Klíčové body
- OpenAI zavádí ChatGPT Search, který umožňuje uživatelům vyhledávat aktuální informace s uvedením zdrojů podobně jako na webu
- ChatGPT Search využívá mediální partnerství s vydavateli jako News Corp. a Le Monde k poskytování přesnějších informací
- OpenAI se zaměřuje na přesnost informací, což je klíčové zejména s blížícími se americkými volbami, a varuje uživatele před možnými nesprávnými údaji
Společnost OpenAI přidává do svého stěžejního produktu ChatGPT novou sadu vyhledávacích funkcí, čímž tento startup zaměřený na umělou inteligenci vyzývá společnost Google ze skupiny Alphabet Inc.
Tato možnost, nazvaná ChatGPT Search, umožní uživatelům chatbota vyhledávat aktuální informace podobně jako na webu a získávat odpovědi s přiřazením vydavatelů zpráv a dalších zdrojů dat, uvedla ve čtvrtek společnost OpenAI.
Společnost v červenci uvedla na trh prototyp produktu s názvem SearchGPT, který byl oddělený od aplikace ChatGPT a dostupný pouze omezenému počtu uživatelů.
Nové vyhledávací funkce, které využívají model 4o společnosti OpenAI, budou spuštěny od čtvrtka pro placené uživatele ChatGPT Plus a Team pro mobilní zařízení a web. Podnikoví a vzdělávací zákazníci OpenAI budou mít k funkcím přístup v následujících týdnech a bezplatní uživatelé někdy v příštích měsících.
Po virálním úspěchu ChatGPT na konci roku 2022 se technologické společnosti předháněly v zavádění generativní umělé inteligence do dlouhého seznamu služeb, včetně online vyhledávání. Společnosti Microsoft Corp. a Google, které podporují OpenAI, přepracovaly své vyhledávací produkty tak, aby obsahovaly více funkcí konverzační AI.
Perplexity, konkurenční startup pro vyhledávání pomocí AI, je nyní v počátečních jednáních o získání finančních prostředků s oceněním 9 miliard dolarů, uvedla dříve agentura Bloomberg.
Díky ChatGPT Search je společnost OpenAI připravena přinést podobné funkce vyhledávání pomocí AI 250 milionům lidí, kteří každý týden používají chatbota.
Akcie společnosti Alphabet ve čtvrtek po této zprávě klesly o více než 1 %.
„Lidé chtějí při hledání odpovědí a získat odpověď je nyní na internetu obtížné. Je potřeba několikrát hledat a musíte projít spoustu odkazů,“ řekl Varun Shetty, vedoucí mediálních partnerství ve společnosti OpenAI, v rozhovoru pro Bloomberg News. „Myslíme si, že možnost ptát se konverzačním způsobem se všemi relevantními souvislostmi a kvalitními zdroji na druhé straně z toho dělá jen lepší zážitek.“
V ukázce před vydáním této funkce se tým OpenAI zeptal ChatGPT na víkendové události v San Franciscu. Aplikace zobrazila souhrnný seznam aktivit převzatých z místních zpravodajských webů.
Na následnou otázku týkající se hledání restaurací ChatGPT zobrazil mapu se seznamem místních stravovacích zařízení. Zatímco dříve ChatGPT do svých odpovědí zahrnovala některé citace, nová funkce vyhledávání zobrazuje shrnutí zdrojů a náhledové obrázky výrazněji.
Společnost OpenAI položila základy pro svou nabídku vyhledávání díky rostoucímu počtu licenčních smluv s vydavateli, včetně společností News Corp., Axel Springer SE, časopisu Time a také evropských mediálních společností, jako je Le Monde.
Tato partnerství umožňují společnosti OpenAI zahrnout do svých produktů více autoritativních a aktuálních informací. Společnost OpenAI uvedla, že do vyhledávání ChatGPT Search zapracovala zpětnou vazbu od partnerů z řad vydavatelů o tom, jak chatbot rozhoduje o tom, které články jsou nejrelevantnější, a také o určování délky souhrnu a citací článků.
„Jsme přesvědčeni, že vyhledávání pomocí umělé inteligence bude v blízké budoucnosti a pro další generace primárním způsobem přístupu k informacím, a partnerství s OpenAI staví Le Monde do čela tohoto posunu,“ uvedl v prohlášení Louis Dreyfus, generální ředitel Le Monde.
OpenAI uvedla, že její nástroj nebude preferovat vydavatele zpráv, kteří se společností spolupracují. Jakákoli webová stránka nebo vydavatel se může rozhodnout, že se bude zobrazovat ve vyhledávání ChatGPT, uvedla. Společnost chce také zajistit, aby její vyhledávací produkt byl užitečný pro lidi, kteří hledají informace nad rámec tvrdých zpráv.
„Vyhledávání je tak široký prostor a toto je náš první vstup do něj,“ řekl Shetty. „Budeme muset strávit hodně času vylepšováním zkušeností a zaměřit se na nakupování, cestování, místní prostředí – všechny tyto důležité vertikály.“
Přesto, stejně jako u všech produktů generativní umělé inteligence, musí společnost OpenAI čelit riziku, že by její nový vyhledávací nástroj mohl vymýšlet falešné odpovědi na otázky. Po červencovém představení SearchGPT například novináři zaznamenali, že v ukázce produktu bylo špatně uvedeno datum jednoho festivalu.
Pro OpenAI a její konkurenty je obzvláště důležité, aby se příští týden objevily přesné informace o amerických volbách. Počínaje dnem voleb se podle společnosti OpenAI uživatelům ChatGPT, kteří se zeptají na výsledky hlasování, zobrazí zpráva, která je vyzve, aby si ověřili zpravodajské zdroje, jako jsou Associated Press a Reuters, a také volební komise ve svém státě nebo na místní úrovni.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky