Minulý týden ukončila tato společnost, která se zabývá rozvozem potravin, technologické sucho, když podala žádost o vstup na burzu Nasdaq.
Podle některých analytiků z Wall Street se po podání žádosti ukázalo, že společnost má lepší pozici, než se očekávalo, a že je na cestě k ziskovosti dál než Uber a DoorDash v době jejich IPO.
Největší zásluhu na tom má silný růst příjmů z reklamy spolu se zdravou expanzí hrubé marže, zefektivněním logistiky a vyššími transakčními poplatky, uvedl v pondělní zprávě analytik společnosti Bernstein Nikhil Devnani.
„V případě společností UBER a DASH podání žádosti ukazuje, že je možné v této oblasti vydělávat, zejména vzhledem k tomu, že tyto platformy mohou vertikální prodej křížit se stávajícími zákazníky

Dlouhodobá reklamní příležitost
Reklama se pro Instacart ukazuje jako hlavní světlý bod, což by mohlo být dobrou předzvěstí pro Uber a DoorDash, pokud ji efektivně využijí.
Ve druhém čtvrtletí 2023 dosáhl tento segment 2,8 % hrubé hodnoty transakcí, což je více než 2,7 % v prvním čtvrtletí a 2,4 % před rokem. Podání také odhalila obzvláště cennou příležitost v rámci obchodu se spotřebním zbožím, kde inzerenti meziročně vzrostli o 6 %.
Devnani ze společnosti Bernstein označil značky spotřebního zboží za „nejzajímavější část příběhu růstu tržeb společnosti Instacart“, která nabízí vysoké marže. Tento segment označil za „obrovskou příležitost“, kterou by měla konkurence využít, protože tyto společnosti vynakládají na reklamu přibližně 30 % hrubých tržeb.
Podle analytika společnosti UBS Lloyda Walmsleyho by měla reklama prostřednictvím společností DoorDash, Uber a Instacart také vzbudit větší zájem, protože zmizí cookies třetích stran a značky „získají důvěru“ v návratnost výdajů na reklamu prostřednictvím těchto kanálů.
Podané informace také odhalily poznatky o chování zákazníků, které mohou společnosti DoorDash i Uber využít ve svých začínajících segmentech potravinářství.
Údaje ukázaly, že noví zákazníci společnosti Instacart se ukazují být většími utráceči než v minulosti a v první polovině roku utratili 1,6krát více než tato skupina uživatelů před pandemií Covid-19.
Ukazuje se také, že uživatelé, kteří si předplácejí službu Instacart+, utrácejí měsíčně výrazně více za větší počet objednávek a mají tendenci nakupovat u dvakrát více prodejců než běžní uživatelé. Tato skupina se také v prvním pololetí podílela na více než polovině GTV.

„Myslíme si, že chování skupin by mělo být pro DASH dobrým znamením, protože její služba DashMart se začíná rozšiřovat a zákazníci na platformě začínají dospívat,“ napsal Walmsley a dodal, že členské programy obou společností mají potenciál přinést vyšší příspěvky.
„Obezřetné čtení“
Navzdory všeobecnému optimismu ohledně dlouhodobého výhledu podnikání v oblasti doručování potravin odhalila dokumentace také některé obavy z krátkodobého růstu objednávek na doručování potravin.
Společnost Instacart zveřejnila, že v prvním pololetí došlo v meziročním srovnání ke stagnaci objednávek, a poznamenala, že zákazníci nakupují méně zboží nebo snižují ceny v důsledku inflace. Společnost také uvedla, že očekává, že průměrná hodnota objednávky bude zaostávat za maximem z roku 2020, které činí 121 USD.
Čísla o objednávkách a průměrné hodnotě objednávek společnosti Instacart jsou pro segmenty doručování potravin společností Uber a DoorDash z krátkodobého hlediska „opatrným čtením“, ale v delším časovém horizontu by chování skupin, rostoucí penetrace reklamy a uživatelé předplatného měli zajistit růst horní linie, uvedl Walmsley.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky