Klíčové body
- McKeel Hagerty, generální ředitel největší pojišťovny klasických vozidel, sbírá vzácná auta, včetně Porsche 911S, Jaguaru E-Type, Corvette s děleným oknem a Shelby Cobra 289
- Hagertyho láska ke sběratelským vozům začala v mládí, kdy restauroval stará auta s otcem, a nyní vlastní vzácná vozidla jako Mercedes-Benz 300SL Gullwing
- Hagerty Learning Garage v Traverse City, Michigan, je školící zařízení s klasickými auty, které jsou používány na akcích typu ride-and-drive a teambuildingových aktivitách
McKeelovi Hagertymu, který je nyní generálním ředitelem největšího světového poskytovatele pojištění klasických vozidel, bylo 13 let, když ho koníček starých aut vážně oslovil.
Pojišťovnu Hagerty založili jeho rodiče, Frank a Louise Hagertyovi, v roce 1984, protože nikdo jiný nebyl ochoten poskytnout pojištění pro dřevěné lodě náročné na opravy, které vlastnili.
Podnikání v oblasti klasických automobilů bylo zahájeno v roce 1991 a vedlo k tomu, že společnost Hagerty vlastnila akce concours d’elegance
Je to něco jako značka pro nadšence, s velkým počtem členů, kteří se ponořili do časopisu společnosti o klasických automobilech
„Můj otec měl spoustu aut a já jich mám stále hodně,“ říká McKeel, který žije v Traverse City v oblasti Velkých jezer v severním Michiganu. „Miloval práci na autech a vybíral pro nás auta, která jsme společně restaurovali.
Byli jsme v podstatě rodina Fordů, ale měli jsme i německá auta. Mým autem bylo Porsche 911S z roku 1967, které mám dodnes. Vlastně s ním dnes jezdím do práce.“
Jeho otec také pracoval se svou sestrou na renovaci vozu Porsche – modelu 356B z roku 1960.
„To v naší rodině skutečně odstartovalo šílenství po Porsche. Pro mě to bylo to 911S, které jsme museli vyhrabat ze sněhové závěje. Motor byl pod další hromadou sněhu. Auto patřilo staršímu muži, který provozoval karosárnu,“ vzpomíná McKeel.
Tehdy byla samozřejmě jiná doba, protože nedotčený raný model 911S může dnes stát 500 000 USD. „Zaplatili jsme 500 USD,“ říká Hagerty, „a pak trvalo několik let, než jsme sehnali potřebné díly.
Porsche bylo hotové v době, kdy jsem si udělal řidičský průkaz. Lidé mi říkají: ‚Ty jsi měl jako první auto Porsche! Ale já říkám: ‚Jo, ale zaplatili jsme za něj 500 dolarů‘.“
Hagertyho láska ke sběratelským vozům se s přibývajícími lety jen prohlubovala a on měl prostředky na to, aby prozkoumal horní část trhu. Zde je několik Hagertyho osobních vozů, které má doma v Michiganu.
Jak sám říká: „V posledních letech jsem kromě sbírání kytar vybíral auta, která jsem chtěl použít – opravdu použít – na automobilových akcích. Nechtěl jsem je jen vystavovat:
Jaguar E-Type z roku 1966
„Je to z konce vozů první série, nález ze stodoly, který jsme našli tady v severním Michiganu. Má najeto jen 13 000 mil a původní lak. Šetřím se v tom, jak moc s ním jezdím, protože má tak málo kilometrů.“
Jaguar E-Type z roku 66 si zachoval zakryté přední světlomety a tenké chromované nárazníky, které tolik přispívají ke stylu vozu, o němž Enzo Ferrari prohlásil, že je nejkrásnějším vozem všech dob.
Podle serveru Classic.com činí průměrná cena nedávno prodaných vozů E-Type z roku 1966 125 403 USD, přičemž kabriolety vyžadují vyšší cenu.

Corvette z roku 1963
„Nevyrůstal jsem zrovna v rodině Corvette, ale rozhodl jsem se, že pokud budu mít jen jeden exemplář této značky, bude to model s děleným oknem z roku 1963. Je to nádherné auto.“
Za vznikem modelu Corvette C2 z roku 1963 stál mladý stylista Peter Brock, který později navrhl model Shelby Daytona. Dělené zadní okno bylo pouze u modelu ’63, a to především z bezpečnostních důvodů – bránilo výhledu dozadu.
Za tento jedinečný design se nyní platí vysoká cena, přičemž nedávné prodejní ceny dosáhly v průměru 160 055 USD.
Shelby Cobra 1965 s motorem 289
„Vždycky jsem měl rád Cobry, ale lépe zvládám vozy s malým blokem – bez urážky pro lidi s velkým blokem [427 cm3]. S motorem 289 je to auto, které mohu opravdu používat.“
Cobra 289 je vůz za přibližně 1 milion USD. 427, ačkoli z ní jde strach, má přesto vyšší hodnotu.
Mercedes-Benz 300SL ‚Gullwing‘ Coupe z roku 1955
„Tak tohle je skvělé auto na cestování, které navíc tak dobře vypadá. Se zavřenými dveřmi gullwing může být teplo. S manželkou jsme měli náš Gullwing na turné v Kalifornii, což znamenalo třikrát projet Central Valley, a na jeho konci jsme vypadali jako glazované koblihy.

Proto s ním rád jezdím v chladných dnech. Je to černá na černé, barvy, které opravdu pěkně sedí na kolech.“
1903 Knox
Tento vůz jsem si koupil speciálně kvůli jízdě na trati z Londýna do Brightonu, nejstarší automobilové rallye na světě [z roku 1896]. Zatím jsem ji absolvoval dvakrát. Knox žije tamtéž ve Velké Británii.
Problém s takto starými vozy je, že musíte zpomalit na tempo vozu. Moderní vozidla dělají všechno za vás. Knox za vás neudělá nic.“ Vozy z doby před rokem 1905, jako je Knox, jsou nesmírně cennější, protože mají nárok na Londýn-Brighton.
McKeelova sbírka zahrnuje také Porsche 356, stejně jako moderní Taycan Turbo S a řadu Fordů z poloviny století, které jsou již dlouho v rodině.
Je důležité zdůraznit, že sbírka společnosti Hagerty přesahuje pouze McKeelovy osobní vozy. Hagerty Learning Garage, školící a restaurátorské zařízení, které rovněž sídlí v Traverse City, zahrnuje stará vozidla, která jezdí na akce typu ride-and-drive na konklávech po celé zemi.
Jezdí také na obchodní kongresy a účastní se teambuildingových akcí. Mezi vozy, které byly nedávno k vidění na akci v Greenwichi, patřily Lincoln Continental z roku 1963, Plymouth Fury z roku 1960, Dodge Challenger z roku 1970 a Ford Bronco z roku 1971.

Součástí učební garáže je také vůz Peerless z roku 1917, který zřejmě ve dvacátých letech minulého století jezdil na prknech.
Počátkem 90. let byl zrestaurován do tehdejší podoby, aby se mohl zúčastnit Velkého závodu, a od té doby se pravidelně objevuje na silniční rallye, včetně Velkého závodu, a najezdil více než 80 000 kilometrů.
Bylo by vzrušující řídit ho v rychlosti? To si pište. V tom je kouzlo starých vozů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky