Pouze 90 kusů Porsche 550 Spyder bylo vyrobeno mezi lety 1953 a 1956
Porsche 550 Spyder z roku 1955 s bohatou závodní historií bude draženo u RM Sotheby’s
Moderní Bugatti, vzácný Mercedes-Benz a Porsche Carrera GT jsou také součástí aukce
Čtyřiadvacetiletý herec James Dean zemřel při autonehodě, když se 30. září 1955 večer srazil na křižovatce v Kalifornii se studentem. Vůz, který řídil, bylo Porsche, ale ne obyčejná 356. Byl to velmi uhlazený model 550 Spyder, kterému závodně bláznivý Dean přezdíval „Malý bastard“.
Model 550 Spyder byl vyloženě závodní vůz, ale takový, který si majitelé mohli v té době zaregistrovat a jezdit s ním na trať i z ní. Porsche s otevřenou střechou se vyrábělo pouze tři roky, od roku 1953 do roku 1956, a přestože bylo v soutěžích velmi úspěšné, vyrobilo se jich pouze 90 kusů.
Motor „Carrera“ umístěný uprostřed vozu 550 měl čtyři vačkové hřídele nad hlavou a dvojité zapalování. Se dvěma karburátory Solex dosahoval výkonu 110 koní. To nebylo mnoho, ale 550 Spyder byl velmi lehký vůz, vážil pouhých 590 kg.
Exemplář modelu 550 Spyder z roku 1955 s pestrou závodní historií je jedním z vozů, které bude RM Sotheby’s 27. července prodávat v aukci u jezera Tegernsee, asi 40 minut jižně od Mnichova.
V nabídce je také dvojice moderních vozů Bugatti, vzácný Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss a Porsche Carrera GT z roku 2006. Aukce se koná ve spolupráci s novým ročníkem Concours of Elegance Germany v Bavorsku, který se koná 22.-27. července.
Toto Porsche 550 Spyder s karoserií od firmy Wendler (která se podílela i na sportovních závodních vozech 718) bylo dodáno do Portugalska a účastnilo se evropských závodních okruhů.
Vůz, původně bílý s vínovými akcenty, vlastnil nejprve Fernando Mascarenhas, který v roce 1955 dosáhl pódiových umístění v závodech v Barajas a Monsantu.
Vůz 550 se pak v létě téhož roku vydal do Německa na 500 kilometrů Nürburgringu, ale závod byl kvůli nehodě přerušen. Druhým majitelem byl v roce 1958 Cypriano Flores. Floresův syn nakonec vrátil vůz společnosti Porsche, která provedla mechanické práce, zatímco Wendler restauroval karoserii.
Navzdory závodění, jehož výsledkem byly často vyměněné motory a další komponenty, se 550 stále pyšní původním podvozkem, čtyřvačkovým motorem Carrera a převodovkou.
Vůz byl počátkem 90. let restaurován společností Porsche a původním karosářem Wendlerem – a od té doby nejezdil. Během renovace byla barva vozu změněna na stříbrnou a interiér z béžového vinylu na černou kůži. Předaukční odhad činí 3,5 až 4,2 milionu eur (3,78 až 4,54 milionu USD).
V Tegernsee se bude dražit také výše zmíněný Mercedes SLR McLaren Stirling Moss z roku 2010, prakticky nepoužívaný exemplář s pouhými 45 kilometry na tachometru. Poprvé byl vystaven v roce 2009 a byl poctou vítězství zesnulého závodníka ve voze 300 SLR Mercedes na Mille Miglia 1955.
Dražený SLR má lehkou konstrukci z uhlíkových vláken a přeplňovaný osmiválec 5,4 litru o výkonu 641 koní. Bylo vyrobeno pouhých 75 vozů Stirlinga Mosse, které byly nabízeny pouze zákazníkům, kteří již vlastnili SLR McLaren.
Bez střechy a čelního skla byla edice Moss o 200 kilogramů lehčí než standardní vůz. Na rychlost 62 mil za hodinu dosáhl za 3,5 sekundy. Předprodejní odhad činí 3,2 až 3,8 milionu eur.
Mezi moderní Bugatti patří i Chiron Sport edice „110 Ans Bugatti“ z roku 2019, jeden z 20 kusů. Na tachometru je pouhých 1 461 kilometrů. Jeho cena se odhaduje na 3,3 až 3,8 milionu eur.
Dalším je Veyron 16.4 Grand Sport „Soleil de Nuit“ z roku 2010, ojedinělý Veyron ve dvoubarevné černo-modré metalíze, který byl jako nový prodán královské rodině v Kuvajtu. Odhad je 1,5 až 2 miliony eur.
Porsche Carrera GT z roku 2006, jeden z pouhých 1270 těchto vysoce výkonných závodních vozů, je rovněž exemplářem s nízkým počtem najetých kilometrů ve stříbrné metalíze s 35 698 kilometry.
Je poháněn motorem V10 o objemu 5,7 litru a dokázal dosáhnout rychlosti 62 mil za hodinu za 3,57 sekundy a měl maximální rychlost 205 mil za hodinu.
Tento exemplář byl dodán společnosti Porsche v Lipsku a střídající se majitelé jej téměř nepoužívali. V roce 2001 využilo Porsche rozsáhlý servis za 27 000 eur, který zahrnoval i výměnu spojky. Jeho cena se odhaduje na 975 000 až 1,275 milionu eur.
Sběratelé vozů Porsche by také mohli navštívit aukci Bonhams|Cars Quail během Monterey Car Week, která začíná 16. srpna. Mezi loty patří Porsche 911 S/T z roku 1971, jeden z 62 kusů (odhadovaný na 900 000 až 1,2 milionu USD); a model 959 „Komfort“ z roku 1993, jeden ze šesti kusů, odhadovaný na 1,5 až 2 miliony USD.
Čtyřiadvacetiletý herec James Dean zemřel při autonehodě, když se 30. září 1955 večer srazil na křižovatce v Kalifornii se studentem. Vůz, který řídil, bylo Porsche, ale ne obyčejná 356. Byl to velmi uhlazený model 550 Spyder, kterému závodně bláznivý Dean přezdíval „Malý bastard“. Model 550 Spyder byl vyloženě závodní vůz, ale takový, který si majitelé mohli v té době zaregistrovat a jezdit s ním na trať i z ní. Porsche s otevřenou střechou se vyrábělo pouze tři roky, od roku 1953 do roku 1956, a přestože bylo v soutěžích velmi úspěšné, vyrobilo se jich pouze 90 kusů. Motor „Carrera“ umístěný uprostřed vozu 550 měl čtyři vačkové hřídele nad hlavou a dvojité zapalování. Se dvěma karburátory Solex dosahoval výkonu 110 koní. To nebylo mnoho, ale 550 Spyder byl velmi lehký vůz, vážil pouhých 590 kg. Exemplář modelu 550 Spyder z roku 1955 s pestrou závodní historií je jedním z vozů, které bude RM Sotheby’s 27. července prodávat v aukci u jezera Tegernsee, asi 40 minut jižně od Mnichova. V nabídce je také dvojice moderních vozů Bugatti, vzácný Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss a Porsche Carrera GT z roku 2006. Aukce se koná ve spolupráci s novým ročníkem Concours of Elegance Germany v Bavorsku, který se koná 22.-27. července.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Toto Porsche 550 Spyder s karoserií od firmy Wendler bylo dodáno do Portugalska a účastnilo se evropských závodních okruhů. Vůz, původně bílý s vínovými akcenty, vlastnil nejprve Fernando Mascarenhas, který v roce 1955 dosáhl pódiových umístění v závodech v Barajas a Monsantu. Vůz 550 se pak v létě téhož roku vydal do Německa na 500 kilometrů Nürburgringu, ale závod byl kvůli nehodě přerušen.Druhým majitelem byl v roce 1958 Cypriano Flores. Floresův syn nakonec vrátil vůz společnosti Porsche, která provedla mechanické práce, zatímco Wendler restauroval karoserii. Navzdory závodění, jehož výsledkem byly často vyměněné motory a další komponenty, se 550 stále pyšní původním podvozkem, čtyřvačkovým motorem Carrera a převodovkou. Vůz byl počátkem 90. let restaurován společností Porsche a původním karosářem Wendlerem – a od té doby nejezdil. Během renovace byla barva vozu změněna na stříbrnou a interiér z béžového vinylu na černou kůži. Předaukční odhad činí 3,5 až 4,2 milionu eur . V Tegernsee se bude dražit také výše zmíněný Mercedes SLR McLaren Stirling Moss z roku 2010, prakticky nepoužívaný exemplář s pouhými 45 kilometry na tachometru. Poprvé byl vystaven v roce 2009 a byl poctou vítězství zesnulého závodníka ve voze 300 SLR Mercedes na Mille Miglia 1955. Dražený SLR má lehkou konstrukci z uhlíkových vláken a přeplňovaný osmiválec 5,4 litru o výkonu 641 koní. Bylo vyrobeno pouhých 75 vozů Stirlinga Mosse, které byly nabízeny pouze zákazníkům, kteří již vlastnili SLR McLaren. Bez střechy a čelního skla byla edice Moss o 200 kilogramů lehčí než standardní vůz. Na rychlost 62 mil za hodinu dosáhl za 3,5 sekundy. Předprodejní odhad činí 3,2 až 3,8 milionu eur. Mezi moderní Bugatti patří i Chiron Sport edice „110 Ans Bugatti“ z roku 2019, jeden z 20 kusů. Na tachometru je pouhých 1 461 kilometrů. Jeho cena se odhaduje na 3,3 až 3,8 milionu eur. Dalším je Veyron 16.4 Grand Sport „Soleil de Nuit“ z roku 2010, ojedinělý Veyron ve dvoubarevné černo-modré metalíze, který byl jako nový prodán královské rodině v Kuvajtu. Odhad je 1,5 až 2 miliony eur. Porsche Carrera GT z roku 2006, jeden z pouhých 1270 těchto vysoce výkonných závodních vozů, je rovněž exemplářem s nízkým počtem najetých kilometrů ve stříbrné metalíze s 35 698 kilometry. Je poháněn motorem V10 o objemu 5,7 litru a dokázal dosáhnout rychlosti 62 mil za hodinu za 3,57 sekundy a měl maximální rychlost 205 mil za hodinu. Tento exemplář byl dodán společnosti Porsche v Lipsku a střídající se majitelé jej téměř nepoužívali. V roce 2001 využilo Porsche rozsáhlý servis za 27 000 eur, který zahrnoval i výměnu spojky. Jeho cena se odhaduje na 975 000 až 1,275 milionu eur. Sběratelé vozů Porsche by také mohli navštívit aukci Bonhams|Cars Quail během Monterey Car Week, která začíná 16. srpna. Mezi loty patří Porsche 911 S/T z roku 1971, jeden z 62 kusů ; a model 959 „Komfort“ z roku 1993, jeden ze šesti kusů, odhadovaný na 1,5 až 2 miliony USD.