V posledním roce se o této platformě hodně mluví. A my jsme zvědavi, jaká bude její blízká budoucnost.
Dne 14. října roku 2009 sociální síť Twitter oficiálně oznámila, že poprvé dosáhla zisku. To představovalo významný okamžik v historii společnosti, neboť prokázala schopnost zpeněžit svou platformu. Dnes Twitter známe pod novou značkou X – a jsme si docela dobře jisti, že Elon Musk ji přivede ještě k mnohem zajímavějším ziskům. Pojďme se na tento působivý příběh podívat o něco blíže.
Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1962 – Špionážní letoun U-2 vyfotografoval sovětské raketové základny na Kubě. Dramaticky se vystupňovalo napětí v Kubánské krizi.
1968 – Americký sprinter Jim Hines se stal prvním člověkem v historii, který oficiálně zaběhl stometrový sprint pod 10,00 sekund.
1981 – Viceprezident Husní Mubárak nahradil ve funkci prezidenta Egypta Anvara as-Sádáta.
2012 – Felix Baumgartner uskutečnil „Skok ze stratosféry“.
2017 – Nejméně 240 lidí bylo zabito při sérii výbuchů v somálském hlavním městě Mogadišu.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1968 – Byla založena společnost Live Event and Presentation Company, obecně známá jako Live Nation. Ta je jednou z největších světových společností zabývajících se živou produkcí. Věnuje se pořádání koncertů, prodeji vstupenek a správě umělců.
2013 – Společnost Microsoft oznámila akvizici divize zařízení a služeb společnosti Nokia za přibližně 7,2 miliardy dolarů. Tento krok byl součástí strategie společnosti Microsoft, jejímž cílem bylo agresivněji vstoupit na trh s chytrými telefony.
2015 – Společnost Anheuser-Busch InBev, jedna z největších pivovarnických společností na světě, učinila oficiální nabídku na převzetí svého konkurenta, společnosti SABMiller, za přibližně 104 miliard USD. Tato navrhovaná fúze byla jednou z největších transakcí v historii pivovarnického průmyslu.
Twitter, X, Elon Musk – a vše kolem
X, dříve známá (2006-23) jako Twitter, je online platforma sociálních médií a mikroblogovací služba, která šíří krátké zprávy o maximálně 280 znacích a která měla vliv na utváření politiky a kultury na počátku 21. století.Uživatel napíše zprávu a odešle ji na server X, který ji předá seznamu dalších uživatelů (tzv. followerů), kteří se přihlásili k odběru zpráv odesílatele. Kromě toho se uživatelé mohou vzájemně zapojit pomocí zmínek (pomocí znaku @; např. @X) a mohou se rozhodnout sledovat konkrétní témata kliknutím na hashtagy (pomocí znaku #; např. #movies).Tyto funkce vytvářejí jakýsi dialog a mohou zvýšit počet sledujících v daném kanálu na miliony.
Twitter vznikl z podcastového podniku Odeo, který v roce 2004 založili Evan Williams, Biz Stone a Noah Glass. (Williams a Stone předtím pracovali ve společnosti Google a Williams vytvořil populární nástroj pro tvorbu webových stránek Blogger).Společnost Apple v roce 2005 oznámila, že do své aplikace pro digitální média iTunes přidá podcasty, a vedení Odeo mělo pocit, že společnost nemůže Applu konkurovat a že je třeba se vydat novým směrem. Zaměstnanci společnosti Odeo byli požádáni o nějaké zajímavé vedlejší projekty a inženýr Jack Dorsey navrhl službu krátkých zpráv (SMS), pomocí které by bylo možné posílat přátelům malé aktualizace podobné blogu. Glass navrhl název Twttr. Dorsey odeslal první zprávu („just setting up my twttr“) – nazvanou tweet – 21. března 2006 a dokončená verze Twitteru debutovala v červenci 2006. Williams, Stone a Dorsey viděli v produktu budoucnost, a tak v říjnu 2006 odkoupili společnost Odeo a založili společnost Obvious Corp. za účelem jeho dalšího rozvoje. Zájem o platformu prudce vzrostl poté, co byla v březnu 2007 představena na hudební a technologické konferenci South by Southwest v texaském Austinu. Následující měsíc byla díky přílivu rizikového kapitálu vytvořena společnost Twitter, Inc. jako právnická osoba a Dorsey se stal prvním výkonným ředitelem (CEO) Twitteru. V roce 2008 Williams Dorseyho z funkce generálního ředitele sesadil a o dva roky později Williamse ve funkci generálního ředitele nahradil provozní ředitel Dick Costolo.
Zdroj: BurzovníSvět.cz
Twitter byl od svého vzniku především bezplatnou SMS zprávou s prvkem sociální sítě. Jako takový postrádal jasný zdroj příjmů, jaký bylo možné najít na stránkách, které měly příjmy z bannerové reklamy nebo členských poplatků. S nárůstem počtu unikátních návštěvníků o zhruba 1 300 % v roce 2009 bylo zřejmé, že Twitter je víc než jen výklenková kuriozita. Nicméně v roce, kdy se teprve poprvé podařilo dosáhnout zisku gigantu sociálních sítí Facebooku, nebylo jasné, zda Twitter dokáže dosáhnout finanční nezávislosti na svých investorech z oblasti rizikového kapitálu. V dubnu 2010 Twitter představil „propagované tweety“ – reklamy, které se budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání – jako svůj zamýšlený hlavní zdroj příjmů. Později téhož roku Twitter také oznámil Promoted Trends, které umisťovaly propagovaný obsah mezi ostatní trendy, a Promoted Accounts, které umisťovaly propagované účty do seznamu navrhovaných účtů, které by uživatelé mohli chtít sledovat.
Kořeny sociální sítě Twitter byly zřejmé v dubnu 2009, kdy herec Ashton Kutcher zvítězil v závodě se CNN a stal se prvním uživatelem Twitteru, který nasbíral více než milion sledujících. Zatímco „sledování e-shopů“ celebrit zůstalo významným lákadlem této služby, firmy brzy začaly posílat tweety o propagačních akcích a událostech a politické kampaně objevily hodnotu Twitteru jako komunikačního nástroje. V amerických prezidentských volbách v roce 2008 dominoval Barack Obama ve sféře sociálních médií nad svým soupeřem Johnem McCainem, který nasbíral téměř čtyřikrát více přátel na Myspace a více než dvacetkrát více sledujících na Twitteru. Tento vývoj prakticky zajistil, že budoucí kandidáti zahrnou přítomnost na sociálních sítích do svých mediálních strategií.
Snad nejpozoruhodnějším krokem ve vývoji Twitteru však bylo jeho větší využití jako nástroje pro novináře. Twitter se proměnil v aktuální zdroj zpráv, který překračoval politické hranice. Dne 15. ledna 2009 se na Twitteru objevila zpráva o úspěšném přistání letu 1549 společnosti US Airways na řece Hudson v New Yorku, kterou napsal cestující příměstského trajektu Janis Krums. Narychlo pořízený snímek cestujících vystupujících z napůl potopeného letadla byl nahrán na Twitpic.com, službu pro ukládání fotografií pro uživatele Twitteru, a stránka se okamžitě zhroutila, protože se ji pokusily zobrazit tisíce uživatelů Twitteru najednou.
Zdroj: Twitter
Twitter se skutečně etabloval jako nový kanál pro šíření informací během událostí kolem íránských prezidentských voleb v červnu 2009. Zatímco státní sdělovací prostředky informovaly, že prezident Mahmúd Ahmadínežád snadno zvítězil, příznivci opozičního kandidáta Míra Hosejna Músávího vyšli do ulic na řadu demonstrací, které nakonec vyvolaly zásah vlády, při němž byli někteří demonstranti zraněni nebo zabiti. Téma #IranElection se stalo jedním z nejsledovanějších na Twitteru, protože příznivci Músávího koordinovali protesty a zveřejňovali živé aktualizace událostí v íránském hlavním městě. Dne 15. června, tři dny po volbách, Twitter na žádost amerického ministerstva zahraničí odložil 90minutovou údržbu a přeložil ji na 1:30 teheránského času, aby nenarušil tok informací uvnitř Íránu a z něj. Následující den bylo zahraničním novinářům zakázáno pokrývat opoziční shromáždění a Twitter spolu s dalšími sociálními sítěmi zaplnil prázdné místo po tradičních médiích. Vládní bezpečnostní složky se snažily zastavit tok informací blokováním jednotlivých uživatelů Twitteru, zatímco příznivci opozice vyzývali příznivce #IranElection, aby si změnili nastavení profilu na teheránské časové pásmo ve snaze překonat vládní filtry. Přestože protesty nevedly ke změně volebních výsledků ani k novým volbám, tweety de facto novinářů ukázaly potenciál netradičních médií obejít vládní cenzuru.
Poté, co Twitter prokázal svou všestrannost jako high-tech zpravodajská služba, upoutal pozornost těch, kteří by nejraději viděli, kdyby byly určité informace potlačeny. V srpnu 2009 se gruzínský profesor ekonomie, jehož tweety popisovaly dny předcházející vojenskému konfliktu mezi Ruskem a Gruzií v roce 2008, stal terčem masivního útoku s odepřením služby, který na několik hodin vyřadil celou stránku. Miliony uživatelů se pokoušely přihlásit na Twitter jen proto, aby je přivítala ikonická „selhávající velryba“ – obrázek kreslené velryby, kterou do vzduchu zvedá hejno ptáků, což signalizuje výpadek webu.
V roce 2009 Twitter také zavedl ověřovací odznak, modré zaškrtnutí, pro účty známých osobností. Manažer klubu St. Louis Cardinals Tony La Russa zažaloval Twitter kvůli parodickému účtu a Twitter v reakci na to oznámil, že bude ověřovat účty vládních agentur, veřejných činitelů a celebrit.
Po zemětřesení, které v lednu 2010 postihlo Haiti, potvrdil Twitter svou roli mocného nástroje pro šíření informací. Navíc se stal účinnou platformou pro získávání finančních prostředků, když Červený kříž spustil mobilní dárcovskou kampaň, která překonala všechna očekávání. Vysoce postavení uživatelé na Twitteru informovali o snaze pomoci obětem zemětřesení a mnoho jejich sledujících tuto zprávu tweetovalo a re-tweetovalo, což pomohlo Červenému kříži během 48 hodin po zemětřesení vybrat více než 8 milionů dolarů.
V září 2013 Twitter podal žádost o vstup na burzu. Veřejnosti to oznámila na Twitteru. Její primární veřejná nabídka akcií (IPO) v listopadu vynesla 1,8 miliardy dolarů, čímž její tržní hodnota dosáhla 31 miliard dolarů.
Dorsey se vrátil do funkce generálního ředitele v říjnu 2015. Popularita Twitteru stále rostla, ale stále nebyl ziskový, proto přidal další funkce ve snaze zvýšit interakci uživatelů. V říjnu 2015 Twitter přidal novou funkci Moments, která uživatelům i samotné službě umožňovala vytvářet kurátorské tematické sbírky tweetů a dalšího obsahu. Momenty se v aplikaci zobrazovaly na viditelném místě na vlastní kartě, ale v lednu 2017 Twitter nahradil Momenty službou Explore, v níž se shromažďovala trendová témata včetně Momentů. V roce 2017 byl limit znaků pro tweet zvýšen ze 140 na 280 znaků. Flotily, přidané v listopadu 2020, byly sbírky tweetů a dalšího obsahu, které byly navrženy tak, aby zmizely do 24 hodin, podobně jako Stories na sociálních sítích Snapchat, Instagram a Facebook. Fleety se však u uživatelů neuchytily a funkce byla v srpnu 2021 zrušena. V květnu 2021 Twitter představil funkci Spaces, v níž mohly účty s více než 600 sledujícími hostovat živé zvukové konverzace.
K nejradikálnější změně došlo v březnu 2016, kdy Twitter nahradil chronologickou časovou osu (v níž byly tweety řazeny podle času) algoritmickou časovou osou, v níž se jako první zobrazovaly tweety, které byly ve službě populární, nebo dokonce tweety, které se líbily lidem, které uživatel sledoval. Twitter tvrdil, že tato změna přiměla uživatele k interakci s ostatními a dokonce k většímu počtu tweetů, ale někteří ji kritizovali jako vytvoření zážitku, který vytvoří informační bublinu potvrzující uživatele v jejich dosavadních předsudcích.
Twitter se nakonec stal ziskovým v posledním čtvrtletí roku 2017, kdy měl 330 milionů uživatelů měsíčně. Počátkem roku 2019 Twitter přešel od sledování měsíčních uživatelů k „zpeněžitelným denním aktivním uživatelům“, tedy počtu uživatelů za den, kteří byli vystaveni reklamám. Na konci roku 2021 měla služba 217 milionů zpeněžitelných denních aktivních uživatelů. V listopadu 2021 Dorsey opět odstoupil z funkce generálního ředitele a nahradil ho technologický ředitel Parag Agrawal.
V roce 2022 Twitter oznámil, že jej za přibližně 44 miliard dolarů koupí americký podnikatel jihoafrického původu Elon Musk. Musk se měl stát jediným vlastníkem společnosti. O tři měsíce později Musk oznámil, že svou nabídku na koupi Twitteru stahuje s odvoláním na obavy z botových účtů a s tvrzením, že společnost „podstatně porušuje několik ustanovení“ kupní smlouvy. Bret Taylor, předseda představenstva společnosti Twitter, reagoval prohlášením, že společnost je „odhodlána uzavřít transakci za cenu a podmínek dohodnutých s panem Muskem“. Do té doby akcie Twitteru klesly zhruba o třetinu oproti Muskově navrhované kupní ceně. V červenci 2022 Twitter Muska zažaloval, aby ho přiměl k odkoupení společnosti, a v září 2022 akcionáři Twitteru hlasovali o přijetí Muskovy nabídky.
Musk koupil Twitter v říjnu 2022 za 44 miliard dolarů za jím původně navrhovanou cenu 54,20 dolaru za akcii. Mezi jeho první kroky v roli majitele Twitteru patřilo propuštění zhruba poloviny zaměstnanců společnosti a umožnění uživatelům zakoupit si ověření modrou kontrolní značkou za 8 dolarů měsíčně. Rozpustil také orgán Twitteru pro moderaci obsahu a obnovil mnoho zakázaných účtů, zejména účet bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa, který byl suspendován po útoku na americký Kapitol 6. ledna 2021. Příjmy z reklamy prudce poklesly, protože mnoho společností stáhlo své reklamy na platformě. V červenci 2023 Musk změnil název společnosti z Twitter na X; tweety se změnou staly příspěvky.
Zdroj: Shutterstock
V posledním roce se o této platformě hodně mluví. A my jsme zvědavi, jaká bude její blízká budoucnost.Dne 14. října roku 2009 sociální síť Twitter oficiálně oznámila, že poprvé dosáhla zisku. To představovalo významný okamžik v historii společnosti, neboť prokázala schopnost zpeněžit svou platformu. Dnes Twitter známe pod novou značkou X – a jsme si docela dobře jisti, že Elon Musk ji přivede ještě k mnohem zajímavějším ziskům. Pojďme se na tento působivý příběh podívat o něco blíže.Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1962 – Špionážní letoun U-2 vyfotografoval sovětské raketové základny na Kubě. Dramaticky se vystupňovalo napětí v Kubánské krizi.
1968 – Americký sprinter Jim Hines se stal prvním člověkem v historii, který oficiálně zaběhl stometrový sprint pod 10,00 sekund.
1981 – Viceprezident Husní Mubárak nahradil ve funkci prezidenta Egypta Anvara as-Sádáta.
2012 – Felix Baumgartner uskutečnil „Skok ze stratosféry“.
2017 – Nejméně 240 lidí bylo zabito při sérii výbuchů v somálském hlavním městě Mogadišu.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1968 – Byla založena společnost Live Event and Presentation Company, obecně známá jako Live Nation. Ta je jednou z největších světových společností zabývajících se živou produkcí. Věnuje se pořádání koncertů, prodeji vstupenek a správě umělců.
2013 – Společnost Microsoft oznámila akvizici divize zařízení a služeb společnosti Nokia za přibližně 7,2 miliardy dolarů. Tento krok byl součástí strategie společnosti Microsoft, jejímž cílem bylo agresivněji vstoupit na trh s chytrými telefony.
2015 – Společnost Anheuser-Busch InBev, jedna z největších pivovarnických společností na světě, učinila oficiální nabídku na převzetí svého konkurenta, společnosti SABMiller, za přibližně 104 miliard USD. Tato navrhovaná fúze byla jednou z největších transakcí v historii pivovarnického průmyslu.
X, dříve známá jako Twitter, je online platforma sociálních médií a mikroblogovací služba, která šíří krátké zprávy o maximálně 280 znacích a která měla vliv na utváření politiky a kultury na počátku 21. století.Uživatel napíše zprávu a odešle ji na server X, který ji předá seznamu dalších uživatelů , kteří se přihlásili k odběru zpráv odesílatele. Kromě toho se uživatelé mohou vzájemně zapojit pomocí zmínek a mohou se rozhodnout sledovat konkrétní témata kliknutím na hashtagy .Tyto funkce vytvářejí jakýsi dialog a mohou zvýšit počet sledujících v daném kanálu na miliony.Twitter vznikl z podcastového podniku Odeo, který v roce 2004 založili Evan Williams, Biz Stone a Noah Glass. .Společnost Apple v roce 2005 oznámila, že do své aplikace pro digitální média iTunes přidá podcasty, a vedení Odeo mělo pocit, že společnost nemůže Applu konkurovat a že je třeba se vydat novým směrem. Zaměstnanci společnosti Odeo byli požádáni o nějaké zajímavé vedlejší projekty a inženýr Jack Dorsey navrhl službu krátkých zpráv , pomocí které by bylo možné posílat přátelům malé aktualizace podobné blogu. Glass navrhl název Twttr. Dorsey odeslal první zprávu – nazvanou tweet – 21. března 2006 a dokončená verze Twitteru debutovala v červenci 2006. Williams, Stone a Dorsey viděli v produktu budoucnost, a tak v říjnu 2006 odkoupili společnost Odeo a založili společnost Obvious Corp. za účelem jeho dalšího rozvoje. Zájem o platformu prudce vzrostl poté, co byla v březnu 2007 představena na hudební a technologické konferenci South by Southwest v texaském Austinu. Následující měsíc byla díky přílivu rizikového kapitálu vytvořena společnost Twitter, Inc. jako právnická osoba a Dorsey se stal prvním výkonným ředitelem Twitteru. V roce 2008 Williams Dorseyho z funkce generálního ředitele sesadil a o dva roky později Williamse ve funkci generálního ředitele nahradil provozní ředitel Dick Costolo.Twitter byl od svého vzniku především bezplatnou SMS zprávou s prvkem sociální sítě. Jako takový postrádal jasný zdroj příjmů, jaký bylo možné najít na stránkách, které měly příjmy z bannerové reklamy nebo členských poplatků. S nárůstem počtu unikátních návštěvníků o zhruba 1 300 % v roce 2009 bylo zřejmé, že Twitter je víc než jen výklenková kuriozita. Nicméně v roce, kdy se teprve poprvé podařilo dosáhnout zisku gigantu sociálních sítí Facebooku, nebylo jasné, zda Twitter dokáže dosáhnout finanční nezávislosti na svých investorech z oblasti rizikového kapitálu. V dubnu 2010 Twitter představil „propagované tweety“ – reklamy, které se budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání – jako svůj zamýšlený hlavní zdroj příjmů. Později téhož roku Twitter také oznámil Promoted Trends, které umisťovaly propagovaný obsah mezi ostatní trendy, a Promoted Accounts, které umisťovaly propagované účty do seznamu navrhovaných účtů, které by uživatelé mohli chtít sledovat.Kořeny sociální sítě Twitter byly zřejmé v dubnu 2009, kdy herec Ashton Kutcher zvítězil v závodě se CNN a stal se prvním uživatelem Twitteru, který nasbíral více než milion sledujících. Zatímco „sledování e-shopů“ celebrit zůstalo významným lákadlem této služby, firmy brzy začaly posílat tweety o propagačních akcích a událostech a politické kampaně objevily hodnotu Twitteru jako komunikačního nástroje. V amerických prezidentských volbách v roce 2008 dominoval Barack Obama ve sféře sociálních médií nad svým soupeřem Johnem McCainem, který nasbíral téměř čtyřikrát více přátel na Myspace a více než dvacetkrát více sledujících na Twitteru. Tento vývoj prakticky zajistil, že budoucí kandidáti zahrnou přítomnost na sociálních sítích do svých mediálních strategií.Snad nejpozoruhodnějším krokem ve vývoji Twitteru však bylo jeho větší využití jako nástroje pro novináře. Twitter se proměnil v aktuální zdroj zpráv, který překračoval politické hranice. Dne 15. ledna 2009 se na Twitteru objevila zpráva o úspěšném přistání letu 1549 společnosti US Airways na řece Hudson v New Yorku, kterou napsal cestující příměstského trajektu Janis Krums. Narychlo pořízený snímek cestujících vystupujících z napůl potopeného letadla byl nahrán na Twitpic.com, službu pro ukládání fotografií pro uživatele Twitteru, a stránka se okamžitě zhroutila, protože se ji pokusily zobrazit tisíce uživatelů Twitteru najednou.Twitter se skutečně etabloval jako nový kanál pro šíření informací během událostí kolem íránských prezidentských voleb v červnu 2009. Zatímco státní sdělovací prostředky informovaly, že prezident Mahmúd Ahmadínežád snadno zvítězil, příznivci opozičního kandidáta Míra Hosejna Músávího vyšli do ulic na řadu demonstrací, které nakonec vyvolaly zásah vlády, při němž byli někteří demonstranti zraněni nebo zabiti. Téma #IranElection se stalo jedním z nejsledovanějších na Twitteru, protože příznivci Músávího koordinovali protesty a zveřejňovali živé aktualizace událostí v íránském hlavním městě. Dne 15. června, tři dny po volbách, Twitter na žádost amerického ministerstva zahraničí odložil 90minutovou údržbu a přeložil ji na 1:30 teheránského času, aby nenarušil tok informací uvnitř Íránu a z něj. Následující den bylo zahraničním novinářům zakázáno pokrývat opoziční shromáždění a Twitter spolu s dalšími sociálními sítěmi zaplnil prázdné místo po tradičních médiích. Vládní bezpečnostní složky se snažily zastavit tok informací blokováním jednotlivých uživatelů Twitteru, zatímco příznivci opozice vyzývali příznivce #IranElection, aby si změnili nastavení profilu na teheránské časové pásmo ve snaze překonat vládní filtry. Přestože protesty nevedly ke změně volebních výsledků ani k novým volbám, tweety de facto novinářů ukázaly potenciál netradičních médií obejít vládní cenzuru.Poté, co Twitter prokázal svou všestrannost jako high-tech zpravodajská služba, upoutal pozornost těch, kteří by nejraději viděli, kdyby byly určité informace potlačeny. V srpnu 2009 se gruzínský profesor ekonomie, jehož tweety popisovaly dny předcházející vojenskému konfliktu mezi Ruskem a Gruzií v roce 2008, stal terčem masivního útoku s odepřením služby, který na několik hodin vyřadil celou stránku. Miliony uživatelů se pokoušely přihlásit na Twitter jen proto, aby je přivítala ikonická „selhávající velryba“ – obrázek kreslené velryby, kterou do vzduchu zvedá hejno ptáků, což signalizuje výpadek webu.V roce 2009 Twitter také zavedl ověřovací odznak, modré zaškrtnutí, pro účty známých osobností. Manažer klubu St. Louis Cardinals Tony La Russa zažaloval Twitter kvůli parodickému účtu a Twitter v reakci na to oznámil, že bude ověřovat účty vládních agentur, veřejných činitelů a celebrit.Po zemětřesení, které v lednu 2010 postihlo Haiti, potvrdil Twitter svou roli mocného nástroje pro šíření informací. Navíc se stal účinnou platformou pro získávání finančních prostředků, když Červený kříž spustil mobilní dárcovskou kampaň, která překonala všechna očekávání. Vysoce postavení uživatelé na Twitteru informovali o snaze pomoci obětem zemětřesení a mnoho jejich sledujících tuto zprávu tweetovalo a re-tweetovalo, což pomohlo Červenému kříži během 48 hodin po zemětřesení vybrat více než 8 milionů dolarů.V září 2013 Twitter podal žádost o vstup na burzu. Veřejnosti to oznámila na Twitteru. Její primární veřejná nabídka akcií v listopadu vynesla 1,8 miliardy dolarů, čímž její tržní hodnota dosáhla 31 miliard dolarů.Dorsey se vrátil do funkce generálního ředitele v říjnu 2015. Popularita Twitteru stále rostla, ale stále nebyl ziskový, proto přidal další funkce ve snaze zvýšit interakci uživatelů. V říjnu 2015 Twitter přidal novou funkci Moments, která uživatelům i samotné službě umožňovala vytvářet kurátorské tematické sbírky tweetů a dalšího obsahu. Momenty se v aplikaci zobrazovaly na viditelném místě na vlastní kartě, ale v lednu 2017 Twitter nahradil Momenty službou Explore, v níž se shromažďovala trendová témata včetně Momentů. V roce 2017 byl limit znaků pro tweet zvýšen ze 140 na 280 znaků. Flotily, přidané v listopadu 2020, byly sbírky tweetů a dalšího obsahu, které byly navrženy tak, aby zmizely do 24 hodin, podobně jako Stories na sociálních sítích Snapchat, Instagram a Facebook. Fleety se však u uživatelů neuchytily a funkce byla v srpnu 2021 zrušena. V květnu 2021 Twitter představil funkci Spaces, v níž mohly účty s více než 600 sledujícími hostovat živé zvukové konverzace.K nejradikálnější změně došlo v březnu 2016, kdy Twitter nahradil chronologickou časovou osu algoritmickou časovou osou, v níž se jako první zobrazovaly tweety, které byly ve službě populární, nebo dokonce tweety, které se líbily lidem, které uživatel sledoval. Twitter tvrdil, že tato změna přiměla uživatele k interakci s ostatními a dokonce k většímu počtu tweetů, ale někteří ji kritizovali jako vytvoření zážitku, který vytvoří informační bublinu potvrzující uživatele v jejich dosavadních předsudcích.Twitter se nakonec stal ziskovým v posledním čtvrtletí roku 2017, kdy měl 330 milionů uživatelů měsíčně. Počátkem roku 2019 Twitter přešel od sledování měsíčních uživatelů k „zpeněžitelným denním aktivním uživatelům“, tedy počtu uživatelů za den, kteří byli vystaveni reklamám. Na konci roku 2021 měla služba 217 milionů zpeněžitelných denních aktivních uživatelů. V listopadu 2021 Dorsey opět odstoupil z funkce generálního ředitele a nahradil ho technologický ředitel Parag Agrawal.V roce 2022 Twitter oznámil, že jej za přibližně 44 miliard dolarů koupí americký podnikatel jihoafrického původu Elon Musk. Musk se měl stát jediným vlastníkem společnosti. O tři měsíce později Musk oznámil, že svou nabídku na koupi Twitteru stahuje s odvoláním na obavy z botových účtů a s tvrzením, že společnost „podstatně porušuje několik ustanovení“ kupní smlouvy. Bret Taylor, předseda představenstva společnosti Twitter, reagoval prohlášením, že společnost je „odhodlána uzavřít transakci za cenu a podmínek dohodnutých s panem Muskem“. Do té doby akcie Twitteru klesly zhruba o třetinu oproti Muskově navrhované kupní ceně. V červenci 2022 Twitter Muska zažaloval, aby ho přiměl k odkoupení společnosti, a v září 2022 akcionáři Twitteru hlasovali o přijetí Muskovy nabídky.Musk koupil Twitter v říjnu 2022 za 44 miliard dolarů za jím původně navrhovanou cenu 54,20 dolaru za akcii. Mezi jeho první kroky v roli majitele Twitteru patřilo propuštění zhruba poloviny zaměstnanců společnosti a umožnění uživatelům zakoupit si ověření modrou kontrolní značkou za 8 dolarů měsíčně. Rozpustil také orgán Twitteru pro moderaci obsahu a obnovil mnoho zakázaných účtů, zejména účet bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa, který byl suspendován po útoku na americký Kapitol 6. ledna 2021. Příjmy z reklamy prudce poklesly, protože mnoho společností stáhlo své reklamy na platformě. V červenci 2023 Musk změnil název společnosti z Twitter na X; tweety se změnou staly příspěvky.