RM Sotheby’s draží 1957 Ferrari 625 TRC Spider s odhadem 9 až 11 milionů USD
Tento model je jedním z pouhých dvou vyrobených s výkonnějším 2,5litrovým motorem
Aukce zahrnuje i další ikonické vozy, jako Ferrari 275 GTB/6C a RUF SCR
Není extrovertnějšího Ferrari, než je zářivě červený model 1957 625 TRC Spider od Scagliettiho, který bude 16. srpna dražit aukční síň RM Sotheby’s během Monterey Car Week.
Vůz má bohatou závodní historii a je jedním z pouhých dvou exemplářů raného modelu Testa Rossa (doslova „červená hlava“) vybaveného výkonnějším motorem o objemu 2,5 litru. Předběžný odhad ceny tohoto velmi sugestivního soutěžního stroje je 9 až 11 milionů USD.
Prodávaný Spider z roku 1957 představuje spojení platformy modelu 500 Testa Rossa se čtyřválcovým motorem Tipo 625 Grand Prix. Forma následovala funkci a Testa Rossa – vytvarovaná pro rychlost – je také všeobecně považována za jeden z nejkrásnějších závodních vozů vůbec, srovnatelný s Jaguarem E-Type.
Tento Spider dosáhl během své kariéry ve 40 závodech 21 umístění na stupních vítězů, z toho 10krát celkově zvítězil nebo se umístil na prvním místě ve své třídě. Původní motor je součástí vozu, ale v současné době je vybaven třílitrovým motorem Colombo V12 s krátkým blokem, který byl použit v modelu 250 Testa Rossa.
Vůz provozoval první majitel John von Neumann, protějšek dovozce Luigiho Chinettiho z Connecticutu na západním pobřeží. Von Neumannova společnost Ferrari Representatives of California pomáhala vyvíjet model 250 California Spyder v reakci na potřeby svých zákazníků.
Von Neumann si u Ferrari objednal dva „hot rody“ 625 TRC, které měly o 25 % vyšší výkon než standardní 500 TRC. Tento druhý vůz měl číslo podvozku 0680 MDTR. Von Neumann jej převzal v Evropě a úspěšně zde s ním vedl kampaň, než jej přivezl zpět do Kalifornie, kde se mu také dařilo. Před prodejem vozu Von Neumann odstranil motor o objemu 2,5 litru a na začátku 60. let závodil s malým blokem Chevrolet.
V 80. letech byl do vozu instalován současný výkonný třílitrový motor Ferrari, ale mnohem později byla nalezena původní pohonná jednotka, která byla získána jako součást nabízeného balíčku RM Sotheby’s. Nový majitel by mohl s Testa Rossou závodit nebo ji vystavovat ve stávajícím stavu, případně ji restaurovat s hodně prošlým původním motorem.
Další vývoj Ferrari vedl k ikonickému modelu 250 Testa Rossa s třílitrovým motorem V12, který byl po svém debutu na konci roku 1957 velmi úspěšným vozem. Třikrát vyhrál Le Mans – 1958, 1960 a 1961 – a zvítězil ve 12hodinovém závodě v Sebringu a dalších závodech.
RM Sotheby’s pořádá v sobotu u jezera Tegernsee v Německu (nedaleko Mnichova) první aukci a přidává poslední zásilky. Jedním z nich je Ferrari 275 GTB/6C Scaglietti z roku 1966, jehož odhad činí 2,5 až 3 miliony eur (2,7 milionu USD). Jedná se o jeden z vozů s „dlouhým nosem“, vybavený šesti karburátory Weber.
Vůz byl jako nový dodán do známé garáže Francorchamps v Belgii a do USA se dostal v roce 1968. Do Evropy se vrátil v roce 1989 a později prošel v Itálii kompletní renovací bez povrchové úpravy – vůz získal původní barvu Amaranto (červenorůžová). Od té doby je pravidelně vystavován na soutěžích.
„Toto Ferrari, nabízené v naprosto nádherné, továrně správné barevné kombinaci, nepochybně vzbudí pozornost, až se objeví na trhu,“ říká William Driscoll, mluvčí RM Sotheby‘. „Když k tomu přidáme certifikaci Ferrari Classiche, kompletní renovaci v roce 2004 a více než 20 let trvající vlastnictví, získáme nádherný příklad jednoho z nejikoničtějších modelů Ferrari všech dob.“
Model 2022 RUF SCR je jedním z pouhých 70 vozů, které společnost Performance postavila s cílem vytvořit vysoce výkonný lehký vůz. Tento exemplář je podvozek č. 02 a je první, který byl postaven po prototypu. Pod kapotou se nachází čtyřlitrový plochý šestiválec o výkonu 503 koní a točivém momentu 347 N.m. Je schopen dosáhnout rychlosti 62 mil za hodinu za 3,4 sekundy.
RUF SCR není založen na panelech Porsche, ale na vlastní platformě z uhlíkových vláken, a poprvé se ukázal na mezinárodním autosalonu v Ženevě v roce 2018. Převodovka je šestistupňová manuální ZF, brzdnou sílu zajišťují karbon-keramické brzdy. Nabízený světle zelený vůz najel při testech společnosti polovinu z aktuálních 11 000 kilometrů. V říjnu 2023 prošel servisem společnosti RUF. Cena vozu se odhaduje na 1,1 až 1,6 milionu eur.
Nádherně uhlazené Talbot-Lago T26 Grand Sport Coupé z roku 1949 nese unikátní francouzskou karoserii od Carrosserie Jean Barou. Talbot-Lago, který odráží poválečnou interpretaci klasického designu typu teardrop (s určitým vlivem Jaguaru XK 120), je velmi originální, s motorem, převodovkou a zadní nápravou, jak byly dodány.
Po období uskladnění v tanečním sále se Talbot-Lago dostal ke švýcarskému majiteli, který jej nakonec v roce 1997 nabídl na aukci Sotheby’s. Vůz následně zůstal v Evropě a před nynějším prodejem prošel servisem. Čeká ho budoucnost na akcích typu concours nebo historických závodech. Odhadovaná cena se pohybuje mezi 1,4 a 1,6 milionu eur.
Pozornost si zaslouží také Aston Martin Ulster z roku 1934, který se svou dobovou rychlostí doslova zastavuje na místě. V roce 1935, řízený „Goldie“ Gardnerem a Alfredem Beloë, se umístil na 15. místě v závodě 24 hodin Le Mans. Vyrobeno bylo pouze 31 těchto dvoumístných vozů.
Pod jeho kapotou se stále nachází původní 1,5litrový čtyřválcový motor s vysokou kompresí, kterému dodávaly palivo dva karburátory SU. Jak bylo tehdy běžné, závodní vůz byl následně registrován pro silniční provoz a prošel řadou majitelů v Evropě. Vůz byl restaurován kolem roku 2007 v Anglii firmou Ecurie Bertelli.
Předpokládá se, že z 31 vyrobených Ulsterů se dochovalo pouze 28 kusů. Požadovaná cena tohoto vozu se pohybuje mezi 1 a 1,3 milionu eur.
Není extrovertnějšího Ferrari, než je zářivě červený model 1957 625 TRC Spider od Scagliettiho, který bude 16. srpna dražit aukční síň RM Sotheby’s během Monterey Car Week. Vůz má bohatou závodní historii a je jedním z pouhých dvou exemplářů raného modelu Testa Rossa vybaveného výkonnějším motorem o objemu 2,5 litru. Předběžný odhad ceny tohoto velmi sugestivního soutěžního stroje je 9 až 11 milionů USD. Prodávaný Spider z roku 1957 představuje spojení platformy modelu 500 Testa Rossa se čtyřválcovým motorem Tipo 625 Grand Prix. Forma následovala funkci a Testa Rossa – vytvarovaná pro rychlost – je také všeobecně považována za jeden z nejkrásnějších závodních vozů vůbec, srovnatelný s Jaguarem E-Type. Tento Spider dosáhl během své kariéry ve 40 závodech 21 umístění na stupních vítězů, z toho 10krát celkově zvítězil nebo se umístil na prvním místě ve své třídě. Původní motor je součástí vozu, ale v současné době je vybaven třílitrovým motorem Colombo V12 s krátkým blokem, který byl použit v modelu 250 Testa Rossa. Vůz provozoval první majitel John von Neumann, protějšek dovozce Luigiho Chinettiho z Connecticutu na západním pobřeží. Von Neumannova společnost Ferrari Representatives of California pomáhala vyvíjet model 250 California Spyder v reakci na potřeby svých zákazníků.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Von Neumann si u Ferrari objednal dva „hot rody“ 625 TRC, které měly o 25 % vyšší výkon než standardní 500 TRC. Tento druhý vůz měl číslo podvozku 0680 MDTR. Von Neumann jej převzal v Evropě a úspěšně zde s ním vedl kampaň, než jej přivezl zpět do Kalifornie, kde se mu také dařilo. Před prodejem vozu Von Neumann odstranil motor o objemu 2,5 litru a na začátku 60. let závodil s malým blokem Chevrolet. V 80. letech byl do vozu instalován současný výkonný třílitrový motor Ferrari, ale mnohem později byla nalezena původní pohonná jednotka, která byla získána jako součást nabízeného balíčku RM Sotheby’s. Nový majitel by mohl s Testa Rossou závodit nebo ji vystavovat ve stávajícím stavu, případně ji restaurovat s hodně prošlým původním motorem. Další vývoj Ferrari vedl k ikonickému modelu 250 Testa Rossa s třílitrovým motorem V12, který byl po svém debutu na konci roku 1957 velmi úspěšným vozem. Třikrát vyhrál Le Mans – 1958, 1960 a 1961 – a zvítězil ve 12hodinovém závodě v Sebringu a dalších závodech. RM Sotheby’s pořádá v sobotu u jezera Tegernsee v Německu první aukci a přidává poslední zásilky. Jedním z nich je Ferrari 275 GTB/6C Scaglietti z roku 1966, jehož odhad činí 2,5 až 3 miliony eur . Jedná se o jeden z vozů s „dlouhým nosem“, vybavený šesti karburátory Weber. Vůz byl jako nový dodán do známé garáže Francorchamps v Belgii a do USA se dostal v roce 1968. Do Evropy se vrátil v roce 1989 a později prošel v Itálii kompletní renovací bez povrchové úpravy – vůz získal původní barvu Amaranto . Od té doby je pravidelně vystavován na soutěžích. „Toto Ferrari, nabízené v naprosto nádherné, továrně správné barevné kombinaci, nepochybně vzbudí pozornost, až se objeví na trhu,“ říká William Driscoll, mluvčí RM Sotheby‘. „Když k tomu přidáme certifikaci Ferrari Classiche, kompletní renovaci v roce 2004 a více než 20 let trvající vlastnictví, získáme nádherný příklad jednoho z nejikoničtějších modelů Ferrari všech dob.“ Model 2022 RUF SCR je jedním z pouhých 70 vozů, které společnost Performance postavila s cílem vytvořit vysoce výkonný lehký vůz. Tento exemplář je podvozek č. 02 a je první, který byl postaven po prototypu. Pod kapotou se nachází čtyřlitrový plochý šestiválec o výkonu 503 koní a točivém momentu 347 N.m. Je schopen dosáhnout rychlosti 62 mil za hodinu za 3,4 sekundy. RUF SCR není založen na panelech Porsche, ale na vlastní platformě z uhlíkových vláken, a poprvé se ukázal na mezinárodním autosalonu v Ženevě v roce 2018. Převodovka je šestistupňová manuální ZF, brzdnou sílu zajišťují karbon-keramické brzdy. Nabízený světle zelený vůz najel při testech společnosti polovinu z aktuálních 11 000 kilometrů. V říjnu 2023 prošel servisem společnosti RUF. Cena vozu se odhaduje na 1,1 až 1,6 milionu eur. Nádherně uhlazené Talbot-Lago T26 Grand Sport Coupé z roku 1949 nese unikátní francouzskou karoserii od Carrosserie Jean Barou. Talbot-Lago, který odráží poválečnou interpretaci klasického designu typu teardrop , je velmi originální, s motorem, převodovkou a zadní nápravou, jak byly dodány. Po období uskladnění v tanečním sále se Talbot-Lago dostal ke švýcarskému majiteli, který jej nakonec v roce 1997 nabídl na aukci Sotheby’s. Vůz následně zůstal v Evropě a před nynějším prodejem prošel servisem. Čeká ho budoucnost na akcích typu concours nebo historických závodech. Odhadovaná cena se pohybuje mezi 1,4 a 1,6 milionu eur. Pozornost si zaslouží také Aston Martin Ulster z roku 1934, který se svou dobovou rychlostí doslova zastavuje na místě. V roce 1935, řízený „Goldie“ Gardnerem a Alfredem Beloë, se umístil na 15. místě v závodě 24 hodin Le Mans. Vyrobeno bylo pouze 31 těchto dvoumístných vozů. Pod jeho kapotou se stále nachází původní 1,5litrový čtyřválcový motor s vysokou kompresí, kterému dodávaly palivo dva karburátory SU. Jak bylo tehdy běžné, závodní vůz byl následně registrován pro silniční provoz a prošel řadou majitelů v Evropě. Vůz byl restaurován kolem roku 2007 v Anglii firmou Ecurie Bertelli. Předpokládá se, že z 31 vyrobených Ulsterů se dochovalo pouze 28 kusů. Požadovaná cena tohoto vozu se pohybuje mezi 1 a 1,3 milionu eur.