ChatGPT je chatbot s umělou inteligencí vytvořený společností OpenAI, který shromáždil obrovské množství informací a dokáže je využít k vytváření odpovědí podobných lidským. Podle samotného ChatGPT „jej lze použít pro širokou škálu aplikací, včetně zákaznické podpory, výuky, generování obsahu a interakcí na chatu pro obecné účely“.
Existují podobné programy, jako je Bing Chat od Microsoftu a Bard od Googlu, ale jejich společným rysem je, že mohou změnit způsob, jakým vytváříme obsah a pracujeme s informacemi. Jako majiteli malé firmy vám to může ušetřit spoustu času. Je však ještě brzy a stále existuje několik nevyřešených otázek.
Existuje mnoho způsobů, jak mohou firmy využít ChatGPT k úspoře času a peněz. Mezi některé způsoby využití patří například:
Vytvářet obsah pro webové stránky nebo jiné formy komunikace.
Vytváření nebo ladění programového kódu
Odpovídání na dotazy klientů v reálném čase
Vyhledávání a konsolidace informací
Překlad obsahu do různých jazyků
Zdroj: Getty Images
V tuto chvíli je používání služby ChatGPT zdarma. Založte si účet a experimentujte sami. Můžete požádat ChatGPT o vygenerování článku o tom, jak by malé podniky mohly využívat umělou inteligenci a jakým rizikům by mohly čelit. Nebo ji požádejte, aby vám poskytla seznam klíčových slov pro SEO, která byste měli zahrnout do napsaného článku. Nebo vypracujte návrh poznámky pro klienta. Včera jsem ji použil k napsání stížnosti letecké společnosti na zrušený let. Dokáže vychrlit stovky slov během několika sekund.
Problém? Tato slova nemusí být zcela přesná. Umělá inteligence je nakonec tak dobrá, jak dobrá jsou zadaná data. Takže pokud spolkla celá fóra na Redditu nebo velké množství obsahu chatů, kdo ví, co z ní může vypadnout. Pravděpodobně jste se v reálném životě setkali s někým, kdo si většinu svých názorů vytvořil na základě sociálních médií. Je to někdo, koho byste chtěli dosadit na pozici pracovníka pro styk s klienty?
Umělá inteligence také nemá stejný smysl pro dobro a zlo (jak z morálního hlediska, tak z hlediska instinktivní kontroly faktů) jako lidský výzkumník nebo spisovatel. Navíc pokud ChatGPT něco neví – a neví, že to neví – nemusí mu to bránit v odpovědi. Odborníci to nazývají „halucinací“ a je to jedno z největších nebezpečí současného používání umělé inteligence. To a nevyřešené právní otázky, kterých se dotkneme dále.
Zdroj: ChatGPT
Je také třeba zdůraznit, že – jak už to u nových technologií bývá – může existovat již ověřený software, který dělá totéž. Řekněme, že chcete využít umělou inteligenci k získání hlubšího vhledu do chování svých klientů a zlepšení komunikace. Ale nové neznamená vždy lepší. Na trhu již existuje vynikající software pro zákaznický servis.
Jak může ChatGPT ovlivnit vaše podnikání
Pokud jste prodejce ovoce nebo instruktor jógy, je nepravděpodobné, že by ChatGPT nějak výrazně změnil váš každodenní provoz. Možná ji budete moci využít ke zlepšení vztahů s klienty a k úspoře času v určitých oblastech. Jiné formy umělé inteligence však mohou mít v mnoha odvětvích významnější dopad. Například některá studia jógy používají AI k analýze póz lidí a poskytování zpětné vazby. Zemědělci využívají AI ke zlepšení své práce, například zlepšením zavlažování a včasným odhalením chorob rostlin. Věnujte pozornost aplikacím umělé inteligence, abyste mohli být o krok napřed.
Pokud je však vaše podnikání založeno na jakékoliv formě tvorby obsahu nebo programování, ChatGPT může mít bezprostřednější dopad na vaše výsledky. Nástroj, který dokáže rychle a levně generovat obsah nebo počítačový kód, může zlákat i vaše stávající klienty. ChatGPT a podobné programy jsou tu, ať se nám to líbí, nebo ne. Otázkou je, co s tím můžete dělat.
Zdroj: Getty Images
Část odpovědi spočívá v pochopení limitů umělé inteligence a v odpovídající změně nabídky. Například můžete svou společnost prezentovat jako odborníky na polidšťování obsahu generovaného počítačem. Může existovat potřeba služeb, které se specializují na kontrolu faktů a leštění výstupů AI. Nebo jste možná schopni přidat hodnotu tím, že děláte rozhovory s lidmi nebo děláte jiné věci, které počítač nedokáže.
Zvažte ochranu údajů, autorská práva a další právní důsledky
Společnost OpenAI nedávno změnila zásady používání dat. Pokud se k tomu nepřihlásíte, nebudou vámi zadané informace použity k trénování nebo vylepšování modelu ChatGPT. To je velký krok vpřed, ale stále je třeba být opatrný s citlivými údaji. Pokud do aplikace ChatGPT zadáte důvěrné údaje klientů, můžete porušit smlouvu s nimi.
Další ožehavou otázkou jsou autorská práva a plagiátorství. Pokud používáte obsah vytvořený umělou inteligencí, ujistěte se, že jste ho prověřili pomocí nástroje na kontrolu plagiátorství. Nevíte, kde vzal svá slova, a některá mohla být převzata ze zdroje chráněného autorským právem. V širším měřítku někteří tvrdí, že pokud se ChatGPT naučil škrábáním velkého množství online obsahu, měli by původní autoři dát svolení a dostat kompenzaci.
Zdroj: Unsplash
Na druhou stranu se objevují otázky, kdo je vlastníkem obsahu, který ChatGPT vytváří. Řekněme, že pomocí ChatGPT vytváříte obsah pro svůj blog. V takovém případě byste nevlastnili autorská práva k tomuto obsahu. Váš konkurent by mohl položit ChatGPT stejnou otázku a vygenerovat úplně stejný obsah. Nebo ho zkopírovat a vložit z vašich stránek – nevlastníte ho.
Podtrženo, sečteno
O nových technologiích se vždycky hodně mluví a některé problémy, které lidé v souvislosti s umělou inteligencí vznesli, jsou jistě znepokojivé. Jako majitelé malých podniků však musíte pochopit, co se nabízí, a přemýšlet o tom, jak to můžete využít ve svůj prospěch. Umělá inteligence zvládne spoustu každodenních úkolů, což vám může uvolnit ruce a umožnit vám dělat věci, které počítač nezvládne.
ChatGPT je chatbot s umělou inteligencí vytvořený společností OpenAI, který shromáždil obrovské množství informací a dokáže je využít k vytváření odpovědí podobných lidským. Podle samotného ChatGPT „jej lze použít pro širokou škálu aplikací, včetně zákaznické podpory, výuky, generování obsahu a interakcí na chatu pro obecné účely“.Existují podobné programy, jako je Bing Chat od Microsoftu a Bard od Googlu, ale jejich společným rysem je, že mohou změnit způsob, jakým vytváříme obsah a pracujeme s informacemi. Jako majiteli malé firmy vám to může ušetřit spoustu času. Je však ještě brzy a stále existuje několik nevyřešených otázek.Existuje mnoho způsobů, jak mohou firmy využít ChatGPT k úspoře času a peněz. Mezi některé způsoby využití patří například:
Vytvářet obsah pro webové stránky nebo jiné formy komunikace.
Vytváření nebo ladění programového kódu
Odpovídání na dotazy klientů v reálném čase
Vyhledávání a konsolidace informací
Překlad obsahu do různých jazyků
V tuto chvíli je používání služby ChatGPT zdarma. Založte si účet a experimentujte sami. Můžete požádat ChatGPT o vygenerování článku o tom, jak by malé podniky mohly využívat umělou inteligenci a jakým rizikům by mohly čelit. Nebo ji požádejte, aby vám poskytla seznam klíčových slov pro SEO, která byste měli zahrnout do napsaného článku. Nebo vypracujte návrh poznámky pro klienta. Včera jsem ji použil k napsání stížnosti letecké společnosti na zrušený let. Dokáže vychrlit stovky slov během několika sekund.Problém? Tato slova nemusí být zcela přesná. Umělá inteligence je nakonec tak dobrá, jak dobrá jsou zadaná data. Takže pokud spolkla celá fóra na Redditu nebo velké množství obsahu chatů, kdo ví, co z ní může vypadnout. Pravděpodobně jste se v reálném životě setkali s někým, kdo si většinu svých názorů vytvořil na základě sociálních médií. Je to někdo, koho byste chtěli dosadit na pozici pracovníka pro styk s klienty?Umělá inteligence také nemá stejný smysl pro dobro a zlo jako lidský výzkumník nebo spisovatel. Navíc pokud ChatGPT něco neví – a neví, že to neví – nemusí mu to bránit v odpovědi. Odborníci to nazývají „halucinací“ a je to jedno z největších nebezpečí současného používání umělé inteligence. To a nevyřešené právní otázky, kterých se dotkneme dále.Je také třeba zdůraznit, že – jak už to u nových technologií bývá – může existovat již ověřený software, který dělá totéž. Řekněme, že chcete využít umělou inteligenci k získání hlubšího vhledu do chování svých klientů a zlepšení komunikace. Ale nové neznamená vždy lepší. Na trhu již existuje vynikající software pro zákaznický servis.Pokud jste prodejce ovoce nebo instruktor jógy, je nepravděpodobné, že by ChatGPT nějak výrazně změnil váš každodenní provoz. Možná ji budete moci využít ke zlepšení vztahů s klienty a k úspoře času v určitých oblastech. Jiné formy umělé inteligence však mohou mít v mnoha odvětvích významnější dopad. Například některá studia jógy používají AI k analýze póz lidí a poskytování zpětné vazby. Zemědělci využívají AI ke zlepšení své práce, například zlepšením zavlažování a včasným odhalením chorob rostlin. Věnujte pozornost aplikacím umělé inteligence, abyste mohli být o krok napřed.Pokud je však vaše podnikání založeno na jakékoliv formě tvorby obsahu nebo programování, ChatGPT může mít bezprostřednější dopad na vaše výsledky. Nástroj, který dokáže rychle a levně generovat obsah nebo počítačový kód, může zlákat i vaše stávající klienty. ChatGPT a podobné programy jsou tu, ať se nám to líbí, nebo ne. Otázkou je, co s tím můžete dělat.Část odpovědi spočívá v pochopení limitů umělé inteligence a v odpovídající změně nabídky. Například můžete svou společnost prezentovat jako odborníky na polidšťování obsahu generovaného počítačem. Může existovat potřeba služeb, které se specializují na kontrolu faktů a leštění výstupů AI. Nebo jste možná schopni přidat hodnotu tím, že děláte rozhovory s lidmi nebo děláte jiné věci, které počítač nedokáže.Společnost OpenAI nedávno změnila zásady používání dat. Pokud se k tomu nepřihlásíte, nebudou vámi zadané informace použity k trénování nebo vylepšování modelu ChatGPT. To je velký krok vpřed, ale stále je třeba být opatrný s citlivými údaji. Pokud do aplikace ChatGPT zadáte důvěrné údaje klientů, můžete porušit smlouvu s nimi.Další ožehavou otázkou jsou autorská práva a plagiátorství. Pokud používáte obsah vytvořený umělou inteligencí, ujistěte se, že jste ho prověřili pomocí nástroje na kontrolu plagiátorství. Nevíte, kde vzal svá slova, a některá mohla být převzata ze zdroje chráněného autorským právem. V širším měřítku někteří tvrdí, že pokud se ChatGPT naučil škrábáním velkého množství online obsahu, měli by původní autoři dát svolení a dostat kompenzaci.Na druhou stranu se objevují otázky, kdo je vlastníkem obsahu, který ChatGPT vytváří. Řekněme, že pomocí ChatGPT vytváříte obsah pro svůj blog. V takovém případě byste nevlastnili autorská práva k tomuto obsahu. Váš konkurent by mohl položit ChatGPT stejnou otázku a vygenerovat úplně stejný obsah. Nebo ho zkopírovat a vložit z vašich stránek – nevlastníte ho.O nových technologiích se vždycky hodně mluví a některé problémy, které lidé v souvislosti s umělou inteligencí vznesli, jsou jistě znepokojivé. Jako majitelé malých podniků však musíte pochopit, co se nabízí, a přemýšlet o tom, jak to můžete využít ve svůj prospěch. Umělá inteligence zvládne spoustu každodenních úkolů, což vám může uvolnit ruce a umožnit vám dělat věci, které počítač nezvládne.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...