Japonské automobilky Nissan a Honda údajně zvažují používání standardizovaného automobilového softwaru a spolupráci v oblasti nabíjení elektromobilů ve snaze snížit náklady, informoval ve čtvrtek deník Nikkei. Obě společnosti v březnu oznámily, že zkoumají možnost strategického partnerství při výrobě komponentů pro elektromobily, protože se snaží rozšířit svou přítomnost na rostoucím globálním trhu s automobily poháněnými bateriemi. Potenciální spolupráce může zahrnovat společný vývoj operačního systému, který řídí automobily, a spolupráci při budování nabíjecí infrastruktury. Partnerství by mohlo zahrnovat šest oblastí a je otevřené pro jakýkoli region v Japonsku i v zámoří. Zástupci společností Nissan a Honda se ke zprávě Nikkei nevyjádřili, ale uvedli, že společnosti zkoumají různé možnosti spolupráce. S rostoucí konkurencí na globálním trhu s elektromobily, kde působí hráči jako Tesla a čínské automobilky, čelí Nissan i Honda problémům, zejména v Číně, kvůli tomu, že spotřebitelé dávají přednost levným, softwarově vybaveným elektromobilům vyráběným domácími značkami. V prvních pěti měsících roku 2024 prodala společnost Nissan celosvětově přibližně 50 000 elektromobilů, což představuje 3,5 % jejích celkových prodejů, zatímco společnost Honda prodala v prvním čtvrtletí roku 2024 3 190 elektromobilů, což představuje 0,3 % jejích celosvětových maloobchodních prodejů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky