Společnost GE Aerospace profitovala z nárůstu objednávek služeb CES o 36 % ve druhém čtvrtletí
Zpoždění dodávek motorů LEAP znamená delší využití starších letadel a vyšší poprodejní příjmy
GE Aerospace je atraktivní investicí díky silné pozici na trhu OEM i náhradních dílů
Investoři, kteří se obávají dopadu očekávaného snížení výroby u společností Boeing a Airbus, byli uklidněni poslední zprávou o výsledcích tohoto leteckého gigantu.
GE Aerospace (GE) pokrývá téměř všechny základy. Vzhledem ke své pozici předního výrobce leteckých motorů a společnosti poskytující služby na trhu s náhradními díly pro motory může profitovat z toho, zda se trh přikloní k výrobě původních zařízení (OEM), protože Boeing a Airbus vyrábějí letadla, nebo zda bude mít silnější tendenci trh s náhradními díly.
Zde se dozvíte, jak a proč by měli pozorovatelé leteckého průmyslu nyní upřednostnit tuto akcii.
Ziskovost GE Aerospace: Vliv motorů na růst příjmů
Následující nuance se mohou zdát poněkud komplikované, ale vydržte. Je to docela jednoduché, pokud vycházíte z principu, že nové letecké motory bývají prodávány se ztrátou. Jedná se o takzvanou „zápornou marži motorů“, o které se v leteckém průmyslu hovoří.
Když je tedy očekávaných dodávek motorů méně, snižuje to očekávané tržby, ale stále to pozitivně přispívá k zisku.
Aby bylo jasno, GE Aerospace nechce dodávat méně motorů. Koneckonců vydělává na lukrativních prodejích na trhu s náhradními díly, které získává z motorů přicházejících na „návštěvy prodejen“ v příštích desetiletích. Zpoždění v dodávkách motorů tedy bude také tlačit na dlouhodobé zisky a peněžní toky z poprodejního trhu.
V současné době je nejdůležitějším motorem GE motor LEAP, který pohání Airbus A320 neo a Boeing 737 MAX. Motor LEAP vyrábí společnost CFM International, společný podnik GE a Safran. Nahrazuje starší motor CFM56 používaný ve starších letadlech Airbus A320 a Boeing 737. Zde se podívejte, jak vedení společnosti GE snížilo celoroční očekávání dodávek motoru LEAP v letošním roce. Vedení rovněž snížilo očekávání růstu tržeb z komerčních motorů a služeb (CES) v roce 2024.
V dalším segmentu – obranných a pohonných technologiích (DPT) – zůstala očekávání zisku v roce 2024 nedotčena. Celkově se očekává, že růst tržeb společnosti v roce 2024 bude jednociferný, zatímco předchozí výhled počítal s nízko dvojciferným růstem.
Analýza růstových faktorů
Jak již bylo uvedeno, společnost nechce dodávat méně motorů, takže snížení počtu motorů LEAP by mohlo být bráno jako čisté negativum a vést analytiky/investory ke snížení ocenění společnosti z důvodu vytlačení budoucích zisků. Přesto existuje několik důvodů, proč by to nyní nemusel být nejlepší přístup.
Zaprvé, vzhledem k tomu, že počet odletů nadále roste a očekávání dodávek nových letadel se v letošním roce snížila jak u Boeingu, tak u Airbusu, budou letecké společnosti více využívat svá starší letadla. Na kritickém trhu s úzkými letadly to znamená více servisu starších letadel rodiny Airbus A320 a Boeing 737, což pro GE znamená lukrativnější příjmy z poprodejních služeb s motory CFM56.
Ještě na březnovém investorském dni společnosti GE Aerospace vedení předpovědělo, že návštěvy prodejen s motory CFM56 dosáhnou vrcholu v roce 2025 a poté budou postupně klesat, protože budou pomalu nahrazovány návštěvami prodejen s motory LEAP.
Zpoždění dodávek motorů LEAP a letadel však znamená, že finanční ředitel Rahul Ghai nyní očekává, že vrchol návštěv v obchodech se v roce 2025 ustálí a zůstane na něm „možná ještě několik let a pak začne klesat“.
Za druhé, GE Aerospace má vynikající dynamiku v oblasti služeb. Ghai poznamenal, že služby LEAP se v roce 2024 „vyvíjejí o něco lépe, než jsme si původně mysleli“, a LEAP se „v této fázi životního cyklu vyvíjí lépe než CFM56“. Navíc po 18% meziročním nárůstu objednávek služeb CES v prvním čtvrtletí vzrostly objednávky služeb CES ve druhém čtvrtletí o neuvěřitelných 36 %.
Zvýšení celoročního výhledu společnosti CES skutečně není jen o tom, že nižší dodávky LEAP pomáhají ziskovosti; GE zaznamenává vyšší ziskovost z příjmů ze služeb.
Jsou akcie GE Aerospace vhodné k nákupu?
Výsledky za druhé čtvrtletí by měly umlčet pochybovače, kteří se obávají nižších dodávek motorů LEAP, protože GE se daří na trhu s náhradními díly a službami. Díky této schopnosti vítězit v obou směrech – ať už je horký trh OEM nebo trh s náhradními díly – je GE Aerospace jednou z nejatraktivnějších akcií ve svém odvětví.
Investoři, kteří se obávají dopadu očekávaného snížení výroby u společností Boeing a Airbus, byli uklidněni poslední zprávou o výsledcích tohoto leteckého gigantu. GE Aerospace pokrývá téměř všechny základy. Vzhledem ke své pozici předního výrobce leteckých motorů a společnosti poskytující služby na trhu s náhradními díly pro motory může profitovat z toho, zda se trh přikloní k výrobě původních zařízení , protože Boeing a Airbus vyrábějí letadla, nebo zda bude mít silnější tendenci trh s náhradními díly. Zde se dozvíte, jak a proč by měli pozorovatelé leteckého průmyslu nyní upřednostnit tuto akcii. Ziskovost GE Aerospace: Vliv motorů na růst příjmů Následující nuance se mohou zdát poněkud komplikované, ale vydržte. Je to docela jednoduché, pokud vycházíte z principu, že nové letecké motory bývají prodávány se ztrátou. Jedná se o takzvanou „zápornou marži motorů“, o které se v leteckém průmyslu hovoří. Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Když je tedy očekávaných dodávek motorů méně, snižuje to očekávané tržby, ale stále to pozitivně přispívá k zisku. Aby bylo jasno, GE Aerospace nechce dodávat méně motorů. Koneckonců vydělává na lukrativních prodejích na trhu s náhradními díly, které získává z motorů přicházejících na „návštěvy prodejen“ v příštích desetiletích. Zpoždění v dodávkách motorů tedy bude také tlačit na dlouhodobé zisky a peněžní toky z poprodejního trhu. V současné době je nejdůležitějším motorem GE motor LEAP, který pohání Airbus A320 neo a Boeing 737 MAX. Motor LEAP vyrábí společnost CFM International, společný podnik GE a Safran. Nahrazuje starší motor CFM56 používaný ve starších letadlech Airbus A320 a Boeing 737.Zde se podívejte, jak vedení společnosti GE snížilo celoroční očekávání dodávek motoru LEAP v letošním roce. Vedení rovněž snížilo očekávání růstu tržeb z komerčních motorů a služeb v roce 2024. V dalším segmentu – obranných a pohonných technologiích – zůstala očekávání zisku v roce 2024 nedotčena. Celkově se očekává, že růst tržeb společnosti v roce 2024 bude jednociferný, zatímco předchozí výhled počítal s nízko dvojciferným růstem. Analýza růstových faktorů Jak již bylo uvedeno, společnost nechce dodávat méně motorů, takže snížení počtu motorů LEAP by mohlo být bráno jako čisté negativum a vést analytiky/investory ke snížení ocenění společnosti z důvodu vytlačení budoucích zisků. Přesto existuje několik důvodů, proč by to nyní nemusel být nejlepší přístup. Zaprvé, vzhledem k tomu, že počet odletů nadále roste a očekávání dodávek nových letadel se v letošním roce snížila jak u Boeingu, tak u Airbusu, budou letecké společnosti více využívat svá starší letadla. Na kritickém trhu s úzkými letadly to znamená více servisu starších letadel rodiny Airbus A320 a Boeing 737, což pro GE znamená lukrativnější příjmy z poprodejních služeb s motory CFM56. Ještě na březnovém investorském dni společnosti GE Aerospace vedení předpovědělo, že návštěvy prodejen s motory CFM56 dosáhnou vrcholu v roce 2025 a poté budou postupně klesat, protože budou pomalu nahrazovány návštěvami prodejen s motory LEAP. Zpoždění dodávek motorů LEAP a letadel však znamená, že finanční ředitel Rahul Ghai nyní očekává, že vrchol návštěv v obchodech se v roce 2025 ustálí a zůstane na něm „možná ještě několik let a pak začne klesat“. Za druhé, GE Aerospace má vynikající dynamiku v oblasti služeb. Ghai poznamenal, že služby LEAP se v roce 2024 „vyvíjejí o něco lépe, než jsme si původně mysleli“, a LEAP se „v této fázi životního cyklu vyvíjí lépe než CFM56“. Navíc po 18% meziročním nárůstu objednávek služeb CES v prvním čtvrtletí vzrostly objednávky služeb CES ve druhém čtvrtletí o neuvěřitelných 36 %. Zvýšení celoročního výhledu společnosti CES skutečně není jen o tom, že nižší dodávky LEAP pomáhají ziskovosti; GE zaznamenává vyšší ziskovost z příjmů ze služeb. Jsou akcie GE Aerospace vhodné k nákupu? Výsledky za druhé čtvrtletí by měly umlčet pochybovače, kteří se obávají nižších dodávek motorů LEAP, protože GE se daří na trhu s náhradními díly a službami. Díky této schopnosti vítězit v obou směrech – ať už je horký trh OEM nebo trh s náhradními díly – je GE Aerospace jednou z nejatraktivnějších akcií ve svém odvětví.