Klíčové body
- Společnost American Eagle představila novou strategii, která má v příštích třech letech podpořit ziskový růst.
- Společnost odepsala náklady na snížení hodnoty v hodnotě 94 milionů USD související s interní logistikou Quiet Platform.
- Maloobchodní prodejce oděvů překonal očekávání Wall Street díky silné poptávce a nižším přirážkám a vstupním nákladům.
Maloobchodní řetězec rovněž oznámil zisk za svátky, který překonal předpovědi Wall Street díky silné poptávce a snížení přirážek a vstupních nákladů. Akcie proto při čtvrtečním otevření trhů vzrostly o více než 8 %.
Výsledky společnosti ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí překonaly očekávání, která nastínil průzkum LSEG mezi finančními analytiky. Upravený zisk na akcii činil 61 centů oproti očekávaným 50 centům a tržby dosáhly 1,68 miliardy USD, což je více než předpokládaných 1,67 miliardy USD.
Vykázaný čistý zisk za čtvrtletí končící 3. února činil 6,32 milionu USD, tj. 3 centy na akcii, oproti 54,6 milionu USD, tj. 28 centů na akcii, ve stejném období předchozího roku. Po zohlednění jednorázových položek činil upravený zisk společnosti American Eagle 61 centů na akcii.
American Eagle Outfitters, Inc.
Tržby se zvýšily na 1,68 miliardy dolarů, což představuje zhruba 12% nárůst oproti 1,5 miliardy dolarů v předchozím roce. Pro aktuální čtvrtletí společnost American Eagle předpovídá středně velký jednociferný procentní nárůst tržeb, což odpovídá odhadu společnosti LSEG, který činí zhruba 5 %. Za celý rok společnost předpokládá nárůst o 2 až 4 %; vyšší hodnota by podle údajů LSEG překonala očekávání analytiků ve výši 2,9 %.
V reakci na pandemii Covid-19 společnost American Eagle výrazně investovala do řady přepravních a distribučních podniků a vytvořila Quiet Platforms, interní logistickou divizi společnosti. Tato jednotka byla vytvořena za účelem posílení vlastních přepravních potřeb společnosti a jejím cílem bylo přetvořit globální dodavatelský řetězec tím, že bude sloužit jako logistická platforma pro další společnosti.
Loni na jaře však vyšlo najevo, že Quiet Platforms nepřinesla očekávané výsledky. Ředitel a provozní ředitel segmentu podle RetailDive odešel ze společnosti, která se potýkala s restrukturalizací nevýkonného podniku. Společnost ve čtvrtém čtvrtletí absorbovala náklady na snížení hodnoty a restrukturalizaci spojené s Quiet Platforms ve výši 98,3 milionu USD. Velká část těchto nákladů se týkala snížení hodnoty goodwillu, nehmotného majetku a technologií, které byly vyřazeny z dlouhodobé strategie platformy. Náklady na odstupné zaměstnanců představovaly 4,3 milionu USD z těchto nákladů.
Navzdory finančním ztrátám finanční ředitel Mike Mathias pro CNBC sdělil, že platforma Quiet se ukázala jako přínosná pro celý podnik. Mathias trval na tom, že nová platforma významně přispěla k nárůstu hrubé marže společnosti, zejména díky pákovému efektu na náklady dodavatelského řetězce.
Společnost American Eagle v rámci svých dlouhodobých plánů zahájila strategický plán “posílení ziskového růstu” založený na třech klíčových cílech – Amplify, Execute a Optimize. Plán usiluje o dosažení ročního růstu provozního zisku v rozmezí středních až vysokých desítek let při 3% až 5% ročním růstu tržeb v příštích třech letech. Společnost dále usiluje o zvýšení provozní marže na přibližně 10 %.

Pro urychlení zisků hodlá American Eagle zvětšit své značky rozvojem stejnojmenné značky, posílením expanze značky Aerie a rozšířením nabídky aktivního oblečení u značky Offline. Společnost bude klást důraz na finanční disciplínu a optimalizaci provozu s cílem stimulovat růst a udržet dlouhodobou ziskovost.
Jennifer Foyleová, prezidentka a výkonná kreativní ředitelka společnosti American Eagle, během rozhovoru pro CNBC poznamenala: “Počínaje American Eagle… jsme se v posledních třech letech věnovali skutečné přestavbě této značky, racionalizaci vozového parku, racionalizaci počtu SKU, skutečnému zaměření na to, co nám chybělo.” Vyzdvihla uvedení nového designu prodejen, který dosahuje nadprůměrných výsledků, a podělila se o plán společnosti na základě tohoto úspěchu postupně renovovat svůj vozový park. Zdůraznila také působivý růst svého banneru Offline, který byl spuštěn v roce 2020 a který se v mnoha případech vyrovná objemu Aerie, nebo ji dokonce zastíní.
Foyleová tvrdila, že navzdory nasycenému trhu s aktivním oblečením společnost nachází úspěch díky tomu, že nabízí poutavý, pestrý a zábavný maloobchodní zážitek. S optimismem ohledně potenciálu pro Offline Foyleová předpokládalá přesvědčivé obchodní vyhlídky a spokojenost s nedávnými výsledky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky