Akcie Spirit Airlines Inc. klesly o 9,5 % po větší ztrátě v prvním čtvrtletí než očekáváno
Společnost Spirit zveřejnila čistou ztrátu 142,6 milionu USD v prvním čtvrtletí, což je významné zvýšení oproti loňsku
Akcie společnosti Spirit klesly o 80 % od začátku roku; společnost se nyní soustředí na zlepšení finanční stability a obnovení důvěry akcionářů
se v pondělí propadly o 9,5 %, což bylo očekávané reakcí na nedávné zveřejnění výsledků prvního čtvrtletí, jež přinesly výraznější ztrátu, než se trh předpokládal. Tento pokles zasáhl trh v době, kdy se letecká společnost snažila zaměřit na svou budoucnost jako samostatná entita, po tom, co v březnu definitivně opustila plány na fúzi s JetBlue Airways Corp. Tato rozhodnutí způsobila určitou nejistotu v investorů, kteří nyní sledují, jakým směrem se Spirit Airlines ubírá a jak se bude vyvíjet v konkurenčním prostředí. Trh si teď klade otázky ohledně strategie společnosti a její schopnosti konkurovat v rámci odvětví, které prošlo výraznými změnami v důsledku pandemie a následných restrukturalizačních procesů.
Společnost Spirit se sídlem v Dania Beach na Floridě se trápila nad čistou ztrátou za první čtvrtletí ve výši 142,6 milionu USD, tj. 1,30 USD na akcii. Tato ztráta se podstatně zvýšila oproti ztrátě 103,9 milionu USD, neboli 95 centů na akcii, zdokumentované ve stejném období předchozího roku. Po úpravě o ztrátu na akcii se schodek zvýšil na 1,46 USD, což je nepatrně expanzivnější než konsensus 1,45 USD podle prognózy společnosti FactSet.
Letecké společnosti se podařilo zvýšit tržby o 0,7 % a posunout je na 1,47 miliardy dolarů z 1,46 miliardy dolarů o rok dříve. Tato hodnota překonala konsensus společnosti FactSet ve výši 1,27 miliardy USD. Pro druhé čtvrtletí Spirit očekával tržby v rozmezí 1,32 až 1,34 miliardy dolarů a upravenou provozní ztrátu v rozmezí 110 až 86 milionů dolarů.
Navzdory těmto prognózám analytik Citi Stephen Trent poznamenal, že výhledy letecké společnosti byly slabší, než se očekávalo. Trent tvrdil, že k naplnění předpokládaných finančních výsledků musí dopravce zaznamenat výrazné zlepšení poptávky mimo špičku. Za “výrazně nižší” než očekávání považoval výhled na druhé čtvrtletí také analytik společnosti Raymond James Savanthi Syth, především očekávání, která stanovila společnost Spirit svou prognózou ze začátku února, že do druhého nebo třetího čtvrtletí roku dosáhne kladných marží.
Finanční výsledky společnosti Spirit ovlivnily různé faktory. Významným nepříznivým faktorem byl dopad odloženého zaúčtování do zisku v důsledku úvěrů poskytnutých výrobcem motorů Pratt & Whitney (dceřiná společnost RTX Corp.) ve výši 230 bazických bodů. Vzhledem k tomu, že značná část letadel od společnosti Pratt & Whitney nebyla k dispozici pro provoz, představují tyto úvěry významný zásah do zisku.
Na pozadí těchto finančních skutečností klesl koeficient vytížení společnosti Spirit o 0,1 bodu na 80,7 %. Provozní náklady dosáhly za čtvrtletí celkem 1,47 miliardy dolarů při průměrné ekonomické ceně paliva 2,90 dolaru za galon. Na konci čtvrtletí měla letecká společnost k dispozici 1,2 miliardy dolarů likvidity a úvěry v rámci revolvingového úvěru.
Výsledky Spirit Airlines v prvním čtvrtletí ovlivnila také řada vnějších komplikací. Výkonný ředitel společnosti Spirit Ted Christie uvedl jako hlavní příčiny nepříznivé povětrnostní podmínky, zpoždění související s řízením letového provozu, zejména na východním pobřeží a na Floridě, a občanské nepokoje na Haiti.
Zdroj: Getty Images
Zároveň společnost Spirit obdržela od společnosti JetBlue platbu ve výši 69 milionů USD, která znamenala ukončení jejich neúspěšných plánů na fúzi. Díky těmto prostředkům se společnost Spirit v současnosti soustředí na první fázi svého samostatného obchodního plánu.
Christie podrobněji popsal tuto fázi, která zahrnuje dokončení dohody o kompenzaci za odlet letadel (AOG) se společností Pratt & Whitney, zlepšení pracovního kapitálu snížením krátkodobé kapacity, přizpůsobení zdrojů jejich předpokládané nižší úrovni kapacity a další zlepšení likvidity.
Christie optimisticky předpokládá, že kombinace kompenzace AOG, odložení letadel a úspor nákladů povede k navýšení hotovosti o 450 až 550 milionů dolarů do roku 2024. Letecká společnost v současné době vede jednání s držiteli věrnostních dluhopisů a držiteli konvertibilního dluhu splatného v září 2025 a v květnu 2026, přičemž řešení se očekává v létě tohoto roku.
Navzdory těmto snahám se akcie společnosti Spirit od začátku roku propadly o 80 %, což je v ostrém kontrastu s 8% růstem indexu S&P 500. Jakmile se společnost Spirit stane samostatným subjektem, zaměří se na stabilizaci svých finančních výsledků a obnovení důvěry akcionářů.
se v pondělí propadly o 9,5 %, což bylo očekávané reakcí na nedávné zveřejnění výsledků prvního čtvrtletí, jež přinesly výraznější ztrátu, než se trh předpokládal. Tento pokles zasáhl trh v době, kdy se letecká společnost snažila zaměřit na svou budoucnost jako samostatná entita, po tom, co v březnu definitivně opustila plány na fúzi s JetBlue Airways Corp. Tato rozhodnutí způsobila určitou nejistotu v investorů, kteří nyní sledují, jakým směrem se Spirit Airlines ubírá a jak se bude vyvíjet v konkurenčním prostředí. Trh si teď klade otázky ohledně strategie společnosti a její schopnosti konkurovat v rámci odvětví, které prošlo výraznými změnami v důsledku pandemie a následných restrukturalizačních procesů.Společnost Spirit se sídlem v Dania Beach na Floridě se trápila nad čistou ztrátou za první čtvrtletí ve výši 142,6 milionu USD, tj. 1,30 USD na akcii. Tato ztráta se podstatně zvýšila oproti ztrátě 103,9 milionu USD, neboli 95 centů na akcii, zdokumentované ve stejném období předchozího roku. Po úpravě o ztrátu na akcii se schodek zvýšil na 1,46 USD, což je nepatrně expanzivnější než konsensus 1,45 USD podle prognózy společnosti FactSet.Spirit Airlines, Inc. Letecké společnosti se podařilo zvýšit tržby o 0,7 % a posunout je na 1,47 miliardy dolarů z 1,46 miliardy dolarů o rok dříve. Tato hodnota překonala konsensus společnosti FactSet ve výši 1,27 miliardy USD. Pro druhé čtvrtletí Spirit očekával tržby v rozmezí 1,32 až 1,34 miliardy dolarů a upravenou provozní ztrátu v rozmezí 110 až 86 milionů dolarů.Navzdory těmto prognózám analytik Citi Stephen Trent poznamenal, že výhledy letecké společnosti byly slabší, než se očekávalo. Trent tvrdil, že k naplnění předpokládaných finančních výsledků musí dopravce zaznamenat výrazné zlepšení poptávky mimo špičku. Za “výrazně nižší” než očekávání považoval výhled na druhé čtvrtletí také analytik společnosti Raymond James Savanthi Syth, především očekávání, která stanovila společnost Spirit svou prognózou ze začátku února, že do druhého nebo třetího čtvrtletí roku dosáhne kladných marží.Finanční výsledky společnosti Spirit ovlivnily různé faktory. Významným nepříznivým faktorem byl dopad odloženého zaúčtování do zisku v důsledku úvěrů poskytnutých výrobcem motorů Pratt & Whitney ve výši 230 bazických bodů. Vzhledem k tomu, že značná část letadel od společnosti Pratt & Whitney nebyla k dispozici pro provoz, představují tyto úvěry významný zásah do zisku.Na pozadí těchto finančních skutečností klesl koeficient vytížení společnosti Spirit o 0,1 bodu na 80,7 %. Provozní náklady dosáhly za čtvrtletí celkem 1,47 miliardy dolarů při průměrné ekonomické ceně paliva 2,90 dolaru za galon. Na konci čtvrtletí měla letecká společnost k dispozici 1,2 miliardy dolarů likvidity a úvěry v rámci revolvingového úvěru.Výsledky Spirit Airlines v prvním čtvrtletí ovlivnila také řada vnějších komplikací. Výkonný ředitel společnosti Spirit Ted Christie uvedl jako hlavní příčiny nepříznivé povětrnostní podmínky, zpoždění související s řízením letového provozu, zejména na východním pobřeží a na Floridě, a občanské nepokoje na Haiti.Zároveň společnost Spirit obdržela od společnosti JetBlue platbu ve výši 69 milionů USD, která znamenala ukončení jejich neúspěšných plánů na fúzi. Díky těmto prostředkům se společnost Spirit v současnosti soustředí na první fázi svého samostatného obchodního plánu.Christie podrobněji popsal tuto fázi, která zahrnuje dokončení dohody o kompenzaci za odlet letadel se společností Pratt & Whitney, zlepšení pracovního kapitálu snížením krátkodobé kapacity, přizpůsobení zdrojů jejich předpokládané nižší úrovni kapacity a další zlepšení likvidity.Christie optimisticky předpokládá, že kombinace kompenzace AOG, odložení letadel a úspor nákladů povede k navýšení hotovosti o 450 až 550 milionů dolarů do roku 2024. Letecká společnost v současné době vede jednání s držiteli věrnostních dluhopisů a držiteli konvertibilního dluhu splatného v září 2025 a v květnu 2026, přičemž řešení se očekává v létě tohoto roku.Navzdory těmto snahám se akcie společnosti Spirit od začátku roku propadly o 80 %, což je v ostrém kontrastu s 8% růstem indexu S&P 500. Jakmile se společnost Spirit stane samostatným subjektem, zaměří se na stabilizaci svých finančních výsledků a obnovení důvěry akcionářů.