Tento mírný nárůst přichází navzdory nedávnému uvedení velmi očekávaného chytrého telefonu Mate 60 Pro a rostoucímu prodeji elektromobilů (EV).
Tržby společnosti Huawei za prvních devět měsíců roku 2021 meziročně nabobtnaly o 2,4 % na 456,6 miliardy jüanů (cca 62,33 miliardy USD), což je nejvyšší hodnota za dané období od roku 2020, a to i přes přetrvávající americké sankce, které začaly v roce 2019. Navzdory těmto trestním opatřením, která omezují přístup společnosti Huawei ke špičkovým technologiím, se smartphone společnosti Mate 60 Pro může díky důmyslnému polovodičovému čipu pochlubit rychlostí stahování spojenou s 5G.
Společnost Huawei telefon v tichosti uvedla na trh v Číně koncem srpna a rozhodla se, že během zářijové akce k uvedení sezónních produktů na trh o zařízení více neprozradí. Společnost Counterpoint Research informovala o prodeji více než 1,6 milionu zařízení řady Mate 60 během úvodního šestitýdenního prodejního cyklu. Výzkumná firma uvedla, že přibližně 75 % prodaných kusů tvořily modely Pro, což znamená přibližně 1,2 milionu prodaných kusů.
Naproti tomu společnost Apple, která v září představila svůj iPhone 15, by měla letos v Číně prodat 10 milionů kusů nového telefonu, což podle šanghajské společnosti CINNO Research přispěje k celkovému odhadovanému prodeji 45,5 milionu kusů iPhonů v zemi. Společnost Counterpoint Research však uvedla, že prodej chytrých telefonů Apple ve třetím čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím loňského roku prudce klesl o 10 %, zatímco u společnosti Huawei došlo k nárůstu prodeje o neuvěřitelných 37 %.
Kromě mobilních technologií se společnost Huawei prosadila také na rychle se rozvíjejícím čínském trhu s novými energetickými vozidly, který zahrnuje hybridní a bateriové automobily. Společnost Huawei nabízí výrobcům automobilů své operační systémy a komponenty, jako je například technologie asistence řidiče. Ve spolupráci s výrobcem Seres představila společnost Huawei v prosinci 2021 svou vlastní značku elektromobilů s názvem Aito. Richard Yu, šéf spotřebitelské divize společnosti Huawei a podniků souvisejících s automobily, oznámil prostřednictvím sociálních médií, že počet objednávek modelu Aito M7 překročil 60 000 k 16. říjnu 2021, tedy pouhý měsíc po jeho uvedení na trh. Společnost Aito následně ve středu odhalila, že předobjednávky na chystané SUV M9 přesáhly 15 000 kusů.
Zdroj: Getty Images
Přestože je společnost Huawei v soukromém vlastnictví a ve svém posledním prohlášení nezveřejňuje příjmy podle jednotlivých segmentů podnikání, odhalila, že zaznamenala částečné zisky z prodeje blíže nespecifikovaných podniků. Podle společnosti Huawei činila její čistá zisková marže za prvních devět měsíců roku 16 %, což představuje slušný nárůst oproti předchozí 15% marži doložené za první pololetí, neboť tržby vzrostly o 3,1 %.
Podle hodnocení údajů společnosti CNBC dosáhly tržby společnosti Huawei ve třetím čtvrtletí 145,7 miliardy jüanů, což představuje 1% nárůst oproti 144,2 miliardy jüanů ve stejném čtvrtletí loňského roku. Společnost Huawei ve třetím čtvrtletí nadále rozvíjela své podnikání v oblasti licencování patentů a uzavřela dohody se společnostmi, jako jsou Xiaomi a Ericsson, které se týkaly připojení 5G.
Společnost Huawei uvedla na trh podnikové aplikace založené na 5G v odvětvích, jako je těžební průmysl, přístavy a výroba. V páteční zprávě společnosti však nebyly uvedeny jasné informace o příjmech, které tyto podniky ve třetím čtvrtletí vygenerovaly, pokud vůbec nějaké.
Telekomunikační gigant pokračuje v posouvání svých hranic na mezinárodních trzích a v září rozšířil své cloudové podnikání do Saúdské Arábie. Tento týden společnost také představila novou výzkumnou laboratoř ve Finsku, která je určena speciálně pro testování nositelných zařízení pro zdraví a fitness.
Navzdory těmto pokrokům Spojené státy nadále považují Huawei za potenciální hrozbu pro národní bezpečnost kvůli údajným vazbám na Komunistickou stranu Číny a čínskou armádu – obvinění, která Huawei běžně a důrazně popírá.
Tento mírný nárůst přichází navzdory nedávnému uvedení velmi očekávaného chytrého telefonu Mate 60 Pro a rostoucímu prodeji elektromobilů .Tržby společnosti Huawei za prvních devět měsíců roku 2021 meziročně nabobtnaly o 2,4 % na 456,6 miliardy jüanů , což je nejvyšší hodnota za dané období od roku 2020, a to i přes přetrvávající americké sankce, které začaly v roce 2019. Navzdory těmto trestním opatřením, která omezují přístup společnosti Huawei ke špičkovým technologiím, se smartphone společnosti Mate 60 Pro může díky důmyslnému polovodičovému čipu pochlubit rychlostí stahování spojenou s 5G.Společnost Huawei telefon v tichosti uvedla na trh v Číně koncem srpna a rozhodla se, že během zářijové akce k uvedení sezónních produktů na trh o zařízení více neprozradí. Společnost Counterpoint Research informovala o prodeji více než 1,6 milionu zařízení řady Mate 60 během úvodního šestitýdenního prodejního cyklu. Výzkumná firma uvedla, že přibližně 75 % prodaných kusů tvořily modely Pro, což znamená přibližně 1,2 milionu prodaných kusů.Naproti tomu společnost Apple, která v září představila svůj iPhone 15, by měla letos v Číně prodat 10 milionů kusů nového telefonu, což podle šanghajské společnosti CINNO Research přispěje k celkovému odhadovanému prodeji 45,5 milionu kusů iPhonů v zemi. Společnost Counterpoint Research však uvedla, že prodej chytrých telefonů Apple ve třetím čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím loňského roku prudce klesl o 10 %, zatímco u společnosti Huawei došlo k nárůstu prodeje o neuvěřitelných 37 %.Kromě mobilních technologií se společnost Huawei prosadila také na rychle se rozvíjejícím čínském trhu s novými energetickými vozidly, který zahrnuje hybridní a bateriové automobily. Společnost Huawei nabízí výrobcům automobilů své operační systémy a komponenty, jako je například technologie asistence řidiče. Ve spolupráci s výrobcem Seres představila společnost Huawei v prosinci 2021 svou vlastní značku elektromobilů s názvem Aito. Richard Yu, šéf spotřebitelské divize společnosti Huawei a podniků souvisejících s automobily, oznámil prostřednictvím sociálních médií, že počet objednávek modelu Aito M7 překročil 60 000 k 16. říjnu 2021, tedy pouhý měsíc po jeho uvedení na trh. Společnost Aito následně ve středu odhalila, že předobjednávky na chystané SUV M9 přesáhly 15 000 kusů.Přestože je společnost Huawei v soukromém vlastnictví a ve svém posledním prohlášení nezveřejňuje příjmy podle jednotlivých segmentů podnikání, odhalila, že zaznamenala částečné zisky z prodeje blíže nespecifikovaných podniků. Podle společnosti Huawei činila její čistá zisková marže za prvních devět měsíců roku 16 %, což představuje slušný nárůst oproti předchozí 15% marži doložené za první pololetí, neboť tržby vzrostly o 3,1 %.Podle hodnocení údajů společnosti CNBC dosáhly tržby společnosti Huawei ve třetím čtvrtletí 145,7 miliardy jüanů, což představuje 1% nárůst oproti 144,2 miliardy jüanů ve stejném čtvrtletí loňského roku. Společnost Huawei ve třetím čtvrtletí nadále rozvíjela své podnikání v oblasti licencování patentů a uzavřela dohody se společnostmi, jako jsou Xiaomi a Ericsson, které se týkaly připojení 5G.Společnost Huawei uvedla na trh podnikové aplikace založené na 5G v odvětvích, jako je těžební průmysl, přístavy a výroba. V páteční zprávě společnosti však nebyly uvedeny jasné informace o příjmech, které tyto podniky ve třetím čtvrtletí vygenerovaly, pokud vůbec nějaké.Telekomunikační gigant pokračuje v posouvání svých hranic na mezinárodních trzích a v září rozšířil své cloudové podnikání do Saúdské Arábie. Tento týden společnost také představila novou výzkumnou laboratoř ve Finsku, která je určena speciálně pro testování nositelných zařízení pro zdraví a fitness.Navzdory těmto pokrokům Spojené státy nadále považují Huawei za potenciální hrozbu pro národní bezpečnost kvůli údajným vazbám na Komunistickou stranu Číny a čínskou armádu – obvinění, která Huawei běžně a důrazně popírá.