. Taková je realita.“Šéf Fordu ve Velké Británii Tim Slatter uvedl, že automobilka podcenila poptávku po svém modelu E Transit a snaží se ji dohnat. Slatter uvedl, že zvýšit výrobu elektrických vozidel v celé modelové řadě je obtížné, a proto například automobilka letos v Evropě přestane vyrábět hatchback Ford Fiesta .„Je to velká výzva a je třeba učinit několik těžkých rozhodnutí,“ řekl Slatter. „Jinak jste příliš roztažení.“Ford minulý týden představil novou menší elektrickou dodávku Courier, která má v Evropě získat firemní zákazníky a vyřadit začínající firmy.Některé elektrické startupy, jako Arrival nebo Canoo, které se v počátcích ukázaly jako slibné, propálily hory peněz a zaostaly.Společnosti Maxus, Farizon a BrightDrop však mají bohaté sponzory.Generální ředitel společnosti BrightDrop Travis Katz uvedl, že rozšiřování výroby je „neuvěřitelně náročný a nákladný proces“, ale s podporou GM je společnost na dobré cestě dosáhnout do roku 2025 roční kapacity 50 000 vozidel.Po koupi společnosti StreetScooter si společnost B-ON ponechala společnost DHL jako hlavního zákazníka. V loňském roce společnost B-ON vyrobila přibližně 2 500 vozidel ECV a rozšiřuje výrobu v Německu prostřednictvím smluvního výrobce Neapco a v Kalifornii s výrobcem elektromobilů Karma Automotive.Společnost získává 100 milionů dolarů provozního kapitálu a do dvou až tří let očekává roční kapacitu 60 000 vozů ECV rozdělenou rovnoměrně mezi Evropu a Spojené státy, uvedl generální ředitel Stefan Krause.„Tento trh bude ještě dlouho řízen nabídkou,“ řekl Krause. „Bude zde velký prostor pro mnoho konkurentů.“
Tagy: elektromobilyevevropa

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Akcie Ford, GM a dalších automobilek se kvůli clům propadají
      2. Akcie Fordu klesají navzdory solidním prodejům, akcie GM mírně rostou
      3. Trumpova 25% cla na automobily nejvíce poškodí tyto společnosti
      4. Bernstein varuje před akciemi Fordu: Cla a nejistota srážejí automobilku pod tlak
      5. Investiční pohled na akcie společností Ford Motor a Charles Schwab
      6. Ford nabízí vysoký dividendový výnos, růstový potenciál ale zůstává omezený
      7. Ford bojuje se ztrátami v elektromobilech a mění strategii zaměřením na hybridy
      8. 17. dubna – USA stabilizují bankovní systém, na scénu přichází Ford Mustang
      Advertisement

      Breaking.

      19:50

      Čínský prezident Si údajně vyslal svého nejvyššího poradce do Švýcarska na obchodní jednání s USA

      19:47

      Cena bitcoinu dnes skáče na téměř 104 000 USD díky optimismu ohledně obchodních dohod, očekává se silný týden

      19:32

      Mexický ministr financí předpovídá pro rok 2025 hospodářský růst ve výši 1,5 % až 2,3 %.

      19:15

      Odcházející člen představenstva společnosti Kohl, Day, skutečně zaslal e-maily, které dokazují nesouhlas.

      19:00

      Americký Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) schválil první domácí test na screening rakoviny děložního čípku

      18:55

      Čínská společnost Tsingshan „nevzdává“ plány na těžbu lithia v Chile navzdory stažení závodu

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie rostou díky obchodní dohodě mezi USA a Velkou Británií

      8 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      S&P 500 přerušil devítidenní sérii růstu, akciová rally polevuje

      5 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      Greg Abel přebírá otěže: Warren Buffett oznamuje odchod z čela Berkshire Hathaway

      5 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025

      S&P 500 mírně klesá v reakci na prohlášení Fedu a blížící se obchodní jednání s Čínou

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli nedostatečnému pokroku v obchodních jednáních mezi USA a Čínou

      6 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.