Společnosti Danone a Nestlé, které vyrábějí spotřební zboží, oznámily, že v roce 2024 zpomalí zvyšování cen po dvou letech zdražování, které přimělo zákazníky hledat levnější alternativy výrobků, jako jsou jogurty a káva. Společnosti sice snižují zvyšování cen, ale zároveň uvedly, že ceny budou stále růst, aby kompenzovaly náklady na pracovní sílu a ceny dopravy. Britský konkurent Unilever rovněž uvedl, že se zvyšování cen zmírní. Odvětví baleného zboží se již více než dva roky potýká s vyššími cenami v důsledku zvýšených vstupních nákladů způsobených pandemií COVID-19 a konfliktem mezi Ruskem a Ukrajinou. Tyto rostoucí náklady ovlivnily globální dodavatelské řetězce a přispěly ke krizi životních nákladů. Investoři a analytici vyjádřili obavy, že společnosti příliš tlačí na zvyšování cen, a doporučili zaměřit se na marketing a inovace. Jak Nestlé, tak Danone očekávají v roce 2024 pomalejší růst organických tržeb, přičemž Nestlé předpokládá přibližně 4% růst a Danone očekává kolísání růstu cen. Společnost Unilever předpokládá, že inflace se v roce 2024 vrátí na běžnou úroveň kolem 2,5-3 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky