Být vedoucím pracovníkem v roce 2023 znamená čelit jedné výzvě za druhou. Prožíváme neuvěřitelně bouřlivé období, od vln propouštění ve velkých i malých technologických společnostech až po ožehavé finanční situace, jako je pád banky Silicon Valley. Když řídíte v turbulencích, musíte často zůstat klidní na hladině, zatímco pod vodou pádlujete jako šílení.
Všichni víme, že komunikace je klíčová. V ideálním případě, když se váš tým nebo společnost rozšiřuje, máte zavedené rámce pro bezproblémovou komunikaci v rámci celé organizace. Možná pořádáte každodenní porady nebo posíláte týdenní e-maily o pokroku, jako Mathilde Colon ze společnosti Front. Tyto rutinní postupy jsou důležité, ale když jde do tuhého, je nezbytná nadstandardní komunikace. Připomíná mi to staré marketingové přísloví, pravidlo sedmi, které říká, že spotřebitelé musí něco slyšet nebo vidět sedmkrát, než jim to utkví v paměti. S předáváním aktualizovaných zpráv svému týmu a zúčastněným stranám je to podobné; více je zde více.
Zde je pět zásad, ke kterým se vždy vracím, když potřebuji komunikovat v krizi.
BUĎTE RYCHLÍ
Řekněme, že se šíří fáma, že vaše společnost propouští. Mlčení a nevysílání zpráv jen vyvolává zmatek a stres. Je v pořádku poslat zprávu ještě předtím, než budete mít na 100 % upřesněné podrobnosti, a jednoduše říci: jsme si toho vědomi, tady je to, co dnes víme, a tady je datum, kdy můžete očekávat další informace. Rychlost je lepší než mlčení.
BUĎTE OHLEDUPLNÍ

Rychlý postup a rychlá komunikace jsou nutností, ale v době krize se laťka promyšlené komunikace zvyšuje. Než stisknete tlačítko odeslat sdělení, ujistěte se, že jste si ho ověřili u důvěryhodného kolegy nebo kolegyně, kteří vám mohou nabídnout další pohled na věc. Pokud se jedná o písemné sdělení, počítejte s tím, že se může objevit na titulní straně zítřejších novin. Pokud by se tak stalo, budete si stále stát za tím, co sdělení říká? Vždy se vyplatí ji
NEPODCEŇUJTE SÍLU TELEFONÁTU
Jeden z mých mentorů mě to naučil velmi brzy v mé kariéře: Pokud chcete sdělit důležitou zprávu, zvedněte telefon. Tolik se toho může ztratit v překladu přes textovou zprávu nebo e-mail. Nemůžeme si dovolit ztratit tón a nuance v době, kdy na tónu a nuancích záleží.
Pokud se tedy musíte svěřit s něčím složitým, je telefonát nejen nejúčinnější, ale často i nejefektivnější. V závislosti na tom, co potřebujete sdílet, můžete vždy navázat telefonátem s písemným potvrzením toho, co jste probrali naživo.
PAMATUJTE NA VŠECHNY ZÚČASTNĚNÉ STRANY

Pokud řešíte nějakou výzvu, pravděpodobně existuje hlavní publikum, které potřebujete co nejdříve oslovit. Ujistěte se však, že jste promysleli všechny zúčastněné strany, které by mohly mít otázky. Vždy je lepší je oslovit proaktivně, než čekat na záplavu
Řekněme, že se například potýkáte s únikem dat. V první řadě musíte informovat zákazníky, kterých se to týká, ale je mnoho dalších lidí, kteří budou chtít vědět, co se děje: vaši zaměstnanci, investoři a dokonce i budoucí zákazníci, kteří se teprve chystají
UZAVŘENÍ SMYČKY
Vzhledem k tomu, že jste komunikovali co nejdříve, bude pravděpodobně časem k dispozici více aktualizací. Nezapomeňte se ozvat: Co jste se dozvěděli od poslední poznámky? Je třeba se podělit o nějaké velké aktualizace nebo provést opravy? Dostali jste nějaké společné otázky, které můžete řešit ve skupinovém formátu?
Bez ohledu na to, jaká překážka se vám postaví do cesty nebo s jakým chaosem se právě potýkáte, nezapomeňte udělat krok zpět a nezapomeňte komunikovat. Ano, musíte vyřešit základní problém, ale komunikace může pomoci, aby se všichni cítili přivedeni na cestu s vámi a aby měli jistotu, že to máte pod kontrolou.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky