Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Nejlepší akcie pro investory z generace Z, které by měli nyní koupit

Zajímá vás, do jakých akcií by investovala generace Z?

Jan Golda Autor: Jan Golda
14 června, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Uber zahrnuje sdílení jízd, doručování a nákladní dopravu, což vyhovuje generaci Z, která upřednostňuje pohodlí
  • Dutch Bros láká generaci Z přizpůsobitelnými nápoji a sběratelskými nálepkami, čímž získává loajalitu zákazníků
  • Uber i Dutch Bros mají silnou loajalitu mezi generací Z díky pohodlí, personalizovaným službám a inovativnímu marketingu

 

Není lepší způsob, jak na to odpovědět, než se jich prostě zeptat na jejich pohled.

My, Parker Hartzell a Madeline Walshová, jakožto letní stážisté společnosti Motley Fool v oblasti investování a členové generace Z, máme několik nápadů. Jsme vysokoškolští studenti, kteří studují finance na Virginia Commonwealth University a The College of William & Mary. Pohled na akcie optikou investorů z generace Z nám pomohl najít společnosti s produkty, které naše generace používá a má ráda.

Generace Z je často definována jako lidé narození v letech 1996 až 2012, z nichž většina vyrostla na technologiích a kteří nyní upřednostňují pohodlí. Investorům z generace Z doporučujeme podívat se na společnosti Uber Technologies (UBER) a Dutch Bros (BROS), protože se podle našeho názoru zaměřují na technologie a pohodlí svých zákazníků.

Zde je důvod, proč byste měli uvažovat o jejich nákupu právě teď.

Získejte možnost sdílení jízdy i doručování
Madeline Walshová (Uber): Boomer řekl: „Zavolejte si taxi!“. Generace Z odpověděla: „Jaký taxík? Pojďme na Uber!“ Uber je variací na klasické taxislužby a doručovací služby, kdy řidiči využívají svá osobní vozidla k vyzvedávání cestujících a jejich odvozu do požadovaných destinací nebo k doručování potravin či jiných předmětů. Jako nezávislí dodavatelé si řidiči sami vybírají, kdy budou pracovat.

Zdroj: Getty Images

Uber má tři segmenty – mobilitu, doručování a nákladní dopravu – což je jiný obchodní model, než jaký používají konkurenti jako Lyft. Mobilita zahrnuje sdílení jízd; v podstatě se jedná o taxislužbu, ale cestující si mohou vše objednat v aplikaci a sledovat svou jízdu. Doručování zahrnuje přepravu potravin, zboží a dalšího zboží spotřebitelům z restaurace nebo jiného místa. V letech 2022 a 2023 vzrostly příjmy z mobility o 41 % a z doručování o 12 %. Nákladní doprava poskytuje služby vyzvedávání a doručování zásilek dopravců. Tržby z nákladní dopravy se snížily o 24 % z důvodu menšího počtu rezervací, což je podle společnosti způsobeno cyklem na trhu nákladní dopravy.

Advertisement

Jako příslušník generace Zer jsem aplikaci Uber používal pro všechny své potřeby sdílení jízd a doručování, zejména na univerzitní půdě, kde nemám auto. Aplikace je uživatelsky přívětivá, nabízí velkou flexibilitu a jízdy i doručování jsou za rozumné ceny.

Konkurenční výhodou Uberu je jeho velká celosvětová uživatelská základna. Mohla by být skvělou investiční volbou pro ty, kdo hledají dlouhodobý růst, protože generace Z se pravděpodobně nevrátí k nevyhovujícím zdrojům. Je to také dobře známá značka, která je oblíbená díky své rozsáhlé síti a rozumným cenám. Je docela příznačné, že mnozí používají její název jako sloveso – „Jedeme Uberem!“. — což ji staví na podobnou úroveň rozpoznatelnosti značky jako Kleenex, Band-Aid a Google.

Společnost má značné možnosti budoucího růstu, zejména s rozvojem autonomního řízení; protože jedním z jejích největších nákladů jsou řidiči, Uber by mohl potenciálně snížit budoucí výdaje. To by však mohlo představovat i riziko, pokud by nedokázala držet krok s technologickými změnami. Dalším rizikem je předstihnutí robotickými osádkami od konkurence, jako je Lyft, Waymo společnosti Alphabet nebo Tesla.

Nabízím svůj pohled na Uber jako příslušník generace Z, ale také jako mladý investor. Zeptejte se na názor dalších příslušníků generace Z a zjistěte, zda s vámi souhlasí.

Dejte si drink po svém
Parker Hartzell (Dutch Bros): Každou první středu v měsíci rozdává řetězec kaváren Dutch Bros zaměřený na drive-thru omezené množství nových samolepek zdarma, kterými si zákazníci mohou personalizovat své věci. Protože jich každý obchod dostane omezený počet, staly se sběratelským artiklem, hlavně mezi příslušníky generace Z a mileniály. Lidé si tyto nálepky lepí na lahve s vodou, notebooky a auta, čímž společnosti Dutch Bros poskytují téměř bezplatnou reklamu. A to je jen jeden z příkladů, jakým způsobem zaměřuje svůj marketing a značku na mladší spotřebitele.

Zdroj: Getty Images

Dutch Bros má pro každého něco. Je to zřejmé z rozmanité nabídky společnosti, která zahrnuje přibližně 50 % kávových nápojů, 25 % energetických nápojů a 25 % ostatních nápojů; všechny jsou velmi přizpůsobitelné různými příchutěmi a úpravami. Samotné kávové nápoje představují pro řetězec široký cílový trh, neboť americký trh s kávou v současné době dosahuje přibližně 28 miliard dolarů a má potenciál dosáhnout do roku 2029 více než 33 miliard dolarů. To by pro Dutch Bros a její investory mohlo znamenat změnu hry.

Řetězec využívá svého „bezplatného“ marketingu a zvyšuje ho pomocí aplikace, která spolupracuje s věrnostním programem Dutch Rewards. Program odměn byl v roce 2023 využit pro 65 % všech transakcí. A počet uživatelů roste – Dutch Rewards měl v roce více než 2 miliony nových registrovaných. To pravděpodobně vedlo i k 31% růstu tržeb společnosti Dutch Bros.

Věrnost a láska ke značce od lidí, které znám, přitáhly mou pozornost, a pak si mou pozornost udržely působivé růstové plány společnosti Dutch Bros a její základní hodnoty kvality, rychlosti a služeb. Slyšel jsem, že mnoho spolužáků touží po Dutch Bros, protože už nejsou v blízkosti žádné z jejích poboček.

Zní to, jako by společnost potřebovala více prodejen. Zdá se však, že vedení už na tom pracuje – Dutch Bros používá k expanzi „pevnostní strategii“, kdy otevírá více prodejen v jedné oblasti, aby si upevnil dominantní postavení značky a pronikl na trh. K 31. březnu měla 876 prodejen a jejím cílem je tento počet výrazně zvýšit – na letošní rok plánuje 150 až 165 nových prodejen a dlouhodobou vizí je dosáhnout počtu 4 000 prodejen. Společnost se v současné době nachází na počátku své fáze rychlého růstu, což představuje velkou příležitost.

Společnost Dutch Bros se vyznačuje silným růstem, pohodlím zákazníků, loajalitou ke značce a schopností přilákat širokou zákaznickou základnu díky rozmanitým přizpůsobitelným nápojům. Všechny tyto faktory z ní činí atraktivní akcii pro investory z generace Z, kteří hledají akcie s vysokým růstem.

Není lepší způsob, jak na to odpovědět, než se jich prostě zeptat na jejich pohled.My, Parker Hartzell a Madeline Walshová, jakožto letní stážisté společnosti Motley Fool v oblasti investování a členové generace Z, máme několik nápadů. Jsme vysokoškolští studenti, kteří studují finance na Virginia Commonwealth University a The College of William & Mary. Pohled na akcie optikou investorů z generace Z nám pomohl najít společnosti s produkty, které naše generace používá a má ráda.Generace Z je často definována jako lidé narození v letech 1996 až 2012, z nichž většina vyrostla na technologiích a kteří nyní upřednostňují pohodlí. Investorům z generace Z doporučujeme podívat se na společnosti Uber Technologies a Dutch Bros , protože se podle našeho názoru zaměřují na technologie a pohodlí svých zákazníků.Zde je důvod, proč byste měli uvažovat o jejich nákupu právě teď.Získejte možnost sdílení jízdy i doručováníMadeline Walshová : Boomer řekl: „Zavolejte si taxi!“. Generace Z odpověděla: „Jaký taxík? Pojďme na Uber!“ Uber je variací na klasické taxislužby a doručovací služby, kdy řidiči využívají svá osobní vozidla k vyzvedávání cestujících a jejich odvozu do požadovaných destinací nebo k doručování potravin či jiných předmětů. Jako nezávislí dodavatelé si řidiči sami vybírají, kdy budou pracovat.Uber má tři segmenty – mobilitu, doručování a nákladní dopravu – což je jiný obchodní model, než jaký používají konkurenti jako Lyft. Mobilita zahrnuje sdílení jízd; v podstatě se jedná o taxislužbu, ale cestující si mohou vše objednat v aplikaci a sledovat svou jízdu. Doručování zahrnuje přepravu potravin, zboží a dalšího zboží spotřebitelům z restaurace nebo jiného místa. V letech 2022 a 2023 vzrostly příjmy z mobility o 41 % a z doručování o 12 %. Nákladní doprava poskytuje služby vyzvedávání a doručování zásilek dopravců. Tržby z nákladní dopravy se snížily o 24 % z důvodu menšího počtu rezervací, což je podle společnosti způsobeno cyklem na trhu nákladní dopravy.Jako příslušník generace Zer jsem aplikaci Uber používal pro všechny své potřeby sdílení jízd a doručování, zejména na univerzitní půdě, kde nemám auto. Aplikace je uživatelsky přívětivá, nabízí velkou flexibilitu a jízdy i doručování jsou za rozumné ceny.Konkurenční výhodou Uberu je jeho velká celosvětová uživatelská základna. Mohla by být skvělou investiční volbou pro ty, kdo hledají dlouhodobý růst, protože generace Z se pravděpodobně nevrátí k nevyhovujícím zdrojům. Je to také dobře známá značka, která je oblíbená díky své rozsáhlé síti a rozumným cenám. Je docela příznačné, že mnozí používají její název jako sloveso – „Jedeme Uberem!“. — což ji staví na podobnou úroveň rozpoznatelnosti značky jako Kleenex, Band-Aid a Google.Společnost má značné možnosti budoucího růstu, zejména s rozvojem autonomního řízení; protože jedním z jejích největších nákladů jsou řidiči, Uber by mohl potenciálně snížit budoucí výdaje. To by však mohlo představovat i riziko, pokud by nedokázala držet krok s technologickými změnami. Dalším rizikem je předstihnutí robotickými osádkami od konkurence, jako je Lyft, Waymo společnosti Alphabet nebo Tesla. Nabízím svůj pohled na Uber jako příslušník generace Z, ale také jako mladý investor. Zeptejte se na názor dalších příslušníků generace Z a zjistěte, zda s vámi souhlasí.Dejte si drink po svémParker Hartzell : Každou první středu v měsíci rozdává řetězec kaváren Dutch Bros zaměřený na drive-thru omezené množství nových samolepek zdarma, kterými si zákazníci mohou personalizovat své věci. Protože jich každý obchod dostane omezený počet, staly se sběratelským artiklem, hlavně mezi příslušníky generace Z a mileniály. Lidé si tyto nálepky lepí na lahve s vodou, notebooky a auta, čímž společnosti Dutch Bros poskytují téměř bezplatnou reklamu. A to je jen jeden z příkladů, jakým způsobem zaměřuje svůj marketing a značku na mladší spotřebitele.Dutch Bros má pro každého něco. Je to zřejmé z rozmanité nabídky společnosti, která zahrnuje přibližně 50 % kávových nápojů, 25 % energetických nápojů a 25 % ostatních nápojů; všechny jsou velmi přizpůsobitelné různými příchutěmi a úpravami. Samotné kávové nápoje představují pro řetězec široký cílový trh, neboť americký trh s kávou v současné době dosahuje přibližně 28 miliard dolarů a má potenciál dosáhnout do roku 2029 více než 33 miliard dolarů. To by pro Dutch Bros a její investory mohlo znamenat změnu hry.Řetězec využívá svého „bezplatného“ marketingu a zvyšuje ho pomocí aplikace, která spolupracuje s věrnostním programem Dutch Rewards. Program odměn byl v roce 2023 využit pro 65 % všech transakcí. A počet uživatelů roste – Dutch Rewards měl v roce více než 2 miliony nových registrovaných. To pravděpodobně vedlo i k 31% růstu tržeb společnosti Dutch Bros.Věrnost a láska ke značce od lidí, které znám, přitáhly mou pozornost, a pak si mou pozornost udržely působivé růstové plány společnosti Dutch Bros a její základní hodnoty kvality, rychlosti a služeb. Slyšel jsem, že mnoho spolužáků touží po Dutch Bros, protože už nejsou v blízkosti žádné z jejích poboček.Zní to, jako by společnost potřebovala více prodejen. Zdá se však, že vedení už na tom pracuje – Dutch Bros používá k expanzi „pevnostní strategii“, kdy otevírá více prodejen v jedné oblasti, aby si upevnil dominantní postavení značky a pronikl na trh. K 31. březnu měla 876 prodejen a jejím cílem je tento počet výrazně zvýšit – na letošní rok plánuje 150 až 165 nových prodejen a dlouhodobou vizí je dosáhnout počtu 4 000 prodejen. Společnost se v současné době nachází na počátku své fáze rychlého růstu, což představuje velkou příležitost. Společnost Dutch Bros se vyznačuje silným růstem, pohodlím zákazníků, loajalitou ke značce a schopností přilákat širokou zákaznickou základnu díky rozmanitým přizpůsobitelným nápojům. Všechny tyto faktory z ní činí atraktivní akcii pro investory z generace Z, kteří hledají akcie s vysokým růstem.
Tagy: Akciebrosburzydutch brosUBERUber TechnologiesUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      15:33

      Trump: Čína souhlasí s obnovením dodávek vzácných kovů

      13:15

      ECB je „téměř hotová“ se snižováním sazeb, pokud se prognózy potvrdí, říká Vujcic

      13:00

      Členka ECB Schnabelová nevidí trvalé oddělení od Fedu

      12:55

      BOJ musí zajistit, aby fiskální úvahy nepřevážily nad mandátem, říká viceguvernér

      12:47

      Trump říká, že nemá v plánu mluvit s Muskem, zatímco spor pokračuje

      12:32

      Může pokročilá logika kompenzovat slabost pamětí v prognóze WFE?

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.