Klíčové body
- Dohoda Microsoftu s Activision Blizzard bude testována s uvedením Call of Duty: Warzone Mobile.
- Plánované spuštění Warzone Mobile má více než 50 milionů předběžných registrací, což podporuje jeho potenciální úspěch jako jedné z nejočekávanějších mobilních her.
- Úspěch Warzone Mobile může Microsoftu umožnit posílení jeho pozice v mobilním herním trhu a ospravedlnit vysoké náklady spojené s akvizicí Activision Blizzard.
Jak technologie pokračují ve svém neúnavném pochodu vpřed, monumentální akvizice společnosti Activision Blizzard společností Microsoft zřejmě projde první významnou zkouškou v podobě blížícího se uvedení hry Call of Duty: Warzone Mobile, která je ukazatelem budoucnosti mobilních her a celkové strategie společnosti Microsoft v oblasti videoher. Efektivita historického obchodu – nejvelkolepějšího v análech herního průmyslu – nyní výrazně závisí na úspěchu chystané mobilní verze kultovní série Call of Duty, která se za svou dlouholetou herní existenci těší skvělé pověsti oblíbenosti.
Spuštění Call of Duty: Warzone Mobile je připraveno stát se významným přírůstkem do mobilních her, což působivě dokládá více než 50 milionů předběžných registrací. Tyto skutečnosti, označované za jednu z nejočekávanějších mobilních her, jsou slibným základem jejího úspěchu. Je to o to důležitější, že důvodem akvizice společnosti Activision společností Microsoft bylo posílení její pozice v odvětví mobilních her.
Vzhledem k tomu, že mobilní hry přinášejí obrovské příjmy, konglomeráty se neustále snaží posílit svou přítomnost v lukrativní oblasti mobilních her. Podle údajů výzkumné společnosti Newzoo vygenerují mobilní hry v roce 2023 ohromující příjmy ve výši 90,5 miliardy dolarů. Toto číslo představuje téměř polovinu, přesněji 49 %, celkových příjmů na celosvětovém trhu s videohrami.
Tento blížící se start by mohl společnost Microsoft potenciálně přinutit k zavedení vyhledávaného obchodu s mobilními aplikacemi pro videohry, čímž by si ukrojila svůj díl z rychle rostoucího obchodního koláče, na který mají monopol převážně technologičtí giganti Apple a Google ze skupiny Alphabet.
Přestože Call of Duty: Warzone Mobile nese model free-to-play, což se může zpočátku zdát jako omezení okamžitých příjmů ve srovnání s jeho konzolovými protějšky, finanční potenciál tohoto modelu by neměl být bagatelizován. Naopak, přístup free-to-play by mohl být zlatou husou, která stále dává. Svědčí o tom čísla z předchozí mobilní iterace této série, Call of Duty Mobile, u níž spotřebitelské výdaje po vydání v říjnu 2019 překročily 3 miliardy dolarů v roce 2023. Značná část těchto příjmů pochází z nákupu žetonů za reálné peníze, které pak hráči mohou utratit za herní předměty, převážně digitální zboží, jako jsou kostýmy pro jejich postavy.
Přestože vývoj hry Warzone Mobile předcházel akvizici společnosti Activision společností Microsoft, její vydání a následné aktualizace nabídnou přehled o tom, jak toto spojení probíhá. Zatímco Call of Duty Mobile vytvořila dceřiná společnost čínského Tencentu, a nikoliv společnost Activision ve vlastní režii, Warzone Mobile vznikla ve spolupráci několika studií pod hlavičkou Activisionu.
Chris Plummer, spolušéf mobilní divize společnosti Activision, se minulý měsíc na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně vyjádřil optimisticky. “Od Microsoftu jsme dostali pouze podporu. Byla velmi bezproblémová a podporující,” řekl v rozhovoru pro Barron’s.
Na rozdíl od tradiční konzolové a PC verze nebude Warzone Mobile umožňovat hraní napříč platformami, čímž by se hráči na chytrých telefonech nemohli zapojit do hry s hráči na konzolích a PC. Bude však podporovat křížový postup, což hráčům umožní odemknout obsah, který je přístupný nejen na mobilních zařízeních, ale také na některých konzolových a PC verzích her Call of Duty. Microsoft i Activision budou doufat, že tato funkce hráče přiláká a udrží jejich zapojení do hraní.
Hlavním cílem je dosažení dlouhé životnosti, což je rozhodující prvek, díky němuž je mobilní hra zdarma zisková i po svém prvním spuštění a období největšího zájmu. Přímým důkazem toho je hra Candy Crush Saga od společnosti Activision, která od svého uvedení na trh v roce 2012 nashromáždila neuvěřitelných 20 miliard dolarů v celoživotních příjmech a nadále se jí daří.
Nicméně přidat dlouhou životnost střílečce, jako je Call of Duty, kde se hráči neustále dožadují aktualizací grafiky a herních mechanismů, je náročný úkol. Záhada splnění očekávání kvality se projevila u společnosti Electronic Arts, když kvůli obavám o kvalitu zastavila vývoj dvou mobilních her – Apex Legends Mobile a Battlefield Mobile. Společnost Activision je však odhodlána ve svém poslání přinést kvalitní mobilní herní zážitek prostřednictvím hry Warzone Mobile.
“Každý rok v budoucnu bude vždy na špici a v akčním žánru nikdy taková mobilní hra nebyla,” potvrdil Plummer pro Barron’s.
Cesta k podobnému úspěchu mobilních her, jako je Candy Crush, pro Mobile Warzone zůstává pečlivým a časově náročným procesem. Přesto bylo mobilní herní spektrum nepochybně klíčové pro rozhodnutí Microsoftu utratit 69 miliard dolarů za akvizici Activisionu.
Pokud Call of Duty: Warzone Mobile úspěšně projde svým uvedením na trh a udrží si zájem i v následujících letech, mohl by Microsoftu a Activisionu poskytnout solidní ospravedlnění vysokých akvizičních nákladů. Budoucnost strategie společnosti Microsoft v oblasti videoher a oprávněnost odvážné akvizice společnosti Activision je nyní do značné míry závislá na úspěšném provedení a následném výkonu hry Call of Duty: Warzone Mobile, což tuto sérii staví do nebývalého světla.
Microsoft Corporation
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky