McLaren představil model W1, svůj dosud nejvýkonnější hybridní supersport s výkonem 1258 koní
Pouze 399 kusů McLarenu W1 bude prodáno za 2,1 milionu dolarů, všechny již byly přiděleny zákazníkům
W1 kombinuje tradiční prvky McLarenu, jako je lehká karbonová konstrukce a aerodynamická optimalizace dveří
Každý silniční McLaren od legendárního modelu F1 z 90. let byl nepochybně supersportem. Nyní však britská automobilka nasazuje novou laťku s modelem W1, který disponuje hybridním pohonem o neuvěřitelném výkonu 1258 koní, čímž se stává dosud nejvýkonnějším McLarenem.
Tento vůz, který navazuje na ikonické modely F1 a P1, byl představen v neděli.
Automobilky, které se obávají vzestupů a pádů trhu s elektromobily na baterie, se pojišťují hybridními vozy a jejich plug-in variantou. McLaren není jiný. Má sice elektrický dojezd, ale jen 1,6 km. – he W1 bude stát 2,1 milionu dolarů a celosvětově se ho prodá jen 399 kusů. Není překvapením, že všechny již byly přiděleny zákazníkům.
Mnoho známých konstrukčních tradic McLarenu zůstalo zachováno, včetně pohonu zadních kol, lehké konstrukce agregátu z uhlíkových vláken a vzhůru výklopných dveří typu gullwing, které se vyklápějí pouze ve střeše. Společnost uvádí, že dveře W1 mají „anhedral“ konstrukci a jsou optimalizovány pro aerodynamiku.
Dveře také „umožňují optimalizovat proudění vzduchu z podběhů předních kol do vysokoteplotních chladičů, čímž poskytují dodatečný chladicí prostor, který umožňuje zmenšit velikost chladičů potřebných k chlazení pohonného ústrojí, optimalizovat balení a snížit hmotnost“.
Zcela nový čtyřlitrový hliníkový motor V8 se dvěma turbodmychadly dává výkon 916 koní a firemní modul elektromotoru (spojený s baterií o kapacitě 1,38 kWh) přidává dalších 342 koní, což dává zmíněných 1258 koní a 988 N.m točivého momentu.
Před dosažením červené hranice vůz točí 9 200 otáček za minutu a výkon proudí přes osmistupňovou převodovku s elektronickou zpátečkou a technicky inovativní hydraulický elektronický diferenciál. Ve voze vážícím pouhých 1 398 kilogramů to znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy, z nuly na 200 km/h za 5,8 sekundy a dosažení rychlosti 300 km/h za méně než 12,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 349 kilmetrů za hodinu.
W1 je při rozjezdu pomalejší než Tesla Model S Plaid edition za 89 990 USD (1,99 s na stovku, tvrdí společnost), ale zrychlení mimo trať je velkou výhodou elektromobilů. Pohonná jednotka McLarenu je bezpochyby působivá. O tomto motoru Richard Jackson, hlavní inženýr pohonného ústrojí, v tiskové zprávě uvedl: „Navrhli jsme jej tak, aby měl mnohem větší výkon než náš předchozí osmiválec – generuje 230 koní na litr a je schopen točit vyšší otáčky… s vrcholným zapojením řidiče.“
Řidič bude mít možnost zvolit režim Race, který přitvrdí odpružení (prostřednictvím nastavení Race nebo nastavení Race+, které více zatěžuje kosti) a rozšíří přítlačná křídla vpředu i vzadu. Motorizovaná křídla tam nejsou proto, že by vypadala cool – jsou schopna na silnici přivést 772 kg přítlaku vpředu a 1433 kg vzadu. Závodní vozy musí zastavovat, takže vůz dostal šestipístkové brzdy vpředu a čtyřpístkové jednotky vzadu. Z rychlosti 200 km/h dokáže W1 zastavit na 95 metrech.
W1 bude na silnici trávit hodně času mezi civilisty a na výběr je nastavení Comfort, které jízdu zklidní a umožní jízdu bez stresu po městě. Comfort využívá hybridní systém pouze pro příležitostné použití točivého momentu. Sport je prozatímní volba s plnou využitelností hybridního systému a rychlejší odezvou na plyn.
Fotografie modelu W1 ukazují výjimečně aerodynamický dvoudveřový supersport, tvarovaný podle preferencí větru, ve zlato-černém dvoubarevném provedení, přičemž tento vzor se přenáší i na sedadla. Spodní polštáře jsou zlaté, ale černá postupně proniká do interiéru, což by se dalo nazvat efektem házené barvy Jacksona Pollocka. Součástí designu je motor umístěný uprostřed, hned za řidičem.
V souladu s trendem individualizace majitelů McLaren uvádí, že pro W1 existují „prakticky neomezené možnosti přizpůsobení na míru“, včetně nového lehkého materiálu interiéru pleteného na míru nazvaného InnoKnit. Společnost tvrdí, že viditelnost je „nejlepší ve své třídě“, což je dobře, pokud to znamená, že řidič skutečně vidí, co se děje za supersportem – což je notoricky známý problém.
Pozice za volantem je prý poměrně skloněná, s dostatečnou oporou stehen – což je užitečné, když tyto vozy zatáčí ve vysokých rychlostech. Hliníkové pedály jsou nastavitelné.
Tlačítka Start/Stop, volič převodovky, ovládání oken a přepínač režimu Race jsou umístěny nad hlavou řidiče, tlačítko Boost je na volantu. Středový 8palcový displej nabízí USB-A a -C a Apple CarPlay. Supervozy nejsou známé úložnými prostory, ale W1 má malé odkládací prostory a posuvný držák na nápoje mezi řidičem a spolujezdcem. Víkendové tašky (nebo ochranné přilby) lze uložit za sedadla, pokud se opěrky hlavy posunou stranou.
Spotřebě paliva modelu W1 nepochybně pomůže hybridní pohon, ale konkrétní údaj zatím nebyl oznámen. Pro zákazníky této ligy to nebyl rozhodující údaj.
I milovníci značky, kteří již vlastní McLaren Senna, budou chtít W1, protože má o 102 koní více. Mějte na paměti, že 102 koní bylo považováno za naprosto adekvátní pro britské sportovní vozy 50. let. V téže době závodníci jezdili na trať, závodili a pak zase jeli domů. Zdá se, že W1 je připraven tuto éru vrátit.
Každý silniční McLaren od legendárního modelu F1 z 90. let byl nepochybně supersportem. Nyní však britská automobilka nasazuje novou laťku s modelem W1, který disponuje hybridním pohonem o neuvěřitelném výkonu 1258 koní, čímž se stává dosud nejvýkonnějším McLarenem. Tento vůz, který navazuje na ikonické modely F1 a P1, byl představen v neděli. Automobilky, které se obávají vzestupů a pádů trhu s elektromobily na baterie, se pojišťují hybridními vozy a jejich plug-in variantou. McLaren není jiný. Má sice elektrický dojezd, ale jen 1,6 km. – he W1 bude stát 2,1 milionu dolarů a celosvětově se ho prodá jen 399 kusů. Není překvapením, že všechny již byly přiděleny zákazníkům. Mnoho známých konstrukčních tradic McLarenu zůstalo zachováno, včetně pohonu zadních kol, lehké konstrukce agregátu z uhlíkových vláken a vzhůru výklopných dveří typu gullwing, které se vyklápějí pouze ve střeše. Společnost uvádí, že dveře W1 mají „anhedral“ konstrukci a jsou optimalizovány pro aerodynamiku. Dveře také „umožňují optimalizovat proudění vzduchu z podběhů předních kol do vysokoteplotních chladičů, čímž poskytují dodatečný chladicí prostor, který umožňuje zmenšit velikost chladičů potřebných k chlazení pohonného ústrojí, optimalizovat balení a snížit hmotnost“. Zcela nový čtyřlitrový hliníkový motor V8 se dvěma turbodmychadly dává výkon 916 koní a firemní modul elektromotoru přidává dalších 342 koní, což dává zmíněných 1258 koní a 988 N.m točivého momentu. Před dosažením červené hranice vůz točí 9 200 otáček za minutu a výkon proudí přes osmistupňovou převodovku s elektronickou zpátečkou a technicky inovativní hydraulický elektronický diferenciál. Ve voze vážícím pouhých 1 398 kilogramů to znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,7 sekundy, z nuly na 200 km/h za 5,8 sekundy a dosažení rychlosti 300 km/h za méně než 12,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 349 kilmetrů za hodinu. W1 je při rozjezdu pomalejší než Tesla Model S Plaid edition za 89 990 USD , ale zrychlení mimo trať je velkou výhodou elektromobilů. Pohonná jednotka McLarenu je bezpochyby působivá. O tomto motoru Richard Jackson, hlavní inženýr pohonného ústrojí, v tiskové zprávě uvedl: „Navrhli jsme jej tak, aby měl mnohem větší výkon než náš předchozí osmiválec – generuje 230 koní na litr a je schopen točit vyšší otáčky… s vrcholným zapojením řidiče.“ Řidič bude mít možnost zvolit režim Race, který přitvrdí odpružení a rozšíří přítlačná křídla vpředu i vzadu. Motorizovaná křídla tam nejsou proto, že by vypadala cool – jsou schopna na silnici přivést 772 kg přítlaku vpředu a 1433 kg vzadu. Závodní vozy musí zastavovat, takže vůz dostal šestipístkové brzdy vpředu a čtyřpístkové jednotky vzadu. Z rychlosti 200 km/h dokáže W1 zastavit na 95 metrech. W1 bude na silnici trávit hodně času mezi civilisty a na výběr je nastavení Comfort, které jízdu zklidní a umožní jízdu bez stresu po městě. Comfort využívá hybridní systém pouze pro příležitostné použití točivého momentu. Sport je prozatímní volba s plnou využitelností hybridního systému a rychlejší odezvou na plyn. Fotografie modelu W1 ukazují výjimečně aerodynamický dvoudveřový supersport, tvarovaný podle preferencí větru, ve zlato-černém dvoubarevném provedení, přičemž tento vzor se přenáší i na sedadla. Spodní polštáře jsou zlaté, ale černá postupně proniká do interiéru, což by se dalo nazvat efektem házené barvy Jacksona Pollocka. Součástí designu je motor umístěný uprostřed, hned za řidičem. V souladu s trendem individualizace majitelů McLaren uvádí, že pro W1 existují „prakticky neomezené možnosti přizpůsobení na míru“, včetně nového lehkého materiálu interiéru pleteného na míru nazvaného InnoKnit. Společnost tvrdí, že viditelnost je „nejlepší ve své třídě“, což je dobře, pokud to znamená, že řidič skutečně vidí, co se děje za supersportem – což je notoricky známý problém. Pozice za volantem je prý poměrně skloněná, s dostatečnou oporou stehen – což je užitečné, když tyto vozy zatáčí ve vysokých rychlostech. Hliníkové pedály jsou nastavitelné. Tlačítka Start/Stop, volič převodovky, ovládání oken a přepínač režimu Race jsou umístěny nad hlavou řidiče, tlačítko Boost je na volantu. Středový 8palcový displej nabízí USB-A a -C a Apple CarPlay. Supervozy nejsou známé úložnými prostory, ale W1 má malé odkládací prostory a posuvný držák na nápoje mezi řidičem a spolujezdcem. Víkendové tašky lze uložit za sedadla, pokud se opěrky hlavy posunou stranou. Spotřebě paliva modelu W1 nepochybně pomůže hybridní pohon, ale konkrétní údaj zatím nebyl oznámen. Pro zákazníky této ligy to nebyl rozhodující údaj. I milovníci značky, kteří již vlastní McLaren Senna, budou chtít W1, protože má o 102 koní více. Mějte na paměti, že 102 koní bylo považováno za naprosto adekvátní pro britské sportovní vozy 50. let. V téže době závodníci jezdili na trať, závodili a pak zase jeli domů. Zdá se, že W1 je připraven tuto éru vrátit.
Společnost JPMorgan vydala krátkodobou nákupní výzvu na akcie čínského výrobce elektromobilů Xpeng Inc, kterou podpořila řada katalyzátorů, jež by měly...