Pokorné rozhodování: Transparentnost a schopnost říkat „ne“ k nepodstatným úkolům
Optimalizace úkolů: Delegace, odložení a vynechání nepodstatných činností
roměna myšlení: Přechod od nutnosti dělat vše k zaměření na klíčové úkoly a stanovení hranic
Jednou z největších lekcí, kterou se zakladatelé startupů, nově povýšení manažeři, a dokonce i vedoucí pracovníci firem potřebují naučit, je dělat méně.
Nemluvím jen o delegování (i když s tímto konceptem se mnozí vedoucí pracovníci také potýkají). Mluvím o změně jejich myšlení, aby si osvojili přístup založený na pokoře, určili své limity a v první řadě vynechali ze svého seznamu úkolů ty, které nejsou podstatné.
Manažeři se možná dostali tam, kde jsou, tím, že říkali „ano“ příležitostem a neustále se snažili dělat víc, ale když jsou zodpovědní za ostatní, musí se naučit jemným, paradoxním nuancím, jak říkat ne.
Podívejme se na několik postřehů, jak můžete zlepšit své vedoucí zaměření s přístupem pokory – a vědět, kdy říci „ne“ seznamu úkolů.
Důležitost slova NE
Vedoucí pracovníci nemohou dělat všechno. Všichni máme stejných 24 hodin denně a čas vedoucích pracovníků je tím vzácnější a cennější, čím výše stoupají. Jako lídři musíme mít pokoru, abychom věděli, kdy nemůžeme stihnout všechno. Co musíme udělat, je zaměřit se na činnosti s nejvyšší hodnotou a eliminovat zbytek. Když to uděláme, můžeme dosáhnout téměř všeho.
V každodenním životě lidé příliš často říkají, že jsou „zaneprázdnění“, ve skutečnosti jsou nesoustředění a neefektivní. Jejich kalendář může být plný schůzek, ale nedosahují pokroku při plnění svých nejdůležitějších cílů.
Pokorní vedoucí pracovníci si necení zaneprázdněnosti pro ni samotnou. Místo toho se během dne soustředí na správné činnosti, které jsou pro jejich projekty a úspěch týmu nejdůležitější.
To často znamená říkat lidem ne, což může být těžké. Skutečná pokora však vyžaduje transparentnost a upřímnou komunikaci. Nebojte se, že když řeknete ne na schůzce nebo odmítnete vést nový projekt, lidé vás budou považovat za méně schopného. Místo toho se ozvěte, chraňte si svůj čas a vyčleňte si místo v kalendáři.
Vneste do svého seznamu úkolů tyto čtyři body
Prvním krokem k odstranění nepodstatných činností a zvýšení vaší produktivity jako vedoucího pracovníka je proměna vašeho seznamu úkolů.
Delegujte
Kdo jiný z vašeho týmu může tento úkol provést nebo vést tento projekt? Pokorní lídři se nesnaží dělat všechno sami; snaží se vytvářet příležitosti pro ostatní a navrhovat hladší průběh práce zapojením širšího týmu.
Zahoďte
Které položky ze svého seznamu úkolů prostě potřebujete „vypustit“? Důkladně se zamyslete, abyste vyčistili svou skříň na správu času. Zeptejte se sami sebe: Jste skutečně nadšeni z účasti na všech těch opakujících se schůzkách, nebo jsou tam některé z nich jen kvůli zvyku a rutině? Které projekty mají dobrou dynamiku a které skomírají?
Které iniciativy jsou na dobré cestě a kterým chybí podpora ze strany vašeho vedení? Vědět, které projekty opustit, které iniciativy zrušit a které produkty zlikvidovat, je důležitější než vybrat správného vítěze, kterého podpoříte. Pokud si uvědomíte, že projekt nestojí za váš čas, pravděpodobně nestojí ani za zdroje společnosti.
Odložte
Které položky stojí za to, ale nejsou časově naléhavé? Dejte si svolení na chvíli o těchto projektech přestat přemýšlet a pak se k nim v budoucnu vrátit.
Udělejte
Které úkoly a projekty musíte udělat vy a jen vy? Doufejme, že se tento seznam položek „Do“ po zpracování prvních tří „D“ výrazně zkrátil.
3 způsoby myšlení, které zlepšují soustředění
Spolu s proměnou vašeho seznamu úkolů (a jeho zkrácením!) může pokora znovu oživit váš time management. Použijte tyto tři pokorné změny v myšlení vedoucích pracovníků, které vám pomohou přenastavit vaše zaměření:
Přesun od „musíme“ udělat tyto věci k „rozhodli jsme se“ udělat tyto věci. Pokorné vedení znamená být uvážlivý a pozorný. Rozhodněte se věnovat svůj čas a energii tam, kde to má největší význam.
Posuňte se od „všechno je důležité“ k „jen na několika věcech opravdu záleží“. Pravděpodobně jste slyšeli o Paretově principu: 80 % výsledků pochází z 20 % činností. Proč tedy ztrácet čas 80 % činností, které jsou většinou jen nepořádkem a šumem? Zůstaňte disciplinovaní, pokorní a soustřeďte se na to podstatné.
Přejděte od „zvládnu všechno“ k „zvládnu téměř všechno – ale ne všechno“. Nikdo nemůže „dělat všechno“. Pokorní vedoucí znají své limity. Vytvoření zdravých hranic a struktury dodá vašemu týmu tolik potřebný pocit soustředění a disciplíny, který pomůže všem zvýšit produktivitu a inovativnost.
Pokud chcete jako vedoucí dosáhnout více, vaším konečným cílem by mělo být udělat méně práce sami a uvolnit potenciál vašich lidí, abyste jako tým dokázali více.
Když vedoucí pracovníci přestanou dělat věci, které je nepřibližují k jejich cílům, a přijmou pokorné myšlení, právě tehdy mohou přinést skutečnou hodnotu a dosáhnout úžasných výsledků pro všechny členy vašeho týmu.
Jednou z největších lekcí, kterou se zakladatelé startupů, nově povýšení manažeři, a dokonce i vedoucí pracovníci firem potřebují naučit, je dělat méně.
Nemluvím jen o delegování . Mluvím o změně jejich myšlení, aby si osvojili přístup založený na pokoře, určili své limity a v první řadě vynechali ze svého seznamu úkolů ty, které nejsou podstatné.
Manažeři se možná dostali tam, kde jsou, tím, že říkali „ano“ příležitostem a neustále se snažili dělat víc, ale když jsou zodpovědní za ostatní, musí se naučit jemným, paradoxním nuancím, jak říkat ne.
Podívejme se na několik postřehů, jak můžete zlepšit své vedoucí zaměření s přístupem pokory – a vědět, kdy říci „ne“ seznamu úkolů.
Vedoucí pracovníci nemohou dělat všechno. Všichni máme stejných 24 hodin denně a čas vedoucích pracovníků je tím vzácnější a cennější, čím výše stoupají. Jako lídři musíme mít pokoru, abychom věděli, kdy nemůžeme stihnout všechno. Co musíme udělat, je zaměřit se na činnosti s nejvyšší hodnotou a eliminovat zbytek. Když to uděláme, můžeme dosáhnout téměř všeho.
V každodenním životě lidé příliš často říkají, že jsou „zaneprázdnění“, ve skutečnosti jsou nesoustředění a neefektivní. Jejich kalendář může být plný schůzek, ale nedosahují pokroku při plnění svých nejdůležitějších cílů.
Pokorní vedoucí pracovníci si necení zaneprázdněnosti pro ni samotnou. Místo toho se během dne soustředí na správné činnosti, které jsou pro jejich projekty a úspěch týmu nejdůležitější.
To často znamená říkat lidem ne, což může být těžké. Skutečná pokora však vyžaduje transparentnost a upřímnou komunikaci. Nebojte se, že když řeknete ne na schůzce nebo odmítnete vést nový projekt, lidé vás budou považovat za méně schopného. Místo toho se ozvěte, chraňte si svůj čas a vyčleňte si místo v kalendáři.
Prvním krokem k odstranění nepodstatných činností a zvýšení vaší produktivity jako vedoucího pracovníka je proměna vašeho seznamu úkolů.
Delegujte
Kdo jiný z vašeho týmu může tento úkol provést nebo vést tento projekt? Pokorní lídři se nesnaží dělat všechno sami; snaží se vytvářet příležitosti pro ostatní a navrhovat hladší průběh práce zapojením širšího týmu.
Zahoďte
Které položky ze svého seznamu úkolů prostě potřebujete „vypustit“? Důkladně se zamyslete, abyste vyčistili svou skříň na správu času. Zeptejte se sami sebe: Jste skutečně nadšeni z účasti na všech těch opakujících se schůzkách, nebo jsou tam některé z nich jen kvůli zvyku a rutině?Které projekty mají dobrou dynamiku a které skomírají?
Které iniciativy jsou na dobré cestě a kterým chybí podpora ze strany vašeho vedení?Vědět, které projekty opustit, které iniciativy zrušit a které produkty zlikvidovat, je důležitější než vybrat správného vítěze, kterého podpoříte. Pokud si uvědomíte, že projekt nestojí za váš čas, pravděpodobně nestojí ani za zdroje společnosti.
Odložte
Které položky stojí za to, ale nejsou časově naléhavé? Dejte si svolení na chvíli o těchto projektech přestat přemýšlet a pak se k nim v budoucnu vrátit.
Udělejte
Které úkoly a projekty musíte udělat vy a jen vy? Doufejme, že se tento seznam položek „Do“ po zpracování prvních tří „D“ výrazně zkrátil.
Spolu s proměnou vašeho seznamu úkolů může pokora znovu oživit váš time management. Použijte tyto tři pokorné změny v myšlení vedoucích pracovníků, které vám pomohou přenastavit vaše zaměření:
Přesun od „musíme“ udělat tyto věci k „rozhodli jsme se“ udělat tyto věci. Pokorné vedení znamená být uvážlivý a pozorný. Rozhodněte se věnovat svůj čas a energii tam, kde to má největší význam.
Posuňte se od „všechno je důležité“ k „jen na několika věcech opravdu záleží“. Pravděpodobně jste slyšeli o Paretově principu: 80 % výsledků pochází z 20 % činností. Proč tedy ztrácet čas 80 % činností, které jsou většinou jen nepořádkem a šumem? Zůstaňte disciplinovaní, pokorní a soustřeďte se na to podstatné.
Přejděte od „zvládnu všechno“ k „zvládnu téměř všechno – ale ne všechno“. Nikdo nemůže „dělat všechno“. Pokorní vedoucí znají své limity. Vytvoření zdravých hranic a struktury dodá vašemu týmu tolik potřebný pocit soustředění a disciplíny, který pomůže všem zvýšit produktivitu a inovativnost.
Pokud chcete jako vedoucí dosáhnout více, vaším konečným cílem by mělo být udělat méně práce sami a uvolnit potenciál vašich lidí, abyste jako tým dokázali více.
Když vedoucí pracovníci přestanou dělat věci, které je nepřibližují k jejich cílům, a přijmou pokorné myšlení, právě tehdy mohou přinést skutečnou hodnotu a dosáhnout úžasných výsledků pro všechny členy vašeho týmu.